شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
تیتر20 بررسی می کند؛
معمولا عامل اصلی در کسب رضایت مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش، به مسائل فنی و قیمتی مربوط می شود. هرچه خودرو بهتر، زودتر و کم هزینه تر تعمیر یا سرویس شود، طبعا سطح رضایت مشتریان نیز بالاتر خواهد رفت.
کد خبر: ۴۹۴۶۸
ریشه های رشد رضایتمندی مشتریان ایساکو
تیتر20 - خدمات پس از فروش همواره یکی از مهمترین بخش هایی است که می تواند رضایت یا نارضایتی مشتریان شرکت های خودروساز را در پی داشته باشد و گزاف نیست اگر بگوییم یکی از ویترین های هر خودروسازی همین شرکت های ارائه دهنده خدمات مذکور هستند. 

در ایران نیز ایران خودرو و شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروشش (ایساکو) از این قائده مستثنی نبوده و ضعف و قوت ایساکو به پای شرکت اصلی نوشته شده است. این در حالی است که طبق آخرین آمارهای اعلامی، ایساکو توانسته در بخش رضایتمندی مشتریان عملکرد نسبتا مناسبی را با توجه به شرایط کلی کشور داشته باشد.  

طبق نتایج نظرسنجی‌ شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از شهروندان، ایساکو در بهمن سال گذشته با کسب امتیاز ۷۸۴، رکورد شاخص رضایت مشتریان را در خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی پشت سر گذاشت.

هرچند ایساکو تا رسیدن به رضایتمندی کامل مشتریان فاصله دارد ، با این حال کسب بالاترین امتیاز در حوزه رضایتمندی مشتریان، نشان می دهد این شرکت در مسیر مناسبی قرار دارد.

 اما ایساکو چگونه توانست رکورد رضایتمندی مشتریان را جا به جا کند؟ 
طبعا عوامل مختلفی در کسب این مهم، اثرگذار بوده اند که مهمترین آنها را مسائلی مانند تامین قطعات، آموزش های تخصصی پرسنل و توسعه خدمات آنلاین تشکیل می دهند. 

در این بین، معمولا عامل اصلی در کسب رضایت مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش، به مسائل فنی و قیمتی مربوط می شود. هرچه خودرو بهتر، زودتر و کم هزینه تر تعمیر یا سرویس شود، طبعا سطح رضایت مشتریان نیز بالاتر خواهد رفت.

 با توجه شرایط تورمی کشور، شاید خیلی نتوان روی مسئله قیمت مانور داد، زیرا ایساکو مانند دیگر بخش ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و بنابراین چندان امکان ثبات قیمت یا تخفیف را ندارد. از همین رو به نظر می رسد مسائلی مانند پذیرش به موقع، عیب یابی دقیق و تحویل خودرو در بازه زمانی استاندارد، نقش مهمتری در بهبود شاخص رضایتمندی مشتریان ایساکو داشته اند. 

ایساکو مانند دیگ شرکت های داخلی سه سالی می شود درگیر تحریم ها است، از همین رو با چالش بزرگتری برای تامین قطعات مواجه بوده و هست. با این حال، به نظر می رسد ایساکو عملکرد نسبتا مناسبی در این حوزه داشته که رضایتمندی مشتریان افزایش یافته است، هرچند البته قطعا رضایت 100 درصدی حاصل نشده است.

 بدون تردید در نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، بوده اند مشتریانی که از عملکرد ایساکو رضایت نداشته اند، اما اینکه در جمع بندی نهایی، سطح رضایتمندی بالا رفته، نشان می دهد این شرکت در دوران تحریم و با وجود مشکلات مالی، در حوزه تامین قطعات خوب عمل کرده است. 

ایساکویی ها اما در این سال ها توجه ویژه ای به آموزش پرسنل خود داشته اند و این موضوع سبب شده خودروهای معیوب دقیق تر عیب یابی و تعمیر شوند. بنابراین اثرات آموزش های ایساکو به نوعی خود را در رشد رضایتمندی مشتریان نشان داده است. 

طبعا هرچه پرسنل ایساکو آموزش های بیشتری ببینند، توان عیب یابی و تعمیر آنها بالاتر خواهد رفت و در نتیجه خواب خودرو در نمایندگی ها کاهش می یابد و این موضوع اثری مستقیم بر رشد رضایتمندی خواهد داشت، که داشته است. در کنار این موارد اما توجه ویژه ایساکو به خدمات مجازی و آنلاین به خصوص در حوزه معرفی اپلیکیشن های اختصاصی، می تواند دیگر دلیل افزایش رضایتمندی شهروندان از عملکرد این شرکت باشد. 

ایساکو مدت هاست ارائه خدمات مجازی را در دستور کار خود قرار داده و به خصوص طی سال گذشته و حالا که ویروس مرگبار کرونا همچنان جولان می دهد، این خدمات کمک بزرگی به مشتریان در راستای کاهش مراجعات حضوری به نمایندگی ها کرد.     

ارسال نظرات
موضوعات روز