دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
تیتر20 بررسی می کند؛
با حکم مديرعامل گروه خودروسازي سايپا، سکاندار شرکت خدمات پس از فروش این شرکت تغییر کرد و سيد محمدرضا موسوي سکان هدایت سایپایدک را بر عهده گرفت.
کد خبر: ۴۷۹۴۱
اولویت های سایپایدک با سکاندار جدید
تیتر20 - ازآنجاکه سایپایدک نقش بسیار مهمی در میزان رضایتمندی مشتریان سایپا دارد، مدیرعامل جدید این شرکت با چند اولویت اساسی برای بهبود چهره سایپایدک نزد شهروندان و ارتقای خدمت رسانی به آنها مواجه است.

 یکی از مهمترین مسائلی که بهتر است در راس اقدامات سکاندار جدید سایپایدک قرار گیرد، به کارگیری طراحی های نو در بخش مشتری مداری است. در این بین، ارتقای خدمات آنلاین اهمیت فوق العاده ای دارد، به خصوص حالا که ویروس کرونا جولان می دهد و نیاز است مراجعات شهروندان به مرکز مختلف از جمله نمایندگی های خدمات پس از فروش به حداقل برسد. 

در دوران شیوع کرونا، توصیه اکید می شود که شهروندان از خدمات آنلاین بهره برده و امور خود را تا حد امکان به صورت مجازی پیگیری کنند. بنابراین مدیرعامل جدید سایپایدک می تواند با ارتقای اپلیکیشن های مربوط به خدمات آنلاین و همچنین خدکت رسانی در محل، تا حد زیادی از دغدغه های مشتریان در دوران کرونا بکاهد. 

در این بین، ارتقای خدمت در محل نقش مهمی اولا در کمک به کاهش شیوع کرونا دارد و ثانیا سطح رضایت مشتریان را نیز بالا خواهد برد. این افزایش رضایتمندی از دو جهت عمده حاصل خواهد شد. ابتدا اینکه در وقت مشتریان صرفه جویی می شود و سپس آنکه هزینه و تردد آنها نیز کمتر می شود.

 وقتی مشتریان بتوانند بدون مراجعه به نمایندگی ها، خدمات موردنظر خود را تا حد امکان دریافت کنند، این به معنای صرفه جویی در وقت و هزینه آنها خواهد بود. البته سایپایدک از مدت ها پیش خدمت رسانی در محل را انجام می دهد، با این حال مدیرعامل جدید این شرکت می تواند آن را ارتقا داده و پراکندگی آن را افزایش دهد. هرچه مشتریان زیادتری در نقاط بیشتر و گسترده تری تحت پوشش خدمات آنلاین و مکان محور قرار بگیرند، ضمن کمک به قطع زنجیره ابتلا به کرونا، سطح رضایتمندی شهروندان هم بالاتر خواهد رفت. 

اولویت مهم دیگر برای مدیرعامل جدید سایپایدک، افزایش سرعت خدمت رسانی به مشتریان در نمایندگی ها است. کلی از گلایه های اصلی مشتریان خودروسازان داخلی، تاخیر در تعمیر و تحویل خودروهای معیوب و همچنین سطح کیفی این خدمات است. به عنوان مثال، مشتریان گاهی باید مدت ها در انتظار تامین قطعات بمانند و خودروهای آنها برای مدتی طولانی گوشه تعمیرگاه ها خاک بخورد تا تعمیر و تحویل شود.

گاهی نیز پیش می آید که خدمات ارائه شده به مشتریان از کیفیت مناسبی برخوردار نیست؛ حل یا کمرنگ کردن این چالش جزو اولویت های مدیرعامل جدید سایپایدک به شمار می رود و می تواند نقش مهمی در ارتقای رضایتمندی شهروندان از این شرکت داشته باشد.

هرچند با توجه به مشکلات ناشی از تحریم، خدمت رسانی توسط سایپایدک و امثال این شرکت، با چالش مواجه شده (به خصوص در بحث تامین قطعات)، اما به هرحال هنر مدیریتی اتفاقا در چنین بزنگاه هایی خود را نشان می دهد و حالا مدیرعامل سایپایدک نیز در این موقعیت قرار گرفته است.

مسئله دیگر اما به هزینه خدمات مربوط می شود که این موضوع نیز نقش بسیار مهمی در جلب رضایت مشتریان دارد. یکی از اقدامات مدیرعامل جدید سایپایدک می تواند این باشد که با کاهش هزینه ها، مانع بالا رفتن نا متعارف هزینه خدمات شود. البته که هزینه ها چه در بخش تامین قطعات و چه دستمزدها افزایش یافته و گاهی چاره ای جز بالا بردن قیمت نیست، اما هنر مدیریتی این است که در همین شرایط نیز هزینه ها کنترل شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز