دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در پاسخ به این ویروس کشنده، دفاتر و کارخانه‌هایشان در این کشور را تعطیل کرده‌اند. برخی در حال بازگشایی هستند اما هنوز به روال قبل برنگشته‌اند.
کد خبر: ۴۱۱۴۱
تیتر20- درآمد اپل به دلیل ویروس کرونا ضربه دیده است. این ضربه هم ناشی از کمبود عرضه محصولات به بازار بوده است. سی‌ان‌ان در گزارشی به وضعیت بازارها پرداخته است.
طبق این گزارش، اپل روز دوشنبه به سرمایه‌گذاران هشدار داد که تداوم شیوع ویروس کرونا بیش‌ازحد انتظار بوده به تجارت آسیب رسانده است. چراکه تولید و فروش چند قطعه در چین با محدودیت همراه بوده است.
با به‌روز شدن وضعیت درآمدی اپل، این شرکت اعلام کرد که دیگر انتظار ندارد درآمدی که ماه گذشته به دست آورده بود را برای سه ماه آینده برآورده کند.
این شرکت اعلام کرد: کار در سرتاسر چین از سر گرفته‌شده است، اما نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌شد، بازگشت به فعالیت کندتر از شرایط عادی بوده است.
بخش عمده‌ای از عملیات تولیدی اپل در چین انجام می‌شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا ضربه سختی خورده است. تقریباً نیمی از جمعیت این کشور تحت تأثیر محدودیت‌های سفر و جابه‌جایی قرار دارند.
اپل اعلام کرد: سلامتی و رفاه هر شخصی که در تولید محصولات اپل کمک می‌کند، در اولویت اصلی ما قرار دارد. با وجود ادامه این مشکل، ما در حال مشاوره نزدیک با تهیه‌کنندگان و کارشناسان بهداشت عمومی هستیم.
به‌این‌ترتیب به گفته این شرکت، کمبود عرضه آیفون به‌طور موقت بر درآمد جهانی تأثیر خواهد گذاشت. اپل به‌طور موقت همه فروشگاه‌های خود را در چین بسته است. البته شرکت اعلام کرده که به‌تدریج در حال بازگشایی فروشگاه هااست. در این مکان رفت‌وآمد بسیار کاهش‌یافته است.
اپل انتظار دارد که اختلال در تجارت موقت باشد. به‌طورکلی، فروش آیفون در حال افزایش است و در سه ماه آخر سال 2019 تقریباً 8 درصد افزایش یافت و به 56 میلیارد دلار رسید.
شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در پاسخ به این ویروس کشنده، دفاتر و کارخانه‌هایشان در این کشور را تعطیل کرده‌اند. برخی در حال بازگشایی هستند اما هنوز به روال قبل برنگشته‌اند.
از طرفی هم به گفته یک منبع آگاه، هواوی، سازنده برتر گوشی‌های هوشمند این کشور، اخیراً دفتر مرکزی‌اش در شنزن را بازگشایی کرده و در آن حدود 40 هزار نفر مشغول به کار هستند. اما به نظر می‌رسد کارمندان به مکانی متفاوت از جایی که ژانویه ترکش کرده بودند، برگشته‌اند. به گفته این منبع آگاه، زمانی که صبح کارمندان به شرکت می‌روند، باید جزییاتی را درباره دمای بدن و محل زندگی‌شان در دو هفته گذشته ارائه دهند.
همچنین در ساختمان‌های اداری و پارکینگ‌ها دستگاه‌های کنترل دما نصب‌شده است. همین‌طور ماسک صورت و مایع ضدعفونی‌کننده دست در سرتاسر شرکت توزیع می‌شود./فصل اقتصاد
برچسب ها: کرونا گوشی اپل
ارسال نظرات
موضوعات روز