دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
نامه ای که خودروسازان به مردم ننوشتند!

تیتر20 - بازار خودرو ایران این روزها هنوز هم در رکود به سر می برد و خودروسازان در حال سپری کردن یکی از سخت ترین دوران عمر خود هستند، چه آنکه مشتریان با آنها قهرند و میلی به خرید محصولات شان نشان نمی دهند.
این در شرایطی است که به نظر می رسد یکی از دلایل تداوم قهر مردم با خودروسازان، کم اعتنایی آنها به مطالبات مردمی است. مشتریان این روزها بیش از هر زمان دیگری نسبت به کیفیت و قیمت خودروهای تولید داخل معترض اند و خودروسازان نیز قطعا این پیغام را شنیده اند، با این حال واکنشی شایسته به آن نشان نمی دهند.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بهترین کاری که خودروسازان می توانستند در این شرایط انجام دهند، توضیح دادن به مردم بود، توضیحی که می توانست حتی در قالب یک نامه در رسانه های کشور منتشر و سبب شود غول های صنعت ایران با ولی نعمتان خود سخن بگویند.
خودروسازان می توانستند در این نامه به مردم بابت کیفیت نامناسب محصولات خود توضیح داده و از مشکلات شان بگویند و در نهایت قول بهبود بدهند، قولی البته مردانه و قابل عمل کردن.
توضیح دیگر خودروسازان در این نامه می توانست این باشد که قیمت خودرو به این دلایل بالاست، اما ما همه سعی مان را می کنیم تا با پایین آوردن هزینه های تولید، از قیمت محصولات خود بکاهیم. نامه خودروسازان به مردم می توانست حاوی این هم باشد که اگر کیفیت پایین است و قیمت بالا، این ماجرا دلیل دارد، اما ما خودروسازان تمام تلاش خود را برای برآوردن انتظارات مشتریان انجام می دهیم، چه آنکه آنها ولی نعمت هستند و حرف اول و آخر را می زنند.
هرچند ایرانی ها به شدت بابت کیفیت و قیمت خودروهای داخلی ناراضی اند، اما شاید اگر این نامه نوشته می شد و آنها بیشتر با مشکلات و محدودیت های صنعت خودرو کشور و البته برنامه های خودروسازان برای بهبود کمی و کیفی محصولات تولیدی، آشنا می شدند، کمی از عصبانیت شان کاسته می شد. کسی چه می داند، شاید هنوز هم برای نوشتن این نامه دیر نشده باشد و خودروسازان بتوانند با توضیح دادن به مشتریان، خود را از جرم بزرگ "کم اعتنایی به مطالبات مردمی" برهانند.
خودروسازان قطعا بهتر از هر کس دیگری می دانند که رگ حیات شان در دست مشتریان است و بنابراین بهتر است تا دیر نشده دست به کار شده و با در انداختن طرحی نو، بقای خود را تضمین کنند.

 

برچسب ها: خودروسازان
ارسال نظرات
موضوعات روز