جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
تیتر20 بررسی می کند؛
ورود ایران‌خودرودیزل به توسعه کاربری‌سازی در حالی انجام شد که این تجاری‌ساز بزرگ تا امروز بخش بزرگی از نوسازی ناوگان فرسوده را در اختیار گرفته است.
کد خبر: ۴۷۰۱۱
خیز ایران‌خودرو دیزل برای تولید تا 5 هزار دستگاه انواع خودروهای سنگین/ توسعه کاربری‌ها در سال جهش تولید
تیتر20 - گروه صنعتی ایران خودرو دیزل در بهمن ماه سال گذشته طی مراسمی به معرفی پروژه های توسعه و خودکفایی این شرکت و رونمایی از خودروهای آتش نشانی پرداخت.

این تجاری ساز کشور بعد از آن که در سال‌های گذشته سهم بالایی از نوسازی ناوگان فرسوده داخلی را به خود اختصاص داده است، حالا با نگاهی به کاربری‌سازی، این مهم را هم مدنظر قرار داده و بر این اساس قرار است از این بازار هم سهمی را نصیب خود کند. دو دستگاه از خودروهای آتش‌نشانی که توسط این شرکت تجهیز شده بودند، رونمایی و تحویل شد. همچنین تعدادی دیگر از این خودروها در مهر ماه سال جاری تحویل فرودگاه‌های کشور شد.

تجهیز و نوسازی ناوبری هوایی کشور 
شرکت ایران‌خودرو دیزل همچنین در بهمن ماه سال گذشته موفق شد تا با مشارکت در مناقصه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، وظیفه تجهیز 12 دستگاه از خودروهای ولوو FM460 را در اختیار بگیرد. از این تعداد خودرو دو دستگاه آن در همان مراسم تحویل شد و 5 دستگاه دیگر آن نیز در مهر ماه سال جاری به فرودگاه‌های کشور تحویل شد. تحویل دو دستگاه از این خودروها و برنامه‌ریزی برای 10 خودرو دیگر به منظور مشارکت این تجاری‌ساز کشور در توسعه ناوگان سازمان‌های مختلف و سهم‌خواهی آن از بازار کاربری‌ها انجام شد.

این در حالی است که شرکت ایران خودرودیزل در بخش کاربری‌سازی توانایی تولید محصولات موردنیاز سازمان‌هایی از جمله فرودگاه‌ها، بنادر و پالایشگاه‌ها را در اختیار دارد که در کنار توانایی این شرکت برای تولید خودروهای تجاری شامل مینی‌بوس، ون، کامیون، تامین نیاز سازمان‌ها در بخش تجاری و البته کاربری‌سازی را به یکی از اصلی‌ترین وظایف این شرکت تبدیل کرده است.
همچنین ایران خودرودیزل این امکان را دارد تا به منظور توسعه کاربری‌های مختلف هم از شاسی‌های شرکت و هم از سایر منابع بهره ببرد.
خیز ایران‌خودرو دیزل برای تولید تا 5 هزار دستگاه انواع خودروهای سنگین/ توسعه کاربری‌ها در سال جهش تولید
تحویل خودروهای آتش‌نشانی از سوی ایران‌خودرودیزلی‌ها
ویژگی‌های محصول آتش‌نشانی ایران‌خودرودیزل باعث شده تا با تحویل این خودرو به سازمان فرودگاه‌های کشور، علاوه بر نوسازی شاهد ارتقای این ناوگان هم باشیم. خودروهای آتش‌نشان بر اساس استانداردهای جدید جهانی باید توانایی با ظرفیت کامل مخزن آب و کف، در کمتر از 30 ثانیه 80 کیلومتر را طی کنند. در همین راستا ایران‌خودرودیزل نیز برخی از این خودروها را به دو پیشرانه بنزینی مجهز کرده است. نخستین خودرو آتش‌نشانی که توسط این شرکت تحویل شد، قابلیت انجام عملیات آب‌پاشی را با سرعت 30 کیلومتر بر ساعت دارد.

 این در حالی است که قدرت پمپ آب آن از پیشرانه اصلی خودرو گرفته می‌شود. خودرو آتش‌نشانی دیگری که در مراسم رونمایی از توسعه کاربری‌های ایران خودرودیزل تحوی شد نیز به پیشرانه دیزلی مجاز مجهز بود. بر این اساس آتش‌نشان جدید ایران خودرو دیزل با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت عملیات آب‌پاشی را انجام می‌دهد. این در حالی است که محور اصلی تولید این خودروها روی ساخت داخل متمرکز است و برخلاف بسیاری از مدل‌های پیشین با حجم مناسبی از داخلی‌سازی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرند.

بر این اساس یکی از این خودروهای آتش‌نشانی با ۲۵ درصد داخلی‌سازی تولید شد و این عدد در خودرو دوم به ۳۵درصد رسید. همچنین ایران‌خودرودیزل در نظر دارد تا سهم داخلی‌سازی این خودروها را افزایش دهد. 
خیز ایران‌خودرو دیزل برای تولید تا 5 هزار دستگاه انواع خودروهای سنگین/ توسعه کاربری‌ها در سال جهش تولید
توسعه کاربری‌سازی و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی
ورود ایران‌خودرودیزل به توسعه کاربری‌سازی در حالی انجام شد که این تجاری‌ساز بزرگ تا امروز بخش بزرگی از نوسازی ناوگان فرسوده را در اختیار گرفته است. این تولیدکننده خودروهای تجاری جزو معدود خودروسازانی است که با وجود مشکلات داخلی و تحریم‌های خارجی هنوز هم توان تولید خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین را دارد. در همین راستا در یک سال گذشته بیشترین حضور را در نوسازی خودروهای تجاری به ویژه ناوگان اتوبوسرانی داشته است.

 در شرایطی که بسیاری از خودروسازان امکان تحویل مدل‌های جدید را ندارند اما ایران خودرودیزل به تازگی 250 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس را تحویل سازمان شهرداری‌ها داده است. این در حالی است که اوایل تیر ماه سال جاری نیز این شرکت قراردادی را به منظور تامین 120 دستگاه اتوبوس و 130 دستگاه مینی‌بوس با شهرداری به امضا رسانده بود. همچنین تفاهم‌نامه‌ای برای تامین 500 دستگاه اتوبوس دیگر بین ایران خودرودیزل و شهرداری به امضا رسید.

تولید 2 تا 5 هزار دستگاه انواع خودرو سنگین در سال جاری
اقدامات این تجاری‌ساز کشور اما به همین جا ختم نشده و شهریور ماه سال جاری نیز قرارداد سه جانبه‌را با سازمان راهداری و بانک توسعه تعاون به امضا رساند. در این قرارداد که به منظور تامین ناوگان مورد نیاز کشور به امضا رسیده، ایران خودرو متعهد شده است یک هزار دستگاه خودرو حمل‌ونقل کالای برون شهری را تحویل دهد. همچنین این شرکت متعهد شده است که در سال جاری بیش از 2 هزار دستگاه خودرو تجاری را تامین کرده و تحویل دهد اما به گفته مدیرعامل این گروه خودروسازی انتظار تامین 5 هزار دستگاه خودرو سنگین نیز توسط ایران خودرودیزل وجود دارد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد ایران‌خودرو دیزل در سال جاری بیشترین میزان تولید خودروهای سنگین و کار و تجاری را در بین شرکت‌های داخلی خواهد داشت. از این منظر شرکت برای سال مالی منتهی به اسفند 99 نیز وضعیت مناسبی را خواهد داشت.

ارسال نظرات
موضوعات روز