دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
تیتر۲۰ گزارش می دهد:
ستاره سیمین طرحی که پس از ۱۷ سال با تغییر در ترکیب سهامداری در اختیار فولاد هرمزگان قرار گرفته است، نوید بخش روزهای درخشان برای این مجموعه است. این طرح می تواند با افزایش تولید در این مجموعه علاوه بر افزایش سهم آن در زنجیره ارزش فولاد، حضور فولاد هرمزگان در بازارهای صادراتی را تثبیت و میزان درآمدهای ارزی را افزایش دهد.
کد خبر: ۵۹۴۰۰
ستاره سیمین طرحی برای آینده درخشان فولاد هرمزگان
تیتر۲۰- فولاد هرمزگان در تلاش است تا با تعریف پروژه های توسعه ای سهم خود در زنجیره ارزش فولاد را افزایش دهد. افزایش تولید دراین مجموعه باعث می شود تا سهم صادراتی فولاد هرمزگان افزایش یافته و در مقابل سوددهی این مجموعه بیشتر شود. 

در این زمینه فولاد هرمزگان توسعه در بخش های مختلف از جمله تولید، تحقیق و توسعه، زیرساخت و… را کلید زد تا بتواند در بازار فولاد قدرت نمایی کرده و همچنان جایگاه برتر در میان زیر مجموعه های هلدینگ فولاد مبارکه را حفظ کند. 

اهمیت این موضوع به اندازه ای است که تیم مدیریتی این مجموعه به سراغ طرح ستاره سیمین رفت. پروژه ای که نزدیک به ۱۷ سال تنها بر روی کاغذ بود و با ورود عطااله معروفخانی مدیر عامل فولاد هرمزگان به جریان افتاد. 

فولاد هرمزگان در اقدام اولیه با خرید سهام های خرد کمتر از ۲۰ درصد، میزان سهام خود را به ۵۲ درصد رساند تا بتواند عنوان سهامدار اصلی را از آن خود کند. 

با چنین اقدامی «هرمز» می تواند به اجرای پروژه سرعت بخشیده تا ۱۷ سال گذشته را جبران کند. این اتفاق هم نتیجه سرمایه گذاری فولاد هرمزگان در این مجموعه بود.

اما راه اندازی این طرح و آغاز تولید در واحد یک میلون و ۷۲۰ هزار تنی می تواند میزان تولید و عرضه این شرکت به بازار را افزایش دهد.

فولاد هرمزگان با ورود به این پروژه سعی بر آن داشته تا با نگاهی آینده دار افزایش تولید را تضمین کند. سهامداران این مجموعه نیز می دانند این نگاه می تواند جایگاه نماد «هرمز» در چند سال آینده را ارتقا دهد، به هر حال فراموش نکنیم سرمایه گذاری در طرح های معدنی و صنایع معدنی سرمایه گذاری بلند مدت است و باید با چنین دیدگاهی به سراغ این سهام ها رفت. 

نگاهی به برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های فولاد هرمزگان نشان می دهد طی ۲ تا ۳ سال پیش رو این مجموعه با یک انقلابی در تولید همراه می شود که به نفع سهامداران آن خواهد بود. 

در سال جاری نیز این مجموعه در تلاش است تا به ظرفیت اسمی خود دست پیدا کند که البته رکورد شکنی های پی در پی آن گواه تحقق این برنامه خواهد بود. 

از سویی دیگر راه اندازی چنین طرح هایی از جمله طرح ستاره سیمین با اشتغالزایی خوبی همراه است که این باعث می شود نقش فولاد هرمزگان در اشتغالزایی استان نیز افزایش پیدا کند و از مهاجرت به شهرهای بزرگ جلوگیری شود. درواقع اجرای این طرح در حوزه مسئولیت های اجتماعی فولاد هرمزگان نیز نقش آفرین است .

اما هدف نهایی این مجموعه برای اجرای چنین پروژه هایی، حضور پر قدرت در بازار داخلی و صادراتی است که می تواند جایگاه این مجموعه در میان شرکت های صادراتی را ارتقا دهد. همچنین افزایش تولید منجر به تداوم عرضه در بازارهای یاد شده می شود که از مهمترین موضوعات برای افزایش توان رقابتی خواهد بود. 

آن طور که برنامه های فولاد هرمزگان نشان می دهد، نگاه توسعه ای در بین مدیران این مجموعه نهادینه شده است و نتایج آن را می توان در برنامه های تولید مشاهده کرد. با اجرای این برنامه ها جایگاه فولاد هرمزگان به عنوان یکی از قطب های اصلی فولاد ایران ارتقا پیدا کند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز