دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
تیتر20 محصول جدید را مکث موتور را بررسی کرد
محصول جدید مکث موتور در حالی قرار است به زودی عرضه خود را آغاز کند که برای بسیاری این پرسش مطرح شده است. آیا تیارا می تواند مچ رقبا را بخواباند؟
کد خبر: ۵۸۳۲۳
آیا تیارا می تواند مچ رقبا را بخواباند؟
تیتر 20 -  تیارا جدیدترین محصول مکث موتور قرار است به زودی راهی بازار شود.بازاری که این روزها شاهد رقابت بسیار سخت و سنگینی است. اما مکث موتور به نظر می رسد که می خواهد از یک سو با این محصول همانند کلوت سهم مناسبی را به خود اختصاص بدهد و از سوی دیگر نام ونشان تجاری خود را پر رنگ تر کند.

با این حال برخی بر این باور هستند که مکث موتور هنوز جای زیادی برای مطرح شدن نامش به عنوان یک بازیگر قدر در بازار دارد. چرا که این خودرو ساز هنوز جوان است و آنچنان تجربه ای کسب نکرده است. این در حالی است که  اولین محصول آنها به نام کلوت با فروش خوبی همراه شد. 

با این حال این بخش از منتقدان دارا بودن عقبه قوی مانند گروه صنعتی ماموت و ماموت خودرو را دلیل این امر می دانند.البته مکث موتور نیز خود را بال آسیایی ماموت خودرو می داند. 

با توجه به وضعیت فعلی یعنی ممنوعیت واردات و تحریم ها این خودروساز قصد دارد که با خودروسازان آسیایی کار کند.اما فعلا غیر از چین هنوز شریک دیگری پیدا نکرده است.

اما از سوی دیگر بخش دیگری از کارشناسان معتقد هستند که مکث موتور با توجه به سابقه شرکت مادر قطعا سراغ محصولات خوب و قابل توجهی خواهد رفت.چرا که از یک سو اعتبار شرکت مادر در میان است و از سوی دیگر می خواهد برند خود را به خوبی و با نامی نیک در بازار جا بیاندازد.

با این حال از یک نکته نمی توان غافل شد و آن مشخصات مشابه خودروهایی است که در ایران به صورت مونتاژی و با درصد کم و زیاد داخلی سازی می شود.

این کراس اوور نیز از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربور شارژ بهره می برد.موتور این خودرو توانایی تولید 155 اسب بخار را دارد و نیروی آن از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می کند. مصرف سوخت تیارا نیز در حالت ترکیبی 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتراعلام شده است.

البته در شرایطی که مشخصات فنی اکثر این خودروها یکسان است پرداختن به آن چندان لزومی ندارد.به بیان ساده آنچه که می توان بیش از هر نکته ای در فروش یک خودرو تاثیر گذار باشد، از یک سو نام و نشان تجاری آن برند است و از سوی دیگر رقبایی که در آن کلاس وجود دارند.

چرا که عطش بازار خودرو به قدری زیاد است که در هر حالت می توان روی فروش حساب کرد.با این حال روی همین عطش نیز نمی توان حساب ویژه باز کرد.چون به رغم تمام نیازها و کمبودهایی که در بازار وجود دارد بازهم نام و نشان و سابقه آن برند می تواند نقش بسیار ویژه و خاصی را ایفا کند.

هر چند با توجه به 7 نفره بودن این خودرو می توان متصور بود که مکث موتور گروه هدف خود را برای این خودرو شناسایی کرده است.اما با توجه به ابعاد و کلاسی که تیارا در آن قرار دارد نمی توان  از نام رقبایی چون فونیکس تیگو7 پرو،فیدلیتی پرایم ، دیگنیتی پرایم و سایر هم کلاسی ها به راحتی عبور کرد.

البته آنچه که مسلم است مکث موتور به شناخت رقبا و نیاز و کشش بازار سراغ انتخاب محصول رفته و می رود.ضمن اینکه آنها به شدت به دنبال این هستند که به رغم عضوی از گروه ماموت بودن،هویت مستقل خود را داشته باشند.

یعنی نمی خواهد فروش و یا اقبال به محصولاتشان را به ماموت و یا حتی ماموت خودرو گره بزنند.

ماموت خودرویی که با محصولات فولکس به سرعت توانست سهم خوبی از بازار کسب کرده و به جایگاه مناسبی برای برند خود دست و پا کند.مکث موتور نیز می خواهد همین مسیر را به صورت مستقل طی کند و استقلال خود را بدون وابستگی به نام و نشانی داشته باشد.

با این حال نباید فراموش کرد که مکث موتور در این بازار رقبای قدرتمندی دارد که از میان آنان می توان به گروه بهمن و مدیران خودرو اشاره کرد. هر دو این خودروسازان توانسته اند با مزیت های رقابتی ای که در برای محصولات خود ایجاد کرده اند،خود را جزء سرآمدان و تاثیرگذاران بازار معرفی کنند.

به عنوان مثال هر دو آنها توانسته اند از نظر فروش مزیت های خوبی ایجاد کنند.در زمینه خدمات پس از فروش نیز با توجه به گستردگی و وسعت ارائه خدمات به نظر می رسد که مکث موتور راه زیادی برای رسیدن به آنها دارد.اما در عین حال نباید فراموش کرد که کلوت توانست در میان خیل رقبا فروش بسیار خوبی را کسب کند.ولی در عین حال یک مساله را باید مد نظر قرار داد که رفتار بازار خودرو در کشور اصلا قابل پیش بینی نیست.یعنی اگر مکث موتور می خواهد همچنان به مسیر رشد،توسعه و پیشرفت خود ادامه بدهد باید مزیت های خود از جلمه خدمات پس از فروش را به شدت تقویت کند.

 البته از سوی دیگر محصولات مدیران خودرو و گروه بهمن با قوای فنی بهتر، خدمات پس از فروش قدرتمند تر، بازار خرید و فروش تضمین شده، طراحی ظاهری بهتر و برند قوی تر می توانند کار را برای محصول جدید مکث موتور بسیار سخت کنند.


ارسال نظرات
موضوعات روز