يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
تیتر20 بررسی می کند؛
بانک سپه بعد از ادغام بانک‌های نظامی در آن، شاید به جرات بتوان گفت به عنوان بزرگ‌ترین نهاد مالی کشور تبدیل شده که به تبع آن مدیریت چنین نهاد عریض و طویلی با ظرافت‌های بسیاری همراه است
کد خبر: ۵۱۶۳۰
اولویت مدیرعامل جدید بانک سپه
تیتر20 - به روال معمول بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، در حالیکه نزدیک به سه ماه از آغاز به کار دولت جدید می‌گذرد، تغییرات مدیران، به بانک‌ها رسید، در این رابطه تعیین مدیران دولتی از اهمیت بسزایی برخوردار است، از سویی انتصاب مدیرعامل جدید بانک سپه با توجه به ادغام بانک‌های نظامی در این بانک بسیار پر اهمیت بود. در همین رابطه آیت‌الله ابراهیمی مدیرعامل اسبق بانک انصار، به عنوان مدیرعامل جدید بانک سپه انتخاب شد.

بانک سپه بعد از ادغام بانک‌های نظامی در آن، شاید به جرات بتوان گفت به عنوان بزرگ‌ترین نهاد مالی کشور تبدیل شده که به تبع آن مدیریت چنین نهاد عریض و طویلی با ظرافت‌های بسیاری همراه است، این درحالیست که مدیریتی که طی این دهه‌ها بر بانک سپه حاکم بوده، عمدتا سنتی بوده و بانک سپه زیاد به مانند بانک‌های دیگر متحول نشده است، اما حال به نظر می‌رسد با روی کارآمدن ابراهیمی و تجربه او در نظام بانکی کشور، بانک سپه مسیر تحول را طی کند.

اولویت اصلی ابراهیمی در بانک سپه 
ابراهیمی باتوجه به الزامات نظام بانکی می‌تواند، بانکداری دیجیتالی در بانک سپه را توسعه دهد. بر این اساس، مدیرعامل بانک سپه، مهم‌ترین اولویت خود را در این بانک، توسعه بانکداری دیجیتال اعلام کرده است، به گفته ابراهیمی، آینده بانک سپه مطابق با مبانی بانکداری دیجیتال ترسیم می‌شود.

 این درحالیست که بانکداری دیجیتال، استفاده از فناوری برای اطمینان از یکپارچگی ابتدا تا انتهای پردازش تراکنش‌ها یا عملیات بانکی است. عملیاتی که با درخواست مشتری آغاز شده،حداکثر بهینه‌سازی در آن لحاظ شده که در نهایت برای مشتری در دسترس بودن، سودمندی و صرفه و برای بانک، کاهش هزینه‌های عملیاتی، عاری از خطا و خدمات بهبود یافته را به ارمغان می‌آورد.

اما همواره بالا بودن هزینه عملیاتی برای بانک‌های کشور یکی از بزرگترین معضلاتی بوده که بانک‌ها با آن روبرو بوده‌اند، در این زمینه بانک سپه با توجه به ساختار سنتی خود به نسبت بانک‌های کشور، بیشتر با این مشکل  دست و پنجه نرم کرده است، اما با اجرا و توسعه بانکداری دیجتال در دوره جدید مدیریت بانک سپه، هزینه علمیاتی این بانک نیز کاهش خواهد یافت.

بر این اساس با اجرای بانکداری دیجیتال در بانک سپه هزینه‌های عملیات پردازش ستادی کم خواهد شد، خطاها در شبکه بانکی بسیار کاهش می‌یابد، از تعداد شعبات کاسته می‌شود و طبعا هزینه‌های بانک نیز تا حدود زیادی با کاهش روبرو خواهد شد، همچنین استقرار متخصصین بانکی و تجاری در یک مرکز و ایجاد ارتباط آن‌ها با مشتریان از طریق ارتباطات فناورانه محقق خواهد شد که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

با به ‌کارگیری بانکداری دیجیتال به وسیله ابراهیمی در بانک سپه، بین ۲۰ تا ۴۰ درصد صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی، قابل دستیابی است. کاهش هزینه‌ها تأثیر متقابل بر سود بانک خواهد داشت و آن را افزایش می‌دهد.

مزایای بانکداری دیجیتال برای مشتریان بانک سپه 
بهبود خدمات و ارائه محصولات بانک، خدمات بانکی به صورت 24 ساعته و در تمام طول شبانه روز و در دسترس بودن از طریق تلفن همراه، رایانه شخصی و...، برنامه‌های کاربردی هوشمند بانکی که اجازه انجام تمامی تراکنش‌های مورد نظر از هر دستگاهی به انتخاب مشتری را از ابتدا تا انتها (با دستورالعمل‌های واضح و مکانیسم‌های عاری از خطا) می‌دهند، از جمله مزایای این نوع از بانکداری برای مشتریان است.

هفت تغییری که با تحقق بانکداری دیجیتال در بانک سپه رخ خواهد داد
بانک سپه می‌توان گفت در آستانه تحول بنیادین خواهد بود که این موارد را در هفت مورد می‌‌توان خلاصه کرد، اولین مورد، بانکداری در هر زمان، هر جا و هر دستگاه است، بدین معنی که در این حالت، نه تنها مشتری دارای یک هویت واحد در کلیه درگاه‌ها است، بلکه عملاً همه درگاه‌ها را به صورت یک سیستم یکپارچه و واحد می‌بیند.

دومین تغییر تجزیه و تحلیل مشتری به صورت متمرکز و شخصی سازی شده است. در بانکداری دیجیتال زیرساخت اطلاعاتی و داده‌ای لازم جهت احصاء نیازمندی‌های روز بانکداری نظیر مدیریت و تحلیل داده، بخش بندی و پروفایل مشتریان و یکپارچه‌سازی کانال‌های ارائه خدمات باید وجود داشته باشد.

سومین تحول در این حوزه  مشتری محوری به شمار می‌آید، در بانکداری مدرن مشتری محوری یک نیاز کلیدی کسب‌وکار است و بانک‌های دیجیتال به جای تمرکز بر مسائل درون سازمانی باید مشتری محوری را اساس کار خود قرار دهند.

تحقق فوری چهارمین تغییر است، بدین معنی که تجربه مشتری به شدت به محتوا، زمینه و کیفیت داده‌ها بستگی دارد و باید به سرعت داده‌ها را تجزیه و تحلیل کرد و درخواست‌ها و معاملات مشتری باید فوراً محقق شود.

پنجمین مورد صرفه‌جویی در هزینه و ریسک عملیاتی پایین است، سطح بالای یکپارچگی و اتوماسیون با یک معماری باز، منجر به صرفه‌جویی بالا در هزینه برای بانک سپه می‌شود. همیشه به‌روز بودن تکنولوژی نیز ششمین تحولی است که در این زمینه رخ خواهد داد، در این رابطه چرخه نوآوری در بانکداری دیجیتال سریع و متنوع است، بنابراین نه تنها باید تمام محصولات قابل ارتقا باشد، بلکه باید آن‌ها به طور مستقل از یکدیگر نیز قابلیت ارتقا داشته باشند. 

ارائه محصولات جدید در کمترین زمان ممکن نیز هفتمین و آخرین تغییری است که با اجرایی شدن بانکداری دیجیتال در بانک سپه رخ خواهد داد. در این رابطه سیستم‌های جدید بانکداری باید قابلیت سریع انطباق با قوانین مالی و بانکی را داشته باشد و با تغییر مقررات نظارتی به سرعت بروز رسانی شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز