دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۲
مایکروسافت40 ساله شد

تیتر20- چهارم آوریل 1975، زمانی که جرالد فورد رییس جمهور آمریکا بود، ایالات متحده از تحریم نفت اوپک رنج می‌برد و جنگ ویتنام دیگر به یک خاطره تلخ تبدیل شده بود. دو مرد جوان 19 و 22 ساله مغازه‌ای در نیومکزیکو باز کردند، بیل گیتس و پل آلن، هاروارد و ایالت واشنگتن را ترک کرده بودند و کارشان را با ایده هر خانه یک کامپیوتر شروع کردند و نام شرکتشان را مایکروسافت نهادند.

این ایده مربوط به زمانی بود که کامپیوترهای شخصی به معنای امروزی وجود نداشتند و به طور دقیق‌تر پلتفرمی وجود نداشت تا بتواند کامپیوترها را از مناطق نظامی و صنعتی خارج کند. اینجا اهمیت ایده این دو نفر معلوم می‌شود. در چهار دهه گذشته همراه مایکروسافت بودیم و تغییرات زیادی را دیدیم و مایکروسافت نشان داد که می‌تواند تحولی بزرگ در این صنعت ایجاد کند. درست است که منتقدان حرکت این شرکت را همواره درست نمی‌دانستند ولی نمی‌توان از تلاش بدون توقف مایکروسافت چشم پوشی کرد.

شاید خیلی‌ها به راحتی فراموش کرده‌اند که اولین پلتفرم موبایل مربوط به مایکروسافت بوده، بله ویندوز موبایل پیش از تمامی پلتفرم‌های امروزی وجود داشته و نمایش بی‌نظیرش در HTC HD2 هنوز در خاطر دوست داران تکنولوژی باقی است. شاید هم ندانید که این سیستم عامل با ابزارهای پوشیدنی نیز همخوانی داشته و ساعت هوشمند Spot از این پلتفرم بهره می‌برد. از عمر این ساعت بیش از یک دهه می‌گذرد و برندهای مختلفی بر مبنای این پلتفرم ساعت‌هایی ساخته‌اند. اسپات از طریق امواج FM آپدیت‌ها را دریافت می‌کرده و 5 روز طول می‌کشد تا شارژ شود و دوباره بوت گردد.

چه کسی ویندوز را فراموش می‌کند؟ سیستم عاملی که جهان را تغییر داده‌ است، حال مایکروسافت ورای ویندوز است و چه کسی فکرش را می‌کرد که روزی آپدیت به آخرین نسخه از محبوب‌ترین سیستم عامل جهان رایگان باشد؟ چه کسی فکرش را می‌کرد که مایکروسافت با آن سیستم بسته به همکارانش اجازه دهد تا به جزییات سیستم عاملش دسترسی داشته باشند؟ ویندوز در حال شروع دوره‌ای جدید و متفاوت در تاریخ مایکروسافت است تا بتواند ویندوز را روی موبایل‌ها، تبلت‌ها، دسکتاپ‌ها و هر چیزی که فکرش را بکنید، بیاورد. فرقی نمی‌کند شما یک توسعه دهنده هستید یا مصرف کننده نهایی بلکه چیزی در دنیای تکنولوژی وجود ندارد که مایکروسافت آن را لمس نکرده و در آن وجود نداشته باشد؛ حتی اپل نیز بخشی از مک‌بوک‌های خود را به کمک ماشین‌های ویندوزی می‌سازد.

مایکروسافت تلاش می‌کند که خود را دوباره از نو بسازد، شاید خنده‌آور باشد که کمپانی 40 ساله‌ای چون مایکروسافت بتواند دوباره جذاب و دوست داشتنی شود ولی تمام دوست داران تکنولوژی این شرکت را می‌ستایند و دوست دارند دوباره روزهای پر فروغ مایکروسافت را ببینند./آِ ی تی رسان

 

ارسال نظرات
موضوعات روز