دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵

تیتر20 - صدای اقتصاد نوشت: برقراری روابط مثبت با همکاران و مافوق‌ها در بلندمدت انجام کار را برای‌تان آسان‌تر می‌کند و شما را هم‌تراز باقی اعضای تیم نگاه‌می‌دارد. هرگاه دچار تردید شدید، از این شیوه‌های اثبات‌شده برای جلوگیری از بروز ضدیت با رییس‌تان استفاده کنید.
محیط کار، با گرد‌ِ هم آوردنِ آدم‌هایی از اقشار مختلف جامعه، موجب شکل‌گیری ارتباطات عجیبی می‌شود.

و درحالی‌که منصب‌ شغلیِ هرکس کاملا مشخص شده است، کل تیم اساسا روی پروژه‌ی یکسانی- که باعث رشد و ترقی سازمان می‌شود- کار می‌کنند.

در نتیجه، ایجاد هماهنگی برای به حداکثر رساندن بهره‌وری و حفظ رضایت شغلی در بالاترین حدِ آن، امری ضروری است.

با در‌ نظر‌گرفتن مسئولیت‌های گوناگون در محل کار و طیف گسترده‌ی شخصیت‌هایی که برای به ثمر رساندن اهداف سازمانی در تلاش هستند، ضدیت و اختلاف به عنوان بخشی طبیعی از انجام هر کسب‌و‌کاری، بین کارکنان پیش خواهد آمد.

برطرف کردن این ضدیت‌ها به روش‌هایی کارآمد، کلید مدیریت اجرایی موفق و حفظ بازده‌ی حداکثری است.

توسعه‌ی روابط مثبت با همکاران و مافوق‌ها در بلندمدت انجام کار را برای‌تان آسان‌تر می‌کند و شما را هم‌تراز باقی اعضای تیم نگاه‌می‌دارد. هرگاه دچار تردید شدید، از این شیوه‌های اثبات‌شده برای جلوگیری از بروز ضدیت با رییس‌تان استفاده کنید.

۱.به مقام و جایگاه وی اهمیت بدهید

هر کارمندی موظف به انجام فرامین و دستوراتی است که از مافوق‌ها- ازجمله رییس- به وی ابلاغ می‌‌شود. و هرچند هم که مسئولیت‌های‌تان متفاوت باشد، شما و مافوق‌تان، در مورد کار نگرانی‌های مشترکی دارید.

به جای آن‌که به تفاوت‌های بین کار و رییس‌تان اشاره کنید، برای حفظ یک رابطه‌ی خوب و مثبت با وی، به مقام و منصب او اهمیت بدهید. هرچند لازم است کارمندان علایق خود را نیز حفظ کنند، ولی هیچ اشکالی ندارد گاهی‌اوقات رییس‌تان بفهمد شما هم درک می‌کنید او با چه فشارهایی روبه‌رو است.

۲.عضوی از تیم باشید

مسئولیت مدیران به حداکثر رساندن بهره‌وری اعضای گروه است، پس وقتی تکالیف کاری نامعقول به‌نظر می‌رسند، بدانید رییس‌تان فقط دارد کار خودش را می‌کند.

برای اجتناب از ضدیت و نشان دادن خود به عنوان کارمندی خوب، به تیم متعهد باشید و برای رسیدن به اهدافِ سازمانی انعطاف‌پذیری‌تان را حفظ کنید. حتی وقتی ساعات اضافی یا مسئولیت‌های بیش‌تر به بارِ کاری‌تان می‌افزاید، با ذهنیت و شیوه‌ای تیمی واکنش نشان دهید.

۳.از منابع بیش‌ترین استفاده را ببرید

به‌رغم داشتنِ منصب‌های تحریک‌کننده‌، رییس‌‌ها با منابع محدودی کار می‌کنند. برای اثبات سطح بالای تعهد خود و ماندن در سایه‌ی الطاف رییس‌تان، از منابع موجود نهایت استفاده را ببرید.

به عبارت دیگر، تولید بازده‌ی بالا با منابع موجود، به شکلی مثبت بر ماحصل کار تاثیر می‌گذارد و برای سفر آرام شما در قلمرو شغلی بستر را فراهم می‌کند.

۴.عجله نکنید

فکر کردن پیش از گرفتن تصمیمات کاری، تا حدودی به نتیاج بهتر می‌انجامد. و حتی اگر بیش‌ترین زمان را هم در اختیار داشته باشید، باز هم سخت‌کوشیِ به‌موقع برای تبادل‌نظر و اجرای راه‌حل‌های کسب‌وکار ضروری است.

از طرفی هم با شتاب کار کردن، اغلب باعث می‌شود کسی یا کسانی احساس تحقیر کنند. برای حفظ روابط پایدار با رییس‌تان، هر وضعیتی را همان لحظه که پیش می‌آید تحلیل کنید و به دنبال تشریک مساعی با همکاران و مافوق‌ها باشید.

در سازش کردن انعطاف‌پذیری نشان دهید و به جای غر زدن، کسی باشید که کارها را به انجام می‌رساند.

۵.به‌طور موثر ارتباط برقرار کنید

ارتباط قلبِ روابطِ کسب‌وکار است، پس قسمت‌کردن موثر ایده‌های‌تان با دیگران برای جاافتادن در سازمان‌ ضروری است. معمولا، وقتی بین مدیران و کارکنان ضدیت پیش می‌آید، یک مشکل ارتباطی بروز کرده است.

به‌خصوص در بازار امروز، که ارتباطات الکترونیکی در اولویت هستند، پرورش رابطه‌ی موثر بین کارکنان در تمام سطوح امری الزامی است.

شما برای خلق شیوه‌ای کارآمد بهترین حامی خودتان هستید، پس موضع فعالانه‌ای اتخاذ کنید که ارتباط موثر با رییس‌تان را تسهیل ‌کند.

هروقت آدم‌ها با هم تعامل می‌کنند، احتمال بروز ضدیت وجود دارد. به ویژه، در روابط کاری که به دلیل وجود سابقه‌های مختلف و نقطه‌نظرات رقابتی، مستعد درگیری هستند.

برای جلوگیری از ضدیت با رییس‌تان به اتخاذ شیوه‌ای تیمی، ارتباطی موثر و درک موقعیت او نیازمند هستید. با استفاده‌ی بهینه از منابع و مصالحه برای دستیابی به اهدافی بهتر، از داشتن بهترین روابطِ ممکن با همکاران‌- و همین‌طور رییس‌تان- لذت خواهید برد.

برچسب ها: کار
ارسال نظرات
موضوعات روز