دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
تیتر20 چالش های کراس اوور کرمان موتور را بررسی کرد
به رغم ممنوعیت واردات ، تحریم و افزایش قیمت ها،بازار خودروی ایران اما جذابیت خاص خود را همچنان حفظ کرده است.بازاری که این روزها در غیاب بسیاری از شرکا تبدیل به زمین مبارزه برادران چینی شده است.یکی از این زمین های بازی سگمنت کراس اوور است . یکی از بازیگران آن نیز کرمان موتور است با K7 .
کد خبر: ۵۳۷۴۳
راه سخت کی 7 در مبارزه با برادران چینی اش
تیتر20  - طی سال های اخیر بازار خودرو ایران شاهد رفت و آمد برندهای مختلف از تولید کننده های گوناگون بوده است.تولید کنندگانی از فرانسه،ژاپن،روسیه،هند،آلمان،کره ، تایوان و چین در این سال ها هرکدام تحت عنوان و شرکتی پا به ایران گذاشته و اما تلاطم های سیاسی و داستان هایی که در پی آمده باعث شده است که اکثر آنها بار و بندیل را بسته و راهی دیار خود شوند.در این میان برخی چینی ها ماندگار شدند و برخی نیز پیرو شراکت و قراردادهایی که داشتند به انواع گوناگون به حضور خود در ایران ادامه داده اند. ادامه حضور این گروه از خودروسازان طی دوره های مختلف شکل و شمایل متفاوتی داشته است.برخی اوقات آنها در سگمنت سدان پر رنگ بوده اند و برخی دوره های سراغ کراس اوور های جمع و جور شهری رفته اند.طی سال های اخیر نیز زمین بازی گسترده آنها به صحنه رقابت و مبارزه در خودروهای suv  و یا به زبان دیگر کراس اوور تبدیل شده است. 

بازار جذاب کراس اوورها
این بازار به قدری جذاب و رقابتی و پر مشتری شده است که تمام شرکت های حاضر در بازار خودرو سعی کرده اند که در سبد محصولات خود یک کراس اوور داشته باشند.این بازار گرم باعث شده است که حتی شرکت ها تازه متولد شده و یا حتی آنها که پس از مدت ها سودای حضور در بازار پیدا کرده اند نیز با یک محصول کراس اوور اعلام حضور کرده اند.به بیان ساده در حال حاضر کراس اوور هر چه باشد روی زمین نمی ماند.این یعنی بازاری حاضر و آماده و تشنه.بازاری که همیشه و همواره مشتریان دست به نقد دارد و منتظر خبر فروش شرکت ها هستند.
 
کرمان موتور با کی 7 آمد
کرمان موتور نیز به عنوان یکی از بازیگران این بازار طی سال های اخیر سعی کرده است که در کلاس مختلف حضوری پر رنگ و فعال داشته و سبد محصولاتش پر و متنوع باشد.گاهی با جک جی4 و گاهی نیز با پیکاپ تی 8 ؛طی ماه های اخیر نیز با کراس اوور کی 7 قصد دارد که سهم بیشتری از بازار کسب کرده و ضریب نفوذ خود را بالا ببرد. در این میان به نظر می رسد که کی 7 با چالش های نیز همراه باشد.چالش هایی که به نوبه خود می تواند به عنوان یک دست انداز در سرعت فروش تاثیرگذار باشد.البته کرمان موتور نشان داده است که با استفاده از زیرساخت هایی که دارد،شریک خوبی برای یکی از غول های چین به نام جک (JAC)باشد.

آشنایی با کی 7 کرمان موتور
خودروساز چینی جک ، بعد از توقف تولید ریفاین S7 ، مصمم شد تا ریفاین اس 7 را به فیس لیفت کند و با باز طراحی چهره این خودرو  یک محصول جدید بنام جک X7 معرفی کرد. البته موتور و گیربکس s7  و X7 یکی است و تکرار عدد 7 در هر دو محصول به نوعی نشانگر همین موضوع است. ضمن اینکه JAC X7 اولین کراس اوور جک نام گرفته که با زبان جدید طراحی این شرکت یا به عبارتی نسل سوم طراحی این شرکت به بازار معرفی شود. جت ایکس 7 را تقریبا دو سال پیش و در  در سال 2020 روانه بازار چین کرد و کرمان موتور نیز این خودرو را با کی 7 و به عنوان محصول جدید KMC  در اواسط سال 1400 در ایران معرفی کرد.

کراس اووری که قابلیت آفرود ندارد
کی 7 نیز مانند سایران چینی ها حاضر در بازار ایران با موتور 1.5 لیتری وارد ایران شده است.البته یکی از دلایل این امر را می توان جلوگیری از بالا رفتن قیمت و همچنین تعرفه و در کل بالارفتن قیمت تمام شده دانست. موتور 1.5 لیتری K7 می‌تواند174 اسب‌بخار قدرت و 251 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که از طریق یک گیر بکس شش سرعته به دیفرانسیل این خودرو منتقل می شود.البته این خودرو به غم ظاهری که دارد نمی تواند توقع دوست داران آفرود را برآورده کند.با این حال این خودرو برای  رفت و آمد و حرکت در شیب های کوهستانی و جاده های پر شیب مشکلی ندارد. وزن این خودرو نیز 1735 کیلوگرم است که با توجه به افزوده شدن وزن سرنشینان مانع از شتاب گیری سریع و راحت این خودرو مصرف سوخت ترکیبی کی 7 نیز 8.6 در 100 کیلومتر اعلام شده است که به نظر می رسد با توجه به وزن این خودرو در شهر این میزان نیز افزایش پیدا کند.

تفاوت  کی 7 ایرانی  با ایکس 7 چینی
نسخه ایرانیزه شده کی 7 در امکاناتی مانند صندلی های برقی جلو، حافظه صندلی راننده به همراه ماساژور، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، سقف پانوراما، فرمان کمکی برقی با قابلیت تنظیم میزان سفتی و نرمی، چراغ های LED جلو، تهویه اتوماتیک دوکاناله، درِ صندوق عقب برقی، سیستم صوتی حرفه ای اینفینیتی، نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال مستقیم تلفن همراه، ترمز پارک برقی و اتوهلد، کروز کنترل، 4 کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، جلو آمپر دیجیتال با قابلیت تنظیم رنگ، استارت دکمه ای، دوربین 360 درجه یکسان است و حس خوبی به سرنشینان منتقل می کند اما در مقابل نسبت به X7 تفاوت هایی دارد که می توان به فقدان کیسه های هوای پرده ای، سنسور باران، شارژر بی سیم تلفن همراه، کروز کنترل هوشمند، رادار خطی، رادار نقطه کور، سامانه پیشگیری از تصادف اشاره کرد. 

رقبای کی 7 در بازار خودروی ایران
کراس اوور جدید کرمان موتور هم اکنون باید با رقبایی مانند T5 فردا موتورز، دیگنیتی و فیدلیتی بهمن موتور،تیگو 7 پرو و در آینده ای نه چندان دور با لاماری ایما رقابت کند.در این میان برخی معتقد هستند که این محصول به دلیل یدک کشیدن نام کرمان موتور و دارا بودن شبکه منظم خدمات پس از فروش و اعتمادی که در میان مصرف کنندگان دارد می تواند سهم خوبی از بازار کسب کند.اما در مقابل برخی قیمت یک میلیارد و 180 میلیون تومانی این خودرو و عدم تدوام در عرضه را به عنوان یکی از موانع اصلی در راه پر فروش بودن این محصول می دانند.با این حال بازار خودروی ایران نشان داده است که همچنان عطش زیادی دارد و از هر مسیری برای برطرف کردن این تشنگی استفاده می کند.به بیان دیگر کی7 و سایر بازیگران این بازار با توجه به تقاضاهای بالایی که وجود دارد می توانند خود را موفق بدانند اما عیاری اصلی آنها زمانی مشخص خواهد شد که درهای کشور بازشود.
 

ارسال نظرات
موضوعات روز