دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵

تیتر20 - آیا تا بحال فکر کرده اید در دنیا چقدر پول وجود دارد؟

به نقل از مارکت واچ، پاسخ این سوال پیچیده است که البته انتظار شنیدن چنین جوابی را حتما داشتید اما نه بخاطر دشواری سر هم کردن تمامی ارقام. بلکه مشکل پارامترهای متفاوت برای تعریف پول است.
مقدار پول با توجه به اینکه چطور آن را تعریف کنیم تغییر می کند. هرچه تعریف انتزاعی تری از پول داشته باشیم مقدار آن بیشتر است.
برای کسانی که اعتقاد دارند پول فقط اسکناس، سکه و سپرده های حساب هاست کل مقدار پول موجود در جهان را می توان ۸۰.۹ تریلیون دلار تخمین زد.
اما برای کسانی که تفسیر گسترده تری از پول از جمله ارز دیجیتالی بیتکوین، تولید طلای روی زمین و سرمایه های سرمایه گذاری شده در محصولات مالی گوناگون دارند باید گفت کادریلیون ها پول وجود دارد.
این کادریلیون شکل ریاضی مشابه این عدد دارد: ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
سرمایه گذاری ها در ابزارهای مشتقه به تنهایی به ۱.۲ کادریلیون دلار می رسد. در واقع مقدار پول موجود در ابزارهای مشتقه بیش از مجموع پول های موجود در بازارهای سهام جهانی است که حدود ۷۰ تریلیون دلار برآورد می شود. ایالات متحده آمریکا به تنهایی و به لطف شرکت هایی مثل اپل، آلفابت و مایکروسافت نیمی از سرمایه های جهانی را در دست دارد.
سرمایه گذاری های بازار املاک که اغلب بارزترین سمبل ثروت است در برابر سهام و مشتقات کمرنگ تر و معادل ۷.۶ تریلیون دلار است.
در مورد پول هایی که هر شخص و کشوری در دست دارد مجموع ۱۹۹ تریلیون دلار است که ۲۹درصد آن از زمان بحران اقتصادی استقراض شده است.
یک سوم این بدهی مربوط به آمریکا و ۲۶درصد و ۲۰درصد از آن به ترتیب بر دوش اروپا و ژاپن است. و چین که بخاطر رشد اقتصادی زیر بار بدهی اش مورد انتقاد بوده فقط ۶درصد از این بدهی را دارد.
علیرغم اعتباری که بیتکوین در سال های اخیر بعنوان ارز جایگزین به دست آورده است هنوز راه درازی در پیش دارد. ارزش تمام بیتکوین های موجود در چرخه ۵ میلیارد دلار برآورد می شود.

 منبع: بنکر

برچسب ها: پول
ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش