جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
ریه‌های فرسوده تهران، معلول 500 هزار اتومبیل فرسوده است

تیتر20 - مطالعه شاخص های موفقیت کشورهای اروپایی در زمینه غلبه بر معضل آلودگی هوای شهرهای بزرگ نشان می دهد که چند فاکتور مهم در این توفیق بسیار موثر بوده است.
از جمله این فاکتورها می تواند به حذف اتومبیل های فرسوده با مکانیزم های دقیق، استاندارد سازی سوخت مصرفی بر اساس معیارهای جهانی و اروپایی، افزایش فرهنگ ترافیک و تقویت فرهنگ شهرنشینی اشاره کرد.
یکی از ملاک های عمل شهرهای بزرگ دنیا در زمینه اتومبیل های فرسوده، بالا بردن هزینه استفاده و نگهداری از خودروهای قدیمی و فرسوده است. به گونه ای که حفظ و بهره برداری از اتومبیل های قدیمی بسیار گران تر از اتومبیل های صفرکیلومتر تمام می شود. این هزینه ها علاوه بر هزینه های نگهداری، شامل مالیات و عوارض و دشواری دریافت خدمات عمومی و نظایر آن است.
گزارش های منتشر شده در باره تهران، حاکی است که در حال حاضر از هر هشت اتومبیل در حال حرکت در تهران یکی از آن ها فرسوده است. یعنی از چهارمیلیون اتومبیل در حال حرکت در این شهر 500 هزار اتومبیل فاقد استاندارد و فرسوده هستند که منبع اصلی آلودگی و فرسودگی ریه های تهران به شمار می روند.
آمارهای منتشر شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی است که اتومبیل های سواری شخصی با بیش از 146 هزار دستگاه اتومبیل فرسوده، سهم اصلی را در حرکت این دستگاه عظیم تولید آلوگی بر عهده دارند.
علاوه بر آن، تاکسی ها با بیش از 17 هزار دستگاه و وانت ها با بیش از 42 هزار دستگاه، اتوبوس ها با بیش از 3 هزار دستگاه، کامیون ها با بیش از 23 هزار دستگاه و مینی بوس ها با بیش از 5 هزار دستگاه فرسوده، سایر سهام داران بازار بورس آلودگی تهران هستند.
یکی از مهم ترین فعالان این حوزه نیز موتور سیکلت ها هستند که با 289 هزار دستگاه فرسوده، اگرچه از نظر تعدا سیلندرها به مراتب کمتر از اتومبیل های شخصی هستند، اما به لحاظ تعداد دستگاه، حتی از آن گروه هم بیشتر هستند.

برچسب ها: خودرو فرسوده
ارسال نظرات
موضوعات روز