دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
سهامداران راضی به خانه رفتند/گلتاش به هر سهم160 تومان سود داد


تیتر20-بهمن‌ماه سال 93 سالن همایش صنعت نفت شاهد 91 درصد سهامداران شرکت گلتاش بود که برای تثبیت صورت‌های مالی و تقسیم سود گردهم آمده بودند. ریاست مجمع عمومی عادی سالیانه سال منتهی به آذر 1393 را جناب آقای مقیم‌زاده به عهده داشت.
ناظرین این مجمع را آقایان بالازاده و امیرحسینی عهده‌دار بودند، همچنین مدیرعامل شرکت جناب آقای حبیب همدانی‌رجا، منشی این مجمع بود. در این مجمع تمام مصوبات و صورت مجمع تصویب شد و سهامداران رای به تقسیم 160 تومان سود به ازای هر سهم دادند. این درحالی است که امسال اکثر شرکت‌های بورسی توان پرداخت سود نقدی با رقم‌های بالا را نداشتند و پرداخت 160 تومان سود به ازای هر سهم، نشان از مدیریت و درایت مجموعه شرکت گلتاش است.
سهامداران و اعضای هیأت‌مدیره تصمیم گرفتند که بازرس و حسابرس‌شان، شرکت امجدتراز باشد و روزنامه‌های اطلاعات و نسل فردای اصفهان به عنوان روزنامه‌های رسمی شرکت انتخاب شوند.
در این مجمع مدیرمالی شرکت سروش نامدارپور در پاره‌ای از موارد درخصوص آمارها و عملکرد شرکت، توضیحاتی را به سهامداران می‌داد. همچنین ترکیب هیأت‌مدیره شرکت بدین صورت است: شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر، شرکت مروارید هامون، شرکت مدیریت یاران توسعه بهشهر، شرکت خدمات بیمه پوشش توسعه بهشهر و شرکت صنایع بهداشتی سانیا.
حبیب همدانی‌رجا در ابتدای مجمع به سهامدارن گفت: ایزد منان را سپاسگزاریم که یک سال دیگر توفیق خدمتگزاری را به ما ارزانی داشت و امیدواریم نتیجه تلاش یک‌ساله هیات‌مدیره، مدیران، رؤسا و کارکنان شریف شرکت گلتاش مورد رضایت پروردگار یکتا و شما سهامداران محترم قرار گیرد.
همدانی‌رجا افزود: در سالی که گذشت گرچه وضعیت اقتصادی کشور نسبت به سال‌های قبل از ثبات بیشتری برخوردار بود و مشکلاتی نظیر نوسان قیمت ارز و برخی از تحریم‌ها رو به کاهش گذاشت لیکن ثبات قیمت فروش محصولات به‌رغم افزایش بخشی از هزینه‌های تولید،‌ حضور فزاینده رقبای خارجی در بازار داخل و ضرورت افزایش بودجه تبلیغات و تخفیفات فروش برای حفظ و ارتقای سهم بازار از چالش‌های مهم پیش رو بوده است.
با این وجود، به لطف پروردگار و به مدد تلاش بی‌دریغ تمامی مدیران، رؤسا، کارشناسان متخصص و کارگران دلسوز و متعهد، شرکت توانست با استفاده بهینه و افزایش بهره‌وری منابع تولید (سرمایه، انرژی، مواد اولیه و نیروی کار) و اصلاح فرآیندهای تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید ایجاد شده در سنوات قبل به نتایج مطلوبی دست یابد. همچنین بهبود مستمر در کیفیت محصولات فعلی و خلق محصولات جدید، ‌همچون سال‌های گذشته یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت در این سال بوده که در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.


در سال مالی مورد گزارش ضمن ارتقای اغلب شاخص‌های بهره‌وری، میزان تولید با 9/8 درصد افزایش به مقدار 45234 تن رسید و مبلغ فروش خالص با 7/11 درصد افزایش از مرز 1941 میلیارد ريال گذشت.
مدیرعامل گلتاش اعلام کرد: شرکت در صنعت مواد شیمیایی فعالیت می‌کند. رشد فروش صنعت مذکور در سال جاری نسبت به سال قبل 5 درصد است که اهم دلایل آن عبارت است از تغییر ترکیب فروش و توسعه بازار فروش محصولات، شرکت گلتاش در بین شرکت‌های فعال این صنعت با حجم فروشی معادل مبلغ 942/1 میلیارد ريال در گروه‌های محصولی شامپو، خمیردندان، مایع دستشویی و صابون به ترتیب در رده 4، 1، 4 و 1 قرار دارد (رتبه صابون مربوط به دو شرکت پاکسان و گلتاش است که 25 درصد در گلتاش تولید می‌گردد).
همدانی‌رجا اضافه کرد: این شرکت از نظر وضعیت تکنولوژی در تولید خمیردندان مجهز‌ترین، صابون و شامپو جزو شرکت‌های برتر و در تولید مایع دستشویی و مواد اولیه در رتبه سوم کشور قرار دارد.
مدیرعامل گلتاش در ادامه گفت: در صورت وجود شرایط مساعد اقتصادی و نرخ مناسب تسهیلات در کشور، اخذ وام و ایجاد بدهی می‌تواند بهترین منبع تامین مالی شرکت به شمار رود. امروزه بانک‌ها و بازار سرمایه دو محور اصلی تامین سرمایه‌های لازم برای شرکت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.
وی افزود: در انتخاب یک استراتژی مناسب جهت تامین منابع مورد نیاز شرکت می‌بایست به مورد مصرف منابع، هزینه و ریسک روش تامین مالی، ساختار مالی شرکت، شرایط بدهی‌های شرکت، شرایط اختصاصی روش‌های تامین (به‌خصوص تفاوت در روش‌های تامین ریالی و ارزی)، وضعیت سودآوری مالی و نقدینگی شرکت و شرایط اقتصادی و چشم‌انداز تحولات احتمالی توجه داشت.
همدانی‌رجا تاکید کرد: لذا سیاست‌های تامین مالی و اعتباری شرکت در سال مورد گزارش از طریق مالی کوتاه‌مدت ریالی شامل اعتبار تجاری و اخذ وام‌های ریالی به صورت کوتاه‌مدت‌ به خصوص اخذ تسهیلات از بانک‌های تخصصی با نرخ مناسب بوده است، به نحوی که میانگین نرخ بهره تسهیلات طی سال مالی مورد گزارش به 19درصد رسیده (در شرایطی که اکثر بانک‌ها با نرخ 25 الی 27 درصد تسهیلات پرداخت می‌نمایند).
وی با اشاره  به محدودیت ایجاد شده در خصوص استفاده از ریفاینانس و خطوط اعتباری خارجی و همچنین ریسک بالای نرخ ارز افزود: شرکت به ناچار از منابع ريالی بانک‌های داخلی برای تامین سرمایه در گردش استفاده می‌نماید و با در نظر گرفتن بی‌ثباتی در نرخ ارزهای خارجی از ایجاد تعهدات ارزی خودداری نموده و این سیاست تا رسیدن به ثبات در نرخ ارز و هموار شدن شرایط تامین ادامه دارد.


برنامه‌های آینده شرکت
مدیر عامل گلتاش درباره برنامه سال 94 شرکت گفت‌: شرکت در سال 1392 مجوز طرح توسعه را با برآورد سرمایه‌گذاری 135 میلیارد ریال برای تولید ادوات بسته‌بندی مورد نیاز محصولات تولید برخی از مواد اولیه مورد نیاز، بهینه‌سازی خطوط تولید، ایجاد ظرفیت‌های لازم و تولید محصولات آرایشی از سازمان صنعت، معدن و تجارت اخذ نموده. با توجه به برنامه زمانبندی طرح فوق، پروژه‌های مربوطه به مرور از سال 1392 تا پایان سال 1394 اجرا و به بهره‌برداری می‌رسند که در این صورت ضمن افزایش بهره‌وری، توان رقابتی شرکت نیز افزایش یافته و گروه محصولات بهداشتی نیز به تولید شرکت اضافه خواهد شد.
در پایان با ارج‌نهادن به تلاش مجددانه و دلسوزانه تمامی همکارانمان در سطوح مختلف به عنوان مهم‌ترین سرمایه شرکت از درگاه ایزد منان تندرستی و توفیق همگان را خواستاریم.
تاریخچه
شرکت در تاریخ 10/05/1361 تحت شماره 3601 در اداره ثبت شرکت‌های اصفهان به ثبت رسید و برابر صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 20/10/1378 نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید. شرکت گلتاش در مورخ 24/11/1379 در هیات پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران به طور مشروط پذیرفته شد و تاریخ 16/04/1380 اولین معامله بر روی سهام این شرکت با نرخ 221/4ريال انجام گرفت.
موضوع شرکت
موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اساسنامه تولید و تهیه انواع مواد و محصولات شوینده و پاک‌کننده بهداشتی و آرایشی و مواد صنعتی مرتبط، انجام کلیه امور خدمات بازرگانی و انجام امور صادرات و واردات کالاهای موضوع شرکت، سرمایه‌گذاری در سایر شرکت‌ها و ایجاد شرکت‌های جدید، انجام امور مربوط به تامین مالی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه و در جهت منافع شرکت و همچنین انجام خدمات فنی و آزمایشگاهی است. به موجب پروانه بهره‌برداری شماره 49983 مورخ 27 مهرماه 1392 صادره توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، ظرفیت تولیدی شرکت به میزان 380/57 تن است.
در حال حاضر شرکت گلتاش (سهامی عام) با تولید حدود 2/45 هزار تن محصولات بهداشتی جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی کشور محسوب می‌شود.
تغییرات در سرمایه در گردش
سرمایه در گردش، مجموعه مبالغی است که در دارایی‌های جاری سرمایه‌گذاری شده است و نشان می‌دهد که در ابتدای سال به مبلغ 990/462 میلیون ريال بوده و مبلغ 107/440 میلیون ريال از طریق کسب سود خالص و تغییرات در دارایی‌های غیرجاری و بدهی‌های بلندمدت ایجاد شده و در نهایت با مصرف مبلغ 760/213 میلیون ريال در پرداخت سود سهام و تغییرات در دارایی‌های غیرجاری به مبلغ 337/689 میلیون ريال در پایان سال مالی مورد گزارش افزایش یافته است.
تصمیماتی که در سرمایه در گردش می‌گیریم مبتنی بر این است که به مدیران این اجازه را می‌دهد که سطوح مختلف دارایی‌های جاری را تخمین بزنند و سطح هرکدام را تعیین نمایند. دارایی‌های جاری و میزان بالای آن متضمن آرامش مدیران و سهامداران بوده و شرکت در قبال بستانکاران به راحتی جوابگو خواهد بود. مدیریت سرمایه در گردش باعث می‌شود تا بر ثروت سهامداران تاثیر بسزایی داشته باشد و از این طریق قیمت سهام را تحت تاثیر قرار دهد. افزایش قیمت سهام شرکت بستگی به قدرت نقدینگی شرکت و همچنین حفظ این قدرت دارد. از طرفی عدم ایجاد تعادل در نگهداشت سرمایه در گردش و افزایش غیراقتصادی موجودی‌ها باعث افزایش هزینه‌های مالی و کاهش سود شرکت می‌شود.
تحقیق و توسعه:
- بهینه سازی 5 محصول موجود
- محصولات جدید کاندیشنر موی معمولی سیو؛ کاندیشنر موی رنگی سیو؛ شامپو کلاسیک سیوشامپو موهای رنگ‌شده سیوفوم دستشویی 400 گرمی سیو؛ شامپو دو در یک سیو؛ شامپو خنک‌کننده سیو در سال 1393 تولید شد
-شرکت در نمایشگاه (6 کنفرانس دندانپزشکی و 3 برنامه آموزش داروسازان)، کنگره و نشست‌های بین‌المللی
- اخذ، تمدید و تغییر 13 فقره پروانه ساخت محصولات از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
- انجام 93 مورد آزمون ایمنی بر روی 29 نمونه برون سازمانی به‌ عنوان اولین آزمایشگاه همکار اداره کل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی
دریافت لوح تقدیر
- شرکت گلتاش در سال 1393 موفق به دریافت لوح تقدیر از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف به شرح زیر شده است:
- لوح تقدیر پنجمین نمایشگاه صنایع بهداشتی، سلولزی و تجهیزات وابسته
- لوح تقدیر صنعت نمونه سال
- دریافت لوح تقدیر جایزه ملی کیفیت از سوی سازمان غذا و دارو
- جایزه تعالی سازمانی از سوی وزارت صنایع
- لوح سپاس در استمرار کیفیت فرآورده خمیر دندان
اهم پروژه‌های اجرا شده طی سال
- ساخت سالن جدید واحد بسته‌بندی در کارخانه شماره 3 گلتاش و انتقال دستگاه‌های بطری‌زنی به آن
- خرید، نصب و راه‌اندازی دستگاه جدید بطری پت، به‌منظور بالا بردن ظرفیت تولید
- ساخت قالب‌های جدید برای شروع به تولید بطری پت 625 گرمی
- ایجاد تانک فارم جدید و مخازن ذخیره پالم جهت افزایش ذخیره‌سازی تا 1400مترمکعب
- بازسازی و آماده‌سازی ساختمان اداری در کارخانه شماره 2
- اجرای اورهال سالیانه در نوروز 1393 و تعمیرات اساسی کلیه ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید
- طراحی و ساخت یک عدد استخر ذخیره آب برای مواجهه با روزهای کم‌آبی با ظرفیت 700 متر مکعب در دو قسمت مجزا
- بالا‌بردن سطح اتوماسیون در واحدها و تجهیزات خطوط تولید و خرید تجهیزات تولید و بسته‌بندی
- تکمیل محوطه‌سازی آرومکس در حدود 2000 مترمربع
اتمام لوله‌کشی فضای سبز از پساب تصفیه شده در کارخانه

ارسال نظرات
موضوعات روز