جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
هشدار ایساکو درباره قطعات تقلبی این بار به زبان طنز
روغن موتور یکی از موارد مهم مورد استفاده در خودروها است که تاثیر مهمی روی عملکرد خودرو دارد. بنابراین پرهیز از به کار بردن روغن موتورهای غیر اصل به منظور جلوگیری از آسیب به خودرو، یک ضرورت به شمار می رود.
کد خبر: ۵۰۰۹۳
خطر بزرگ استفاده از روغن موتور تقلبی
تیتر20 - شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو که از چندی پیش در راستای فرهنگ سازی بابت استفاده از قطعات اصل، عوامل انیمیشن طنز "دیرین دیرین" را به همکاری فرا خوانده، این بار به سراغ مسئله روغن موتور رفته است.

 ایساکو که طی این سال ها تلاش فراوانی در راستای اطلاع رسانی بابت خطرات استفاده از قطعات تقلبی و  ترغیب مشتریان به بهره بردن از قطعات اصل انجام داده، این بار زبان طنز را برای این کار در نظر گرفته است. با توجه به شهرت و محبوبیت انیمیشن "دیرین دیرین"، ایساکو می خواهد این بار در قالب طنز، خطرات استفاده از قطعات و کالاهای تقلبی را در خودروها یادآور شود. 

در قسمت قبلی این انیمیشن، به زبان طنز معایب استفاده از شیشه شورهای غیر اصل بیان شد و این بار موضوع روغن موتور سوژه شده است. روغن موتور یکی از موارد مهم مورد استفاده در خودروها است که تاثیر مهمی روی عملکرد خودرو دارد. بنابراین پرهیز از به کار بردن روغن موتورهای غیر اصل به منظور جلوگیری از آسیب به خودرو، یک ضرورت به شمار می رود.

 ایساکو و "دیرین دیرین" نیز با زیان طنز این مسئله مهم را یادآوری کرده اند. در این قسمت "دیرین دیرین"، کارگاهی به تصویر کشیده شده که در آن دو نفر از سقف آویزان شده و از سر و کله شان روغن می بارد و داخل ظروف مخصوص نگهداری روغن می رود. دو نفری که آویزان شده اند، از صاحب کارگاه می پرسند "چرا سه ماه است اجازه نداده ای حمام کنیم که این حالا روغن از سر و کله مان بچکد". صاحب کارکگاه در جواب می کوید که قصدش تهیه روغن طبیعی و ارزان است. در ادامه از همین روغن به یک مشتری فروخته می شود و چندی بعد وی مجبور می شود خودرو خود را به دلیل آسیب هایی که از محل استفاده از روغن تقلبی دیده، به تعمیرگاه ببرد و بابت اصلاح آن کلی هزینه کند. 

در این انیمیشن در واقع به نوعی صحبت از کیفیت پایین روغن موتورهای تقلبی و خطرات استفاده از آنها در خودروها است. روغن تقلبی (غیر اصل) معمولا ارزان تر از مدل های اصل هستند، از همین رو برخی برای کنترل هزینه ها، روی به خرید این روغن ها می کنند. این در حال است که استفاده از روغن موترو غیر اصل هرچند ابتدا به ساکن از هزینه شهروندان می کاهد، اما در ادامه به آسیب و حتی خرابی موتور خودرو می انجامد. آنجاست که شهروندان مجبور می شوند برای تعمیر خودرو خود که در اثر استفاده از روغن تقلبی آسیب دیده،‌گاهی چند برابر پول یک روغن موتور اصل هزینه کنند. 

روغن موتور یکی از نیازهای مهم خودرو به شمار می رود که طی این سال ها مانند دیگر کالاها با رشد قیمت مواجه شده است. بنابراین برخی شهروندان به هوای اینکه هزنیه کمتری پرداخت کنند، به جای استفاده از موارد اصل، روی به روغن های تقلبی می آورند. این در حالی است که استفاده از روغن موتور تقلبی می تواند آسیب هایی جدید به موتور وارد کند، از جمله صدمه دیدن پمپ روغن و ساییده شدن قطعات موتور روی یکدیگر. این اتفاقات در مجموع سبب می شوند عمر موتور خودرو پایین بیاید. این ماجرا می تواند حالت بدتری هم داشته باشد، به نحوی که عمر مفید موتور را کاهش داده و حتی کار را به روغن سوزی و یاتاقان زدن بکشاند. 

بنابراین کاهش هزینه ای که در اثر خرید روغن موتورهای تقلبی نصیب شهروندان شده، در نهایت جای خود را به هزینه کرد بالا برای تعمیرات می دهد. بنابراین حتی از باب اقتصادی نیز استفاده از روغن موتور تقلبی یا هر قطعه و کالای مشابه غیر اصلی دیگری در خودروها، منطقی و عاقلانه به نظر نمی رسد.

ارسال نظرات
موضوعات روز