دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
تیتر20 بررسی می کند؛
شرکت فولاد هرمزگان مصرانه بسیاری از پیش بینی های خود در بخش تولید و حضور در بازارهای بیرونی را با وجود مشکلات تحریم و نبود مواد اولیه و... عملیاتی می کند.
کد خبر: ۳۵۵۳۳
فولاد هرمزگان از وعده ۹۷ تا عمل در ۹۸

تیتر20 / مهری بهزادپور - شرکت فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب، در 13 کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است که با وجود این شرکت استان هرمزگان به قطب سوم فولاد کشور تبدیل می گردد.

دسترسی به آبهای آزاد خلیج فارس و نزدیکی به مخازن گاز عسلویه و مجاورت با ذخایر سنگ آهن گل گهر و مجتمع بندری شهید رجایی و بهره گیری از سیستم حمل و نقل،  موقعیت خوبی برای فعالیت مستمر و قوی این شرکت فراهم ساخته است.

فولاد هرمزگان در روزهای پایانی سال گذشته ضمن ارائه عملکرد این شرکت ،‌پیش بینی هایی نیز برای شش ماهه نخست سال ۹۸ اعلام کرد ... از این رو سعی کردیم با گفت و گو با مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به چگونگی عملیاتی شدن این پیش بینی ها بپردازیم.

فولاد هرمزگان از وعده ۹۷ تا عمل در ۹۸
طرح های توسعه ای استوار و مستمر در حال اجرا
فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار تیتر ۲۰ با بیان اینکه برنامه های فروش و تولید این شرکت با وجود تحریم ها مدیریت شده در حال اجرا هست گفت :  تحریم ها مقوله ای جدید نیست و ما از سال ۹۷ با این مقوله آشنا هستیم و در زمینه صادرات و گردش مالی و نقل و انتقالات مالی مشکل جدی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های صورت گرفته برای طرح های توسعه ای شرکت همچنان در حال اجرا و پی گیری است گفت : بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تولیدات ما در ۶ ماهه نخست سال جاری  ۹۶۰ هزار تن در بخش صادرات و ۹۴۰ هزار تن نیز در بازار داخلی انجام خواهد شد که در مجموع به رقم یک میلیون ۵۰۰ هزار تن بالغ می شود. 

ارزانی در ادامه یادآور شد: فولاد هرمزگان در دو ماهه  نخست سال جاری موفق به تولید ۳۱۰ هزار تن تولید شده است که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۹۶ درصد رشد داشته است.

مشکلی در بخش تهیه مواد اولیه نداریم
مدیر شرکت فولاد هرمزگان در ادامه یادآور شد: برای تهیه مواد اولیه هیچ مشکلی نداریم و این امر از معادن داخل کشور تامین می شود و با وجود اینکه شاید کمی با دشواری روبرو شده باشیم اما کماکان در این بخش مشکلی وجود ندارد .

به گفته ارزانی برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای پروژه‌های بهبود کیفیت، توافق با تامین‌کنندگان مواد اولیه با حمایت دولت، صادرات محصولات، ارتباط موثر درون و برون سازمانی،کنترل و مدیریت بهینه هزینه‌ها و توجه ویژه به بومی‌سازی، انجام شده است یا در حال بررسی است.

دپارتمان بومی سازی  مصمم در گذر از سیاستهای تحریم
وی در ادامه اجرای سیاست بومی سازی در این شرکت را با وجود سیاست های تحریمی از برنامه های این شرکت اعلام کرد و گفت : فولاد هرمزگان دپارتمان بومی سازی برای تامین مواد اولیه و قطعات دارد که تا آنجایی که امکان دارد در صدد بومی سازی است .

ارزانی ادامه داد: با همکاری واحدهای دانش بنیان کارهای بسیار خوبی انجام شده و در این زمینه کماکان در حال عملیاتی شدن است .

وی ابراز امیدواری کرد واحد تحقیقات این شرکت در زمینه بومی سازی و تامین قطعات اقدامات خود را اجرایی کند . 

آنلاین مونیتورینگ هستیم، آلودگی نداریم
ارزانی درباره میزان گرد و غبار موجود و ابراز نارضایتی برخی از ساکنان از این آلودگی و انتساب این میزان آلودگی به شرکت فولاد هرمزگان گفت : ما بر اساس استانداردهای جهانی در حال فعالیت هستیم و همواره به صورت آنلاین مونیتورینگ رصد می شویم . 

وی یادآور شد:‌بیشترین میزان آلایندگی صنایع معدنی به دلیل گردوغبار و نرمه‌های حاصل از نقل‌وانتقال مواد یا دانه‌بندی مواد ایجاد می‌شود. و در این راستا تجهیزات کنترل آلایندگی بالایی در این کارخانه نصب شده است تا میزان انتشار ذرات آلاینده را در سطح پایینی نگه دارد.

او درباره تعامل در ایجاد فضای سبز توسط شرکت گفت : فضای سبز فولاد هرمزگان حدود ۷ هکتار در داخل شرکت و همچنین در فضای پیرامون کارخانه و منطقه ویژه اقتصادی اقدام به ایجاد فضای سبز به شکل مشارکتی کرده ایم .

اشتغال زایی با نگاه بومی سازی و کاهش هزینه ها
مهندس ارزانی با تاکید بر ارز آوری و اشتغال زایی صنعت فولاد درکشور گفت:
بومی سازی در بخش اشتغال البته با نگاه به جذب نیرو با اعلام نیاز کارگروه برای اجرایی کردن پروژه ها صورت می گیرد و نگاه همواره بر این بوده است که ارتقاء کیفی و کمی را لحاظ کنیم و هزینه های جانبی را کاهش دهیم و  بالندگی معیشت و اقتصاد استان هرمزگان را دنبال کنیم و این مسئله در سال رونق تولید مسلماَ مهم خواهد بود و امیدواریم این امر در راستای فرمایشات رهبری صورت محقق شود. 

ارسال نظرات
موضوعات روز