شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
اگر بینی شما خونریزی دارد ، سر خود را به عقب برگردانید ، سم را از یک مارگزیده با مکیدن خارج کنید ، دندان های خود را درست بعد از غذا مسواک بزنید. چیزهایی وجود دارد که هرگز آنها را زیر سؤال نمی بریم ، زیرا به ما گفته شده است که تمام زندگی خود را انجام دهیم. اما معلوم می شود که برخی از آنها چیزی نیستند به جز داستان مادربزگهای ما.
کد خبر: ۳۹۴۵۱
تیتر20-شما ممکن است بعد از خواندن این مقاله ، تمام آئین های خود را زیر سوال ببرید ، فکر می کنید که ابتدایی ترین کارها را اشتباه کرده اید ، اما در اینجا فکر می کنیم که بهتر است دیر متوجه شویم تا اینکه هرگز متوجه نشویم.

1. غذای بچه ها را فوت نکنید:

 چرا این بد است: در حالی که به غذای کودک فوت می کنیم (و همچنین به اشتراک گذاشتن غذا ، نوشیدنی ، مسواک و غیره) ، والدین و افراد دیگر باکتری هایی را انتقال می دهند که می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود ، حتی اگر کودک هنوز دندان نداشته باشد ، زیرا وقتی تازه شروع به رشد می کند آسیب پذیر ترین آنها هستند.

 کارهایی که باید بجای آن انجام دهید: غذا ، نوشیدنی یا وسایل دیگری را با کودک خود به اشتراک نگذارید و به غذای آنها فوت نکنید. بهتر است فقط مدتی صبر کنید تا بگذارید خنک شود.

 2. هنگامی که خونریزی بینی دارید ، سر خود را به عقب نبرید:

چرا این بد است: با بردن سر خود به عقب ، خوب به پشت گلو می رود و می تواند باعث ایجاد خفگی شود.

در عوض چه کاری انجام دهید: سوراخ های بینی خود را با انگشتان فشار دهید. بنشینید و سر خود را مستقیم و چانه خود را به موازات شانه نگه دارید.
 
3. شخصی که غش کرده است را بلند نکنید:

چرا این بد است: دلیل غش کردن افراد ضعف به دلیل کاهش  ناگهانی فشار خون است، که باعث می شود مغز خون دریافت نکند. اگر شخصی را بلند کنید ، از ورود خون به مغز جلوگیری می کنید.
 
کارهایی که باید بجای آن انجام دهید: در این حالت مهم است که سر فرد پایین تر از سینه آنها بماند. کاری کنید که شخص دراز بکشد. فرد باید چند دقیقه در این موقعیت بماند و اطمینان حاصل کنید که قبل از بلند شدن ، حالشان خوب است.

4- مکیدن سم از یک مارگزیده

چرا این بد است: امروزه یک ضد سم موثر وجود دارد و بسیار نادر است که یک شخصی با مار گزیدگی کشته شود - این تنها در 0.05 از موارد اتفاق می افتد. محققان می گویند ، بیرون آمدن سم به قربانیان كمك نمی كند ، بنابراین واقعاً دلیلی برای انجام آن وجود ندارد.

کارهایی که باید بجای آن انجام دهید: در این حالت ، شخص باید دراز بکشد تا محل نیش زیر سطح قلب باشد تا از انتشار سم جلوگیری کند. با اورژانس تماس بگیرید ، یا قربانی را به نزدیکترین مرکز پزشکی منتقل کنید.
 
5- بلافاصله بعد از غذا دندان های خود را مسواک نزنید:

چرا که آن را بد: این کار باعث از بین رفتن مینای دندان،( لایه محافظ دندان )است.

کارهایی که باید بجای آن انجام دهید: صبح ، قبل از صبحانه مسواک بزنید. در صورت تمایل به انجام این کار پس از غذا ، ابتدا دهان خود را با آب بشویید و سپس صبر کنید تا حدود 40 دقیقه بعد از غذا مسواک بزنید.

6. اگر فردی صاف ایستاده یا نشسته و دچار خفگی شد به پشت او نزنید:

چرا این بد است: اگر شخصی در حالت ایستاده قرار دارد ، ممکن است شی بیشتر به پایین برود.

کارهایی که باید بجای آن انجام دهید:  فرد را به سمت جلو خم کنید و فرد سرفه کند ، این ممکن است کافی باشد. اگر کار نمی کند ، چندین ضربه از پشت بین تیغه های شانه  بزنید ، اما قبل از انجام این کار اطمینان حاصل کنید که فرد خم شده است.
 
7. یخ را مستقیماً روی کبودی قرار ندهید:

چرا این بد است: از آنجا که پوست بسیار ظریف است ، اگر این کار را انجام دهید باعث کاهش جریان خون می شود و بهبودی را کند می کند. علاوه بر این ، ممکن است باعث سرمازدگی شود.
 
کارهایی که باید بجای آن انجام دهید: یخ را در یک حوله یا هر پارچه دیگر بپیچید. ناحیه آسیب دیده را درست بعد از آسیب سرد کنید ، اما یخ را بیش از 10 دقیقه نگه ندارید.
 
8- کره یا یخ را روی سوختگی قرار ندهید:

 چرا این بد است: این حرف های افراد قدیمی در مورد درمان سوختگی به شما کمک نمی کند. سوختگی عمیق به پوست شما می رود و برای جلوگیری از آسیب بیشتر باید آن را خنک کنید.
 
کارهایی که باید بجای آن انجام دهید: سوختگی را زیر آب سرد جاری قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که آن را به اندازه کافی نگه دارید: توصیه می شود حدود 20 دقیقه آن را نگه دارید.
 
9. سرمازدگی را مالش ندهید:

چرا این بد است: آن را مالش یا ماساژ ندهید و از حرارت مستقیم برای جبران سرمای آن استفاده نکنید ، زیرا این امر می تواند باعث سوختگی شود.
 
کارهایی که باید بجای آن انجام دهید: از سرما خارج شوید و با قرار دادن آنها در آب گرم (نه داغ!) یا نوشیدن مایعات گرم ، مناطق آسیب دیده را با دقت خنثی کنید. اجازه ندهید که مناطق آسیب دیده مجدداً منجمد شوند و در صورت بازگشت به سرما ، حتماً از آنها محافظت کنید. اگر سرمازدگی قوی است ، از پزشک کمک بگیرید.
 
10. هرگز بطری پلاستیکی خود را دوباره پر نکنید:

 چرا این بد است: یک ماده شیمیایی خطرناک در پلاستیک به نام BPA وجود دارد که به داخل آب می رود و باکتری های خطرناک را در ترک های بطری رشد می دهد. این باکتری ها در باروری تأثیر می گذارند و می توانند باعث سرطان شوند.
 
کارهایی که باید بجای آن انجام دهید: بطری های پلاستیکی را بلافاصله پس از اولین استفاده از آن ها بازیافت کنید و یک بطری آب قابل استفاده مجدد خریداری کنید و در عوض از آن استفاده کنید./ بیتوته

 
ارسال نظرات
موضوعات روز