يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
تیتر 20 بررسی می کند؛
هلدینگ ومعادن در بازنگری استراتژی های خود باید مشخص کند که چطور می تواند در کنار مجموعه های بزرگ از بحران های بزرگ از جمله کمبود نقدینگی، نبود ماشین آلات، کمبود مواد اولیه و... گذر کند. زیرا نمی توان با برنامه ای که در سال های گذشته و بنا به شرایط آن زمان تدوین شده، در مسیر توسعه حرکت کرد.
کد خبر: ۵۰۰۰۸
چرا شرکت توسعه معادن و فلزات به فکر بازنگری و تدوین برنامه راهبردی افتاد؟
تیتر 20-  شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با هدف تامین مالی در میان شرکت های زیرمجموعه و به جهت تقویت زنجیره فولاد، فعالیت های خود را در بخش معدن و صنایع فلزی آغاز کرد. 

درواقع شرکت های سرمایه گذاری مانند توسعه معادن و فلزات  با هدف هدایت منابع مالی در زنجیره ای از شرکت های وابسته و نگاه به اهداف آینده شکل می گیرند. 

هرچند تا به امروز این شرکت در میان شرکت های موفق حوزه معدن شناخته می شود اما نباید این موضوع را به نشانه موفقیت 100 درصد دانست، به همین دلیل مدیران جدید این مجموعه بازنگری در سیاست ها و استراتژی این شرکت را در دستور کار قرار داده اند.

در همین راستا و پس از حضور نادری به عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، نخستین جلسه بازنگری و تدوین برنامه راهبردی این شرکت روز یکشنبه دوم خرداد ماه برگزار شد.

نادری معتقد است توسعه شرکت های بزرگ نیازمند استراتژی درست، عملیاتی و مبتنی بر پایه های علمی است.

استراتژی هلدینگ ومعادن در هماهنگی و تعامل تنگاتنگ با برنامه های ایمیدرو، بنگاه های بزرگ حوزه معدن و صنایع معدنی و فولادی و شرکت های سرمایه پذیر و زیرمجموعه تدوین خواهد شد. 

آن طور که مشخص است تعامل هرچه بیشتر با برنامه های ایمیدرو و شرکت های بزرگ معدنی از مهمترین سرفصل های بازنگری استراتژی این شرکت است.

با توجه به سابقه فولادی مدیرعامل جدید توسعه معادن و فلزات، می توان اصلی ترین برنامه و استراتژی این شرکت را در حوزه تامین سنگ آهن پیش بینی کرد. موضوعی که امروز به یکی از دغدغه های اصلی صنعت فولاد تبدیل شده است. 

از سویی دیگر تعامل هر چه بیشتر با ایمیدرو را می توان در بخش های مختلف از جمله توسعه اکتشافات دانست، مبحثی که بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه و سرمایه گذاری است.

درواقع می توان این طور بیان کرد که وجود بحران هایی همچون تامین سنگ آهن و توسعه اکتشافات مدیران این مجموعه را ملزم به بازنگری در سرفصل های کرده تا بتوانند علاوه بر توسعه بخش معدن، فعالیت شرکت را در مسیر دستیابی به اهداف اجرایی کنند.

اما این بازنگری باید در بخش هایی همچون تامین سرمایه لازم و افزایش سرمایه این شرکت متمرکز باشد. بدون شک امروز بیش از هر زمان دیگری تامین نقدینگی برای شرکت ها دشوار شده است اما شرکت توسعه معادن و فلزات می تواند با نگاه راهبردی مجموعه های جدیدی را به شرکت های وابسته خود اضافه کرده و زنجیره ارزش فولاد از معدن تا محصول نهایی را تقویت کند.

تامین سنگ آهن در آینده یکی از مهمترین اهدافی است که این شرکت در بدو تاسیس آن را در اولویت های خود قرار داد، درنتیجه امروز با نزدیک شدن به چشم انداز 1404 ، توسعه معادن و فلزات در تلاش است با حضور هرچه بیشتر در شرکت های بزرگ معدنی، ماده اولیه مورد نیاز برای واحدهای فولادی را تامین کند.

با توجه به حضور شرکت توسعه معادن و فلزات در میان سهامداران شرکت های بزرگ معدنی، بازنگری در سیاست ها و استراتژی های این مجموعه بازی دو سر برد خواهد بود که هم به توسعه فعالیت شرکت های وابسته کمک کرده و هم منجر به افزایش سود مجموعه «ومعادن» می شود.

حضور شرکتی همچون توسعه معادن و فلزات به عنوان تامین کننده سرمایه مورد نیاز در بخش اکتشافات می تواند به تحقق چشم انداز فولاد نیز کمک کند. درنتیجه این شرکت با نماد بورسی «ومعادن» امروز بیش از هر زمان دیگری می تواند در توسعه بخش معدن نقش آفرین باشد. اتفاقی که در ادامه می تواند بر استقبال سهامداران از نماد «ومعادن» نیز اثر گذار باشد.

درواقع نادری به عنوان مدیری جوان و با سوابق مدیریتی در گذشته، می داند موفقیت مجموعه های سرمایه گذاری در گرو بروز رسانی برنامه ها وتدوین استراتژی هدفمند است. 

بدون شک بازنگری در برنامه ها و استراتژی می تواند نقاط ضعف و قوت یک مجموعه را مشخص و از تصمیمات لحظه ای و سلیقه ای جلوگیری می کند. درواقع مدیر موفق می داند امروز بخش معدن بیش از هر زمان دیگری نیامند تغییر نگاه بوده و باید خود را با شرایط موجود هماهنگ کند. 

شرکت توسعه معادن و فلزات در بازنگری استراتژی های خود باید مشخص کند که چطور می تواند در کنار مجموعه های بزرگ از بحران های بزرگ از جمله کمبود نقدینگی، نبود ماشین آلات، کمبود مواد اولیه و... گذر کند.  زیرا نمی توان با برنامه ای که در سال های گذشته و بنا به شرایط آن زمان تدوین شده، در مسیر توسعه حرکت کرد. 


ارسال نظرات
موضوعات روز