دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
تیتر20 بررسی می کند؛
رویکرد جدید شرکت سرمایه گذاری و توسعه معادن و فلزات باعث شده تا این شرکت به سراغ حوزه های جدید رفته تا نقش آفرینی بیشتری در بخش معدن و صنایع معدنی داشته باشد.
کد خبر: ۵۲۶۷۷
ریشه دوانی «ومعادن» در حوزه های جدید
تیتر20 - عناصر کمیاب جزو عناصر استراتژیکی است که با توجه به میزان تقاضا و کاربرد آن بازار جذابی دارد که  سرمایه گذاران بیشتری را به سوی خود می کشاند. اما در این بین شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، پا را فراتر گذاشته و به سمت حوزه هایی به غیر از فولاد رفته تا حضور خود در بخش معدن را پررنگ تر از گذشته کند. از سویی دیگر حضور در حوزه های دیگر می تواند بر سود دهی هرچه بیشتر این مجموعه بیفزاد. 

درواقع مدیریت جدید «ومعادن» با رصد حوزه های مختلف و تغییر در رویکردها و برنامه ها به این نتیجه رسیده است که نباید همه تخم مرغ ها را در یک سبد گذاشت. درنتیجه ورود به حوزه عناصر نادر خاکی در دستور کار این شرکت قرار گرفت. 

امیرحسین نادری مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری  توسعه معادن و فلزات که به نظر می آید به دنبال سهم خواهی های بیشتر در بخش معدن و صنایع معدنی است در این باره بیان کرده،‌ یکی از برنامه‌های ما، فعالیت در حوزه‌ عناصر کمیاب است و در حال حاضر، در مرکز کشور و در منطقه کوهبنان فعالیت در حوزه سرب و روی را آغاز کرده ایم و برنامه های خوبی دراین حوزه در دستور کار قرار دارد.

درنتیجه «ومعادن» با برنامه ریزی  دقیق حرکت به سمت عناصر کمیاب را در دست انجام دارد و می تواند با ورود به این حوزه،‌ گام های مهمی را در این بخش برداشته و به نوعی درآمدزایی جدیدی به همراه داشته باشد. 

اما بدون شک این برنامه در کوتاه مدت نمی تواند نتیجه چندان زیادی به همراه داشته باشد زیرا فعالیت های معدنی، فعالیت های بلند مدتی است. پس این تصمیم نشان می دهد «ومعادن» دورنمای جدید برای خود در نظر گرفته تا سلطه خود بر بخش معدن را افزایش دهد. 

این تصمیم چندین موضوع را در بر می گیرد که عمده ترین آن افزایش درآمدها و استقبال از نماد این شرکت در بورس است. درواقع این برنامه به سهامداران ومعادن این اطمینان را می دهد که آینده خوبی در انتظار سرمایه گذاری آنها است زیرا به دلیل نیاز بازار جهانی و اهمیت این مواد، بعید است که قیمت های جهانی با کاهش همراه شود، درنتیجه داغ بودن بازار عناصر کمیاب بازار همیشه داغ است. 

پس می توان نشانه گیری ومعادن برای اهداف آینده را نشانه گیری دقیقی دانست. ومعادن با رصد کامل بخش های معدن به سراغ حوزه هایی می رود که توجیه اقتصادی بالایی دارد و این نگاه می تواند تضمینی برای حمایت سهامداران باشد. حمایت سهامداران در شرایطی که تامین مالی برای اجرای پروژه ها دشوار است می تواند با حمایت سهامداران آسان تر شود و ومعادن با برنامه ریزی های صورت گرفته این حمایت را از آن خود کرده است. 

البته عملکرد این شرکت در حوزه ای همچون فولاد و در اختیار داشتن کرسی در هیات مدیره شرکت های بزرگ معدنی و فولادی بر ورود به حوزه جدید بی تاثیر نیست. نگاه مدیریتی این مجموعه روند برنامه ها را در ماه های اخیر تغییر داده است. ورود به حوزه های جدید، ایجاد شرکت پروژه محور تجلی و دیگر موارد از قدرت بالای این مجموعه حکایت از آن دارد که ومعادن می داند در چه حوزه هایی باید ریشه دوانی کند و جایگاه خود را بیش از پیش تقویت کند. 

بدون شک انتشار این اخبار قبل از آغاز اجرایی کارها با ایجاد جو روانی سهامداران را نسبت به آینده خوش بین می کند و همین خوش بینی تا حدودی کار ومعادن را آسان می کند. در کنار آن استفاده از ظرفیت های کشور از جمله همکاری با شرکت های دانش بنیان در این حوزه می تواند هزینه های ومعادن را کاهش دهد و سودآوری را افزایش دهد. 

شاید رصد نیاز آینده بازار اصلی ترین دلیل تغییر نگاه در ومعادن باشد که منجر به حضور در بخش های مختلف شده است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز