دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
عملکرد متناقض یک بانک در تبلیغات!

تیتر20 - اخیرا، تبلیغاتی از سوی یک بانک، در تیراژ گسترده، در اغلب معابر عمومی و بویژه در روزنامه های کاغذی و پرتیراژ کشور منتشر می شود که محتوای آن بر لزوم پرهیز از تبلیغات کاغذی و اسراف در مصرف کاغذ بنا نهاده شده است.
اگرچه ایده فوق کمی خلاقانه است و اگر با دگرگونی ساختاری در شعب این بانک (با رویکرد صرفه جویی در مصرف کاغذ) همراه باشد، قابل تامل است، اما نوعی شلختگی و عملکرد متناقض نما، در رفتارهای مرتبط با این کمپین تبلیغاتی وجود دارد که نه تنها این کمپین را موفق نمی کند، بلکه بیننده تیزبین با دیدن حجم گسترده این تبلیغ، در روزنامه های کاغذی، می اندیشد که «تفاوت شعار تا عمل تا کجاست»!
اگر مدیران روابط عمومی و متولیان این کمپین تبلیغاتی به این مساله ساده توجه داشتند، به مراتب بیش از این می توانستند نظر مخاطب را به رویکرد تبلیغی خود به عنوان محور و مرکز سیاست گذاری های بانک مذکور جلب کنند.
در این تبلیغ که تصویر چند تنه بریده شده درخت را نشان می دهد و قسمت بالایی گیاه از آن جدا شده است، این شعار به چشم می خورد: «به همین سادگی! برای تولید کاغذ، درختی می میرد»
اما ظاهرا متولیان و مدیران این بانک و مجریان این پروژه تبلیغاتی به این توجه نکرده اندکه برای انتشار همین تبلیغ، در تیراژ های آن چنانی، چند درخت باید بمیرد.
شاید با پرهیز از تبلیغ در نشریات کاغذی و مثلا تمرکز بر تبلیغ در فضای مجازی یا نظایر آن، می شد این پروژه تبلیغی را که می خواهد ژست فرهنگی و محیط زیستی داشته باشد، به هدف خود نزدیک کرد.

برچسب ها: تبلیغات بانک
ارسال نظرات
موضوعات روز