دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
تیتر20 بررسی می کند؛
فولاد هرمزگان به عنوان سازمانی مطرح در صنعت فولاد، همواره سعی کرده با به کارگیری رویکردهای بهبود مستمر و استراتژی‌های توسعه بازار، در راستای جلب نظر مشتریان بکوشد از این رو اهداف و برنامه‌های خود را با دقت لازم تدوین می‌کند.
کد خبر: ۴۹۹۰۲
چالشهایی که فولاد هرمزگان را متوقف نکرد
تیتر20 - شرکت فولاد هرمزگان به عنوان سازمانی مطرح در صنعت فولاد، همواره سعی کرده با به کارگیری رویکردهای بهبود مستمر و استراتژی‌های توسعه بازار، در راستای جلب نظر مشتریان بکوشد از این رو اهداف و برنامه‌های خود را با دقت لازم تدوین می‌کند. 

این شرکت به دلیل تدوین برنامه‌ریزی جامع فروش و شناسایی صحیح بازارهای هدف شرکت، روند صعودی را با توجه به تحریم‌ها در فروش شرکت تجربه کرد که در مقایسه با سال‌های گذشته از رشد مطلوبی برخوردار بوده است از آنجا که در ابتدای سال قبل صنایع مصرف‌کننده پایین دستی در کشور با رکود نسبی و در دنیا با رکود قابل توجهی مواجه‌شده‌ بودند، پیش‌بینی می شد تقاضای بازار با نوسان مواجه شود که همینطور هم بود اما فولاد هرمزگان برای کسب رکوردهای متوالی با توجه به شرایط پیش آمده در سال پیش که تاکنون هم ادامه داشته، برنامه ای را پیش بینی کرد که متاثر از بیماری کرونا نشد. 

بر این اساس با استفاده از بازاریابی مناسب علاوه بر حفظ مشتریان، توسعه بازار جدید نیز محقق شد. در بازار داخل با توجه به شیوع ویروس کرونا وضعیت متفاوت‌تر بوده و تقاضای بازار داخل کمتر از وضعیت جهانی تاثیر منفی پذیرفت. هرچند که این شرکت با موانعی هم مواجه بود.

از مهم‌ترین چالش‌های ‌ این شرکت می‌توان به کاهش مزیت رقابتی در مناطق ویژه اشاره کرد که با توجه به سیاست‌های جدید بانک مرکزی مبنی بر ثبت سفارش در این مناطق و نبود زیرساخت‌های لازم، رفع تعهدات ارزی را دچار مشکل کرد. بهتر است ارتباط سیستمی‌بین گمرکات کشور و بانک مرکزی ایجاد شود تا بوروکراسی کاغذی موجود از بین برود.

 شرکت‌های مستقر در مناطق ویژه با مشکلات عدیده‌ای جهت رفع تعهدات ارزی مواجه هستند هرچند که علیرغم این مشکلات فولادهرمزگان در رفع تعهدات ارزی خود موفق بوده به‌نحوی که بانک مرکزی در این رابطه فولاد هرمزگان را مورد تقدیر قرار داده است.

 از چالش‌های دیگر شرکت می‌توان به عدم‌ثبات در سیاست‌گذاری تعیین قیمت محصولات فولادی، باطل شدن پی‌درپی معاملات محصولات فولادی در بورس‌کالا و تاثیر آن بر عرضه محصول اسلب به بازار، تامین مواد اولیه شامل گندله و آهن اسفنجی اشاره کرد. 

همچنین  خروج تعداد زیادی از تامین‌کنندگان معتبر قطعات یدکی،  تجهیزات و مواد اولیه از لیست شرکت‌های تامین‌کننده به سبب تحریم‌ها، تحمیل هزینه‌های مضاعف و بعضا طولانی‌شدن زمان تامین به دلیل تحریم‌ها، نیاز به هماهنگی بیشتر در جهت افزایش ظرفیت حمل ریلی کشور و همچنین افزایش ظرفیت تخلیه مواد اولیه در منطقه ویژه، کمبود گاز طبیعی ورودی به شرکت به دلیل شروع فصل زمستان، مشکل کمبود برق فصل تابستان و ناپایداری انرژی الکتریکی که سبب کاهش تولید شده است و تامین به‌موقع و با کیفیت سایر مواد اولیه از جمله برخی اقلام نسوز و فروآلیاژها از دیگر چالش‌ها بودند.

ارسال نظرات
موضوعات روز