دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳
تیتر20 بررسی کرد
به نظر می رسد همانطور که گروه بهمن با دیگنیتی توانست سلیقه و ذائقه بازار کراس اوورها را تغییر بدهد قصد دارد با دیگنیتی پرستیژ این بازار را به مسیر دیگری هدایت کند.
کد خبر: ۵۹۴۳۴
دیگنیتی پرستیژ یک برگ برنده دیگر از بهمن موتور
تیتر20 -  یکی از اساسی ترین رنج و مشکلات بازار خودرو طی سال های اخیر تاکید و تکیه خودروسازان بر تولید خودروهایی با موتور 1.5 لیتری بود.به نحوی که خریداران از این بابت گزینه های زیادی در اختیار نداشتند.

به بیان دیگر نام و نشان شرکت ها و همچنین سلیقه مخاطبان و شرایط فروش باعث می شد که یک محصول انتخاب شود.

با این حال در همین شرایط گروه بهمن نشان داده است که در انتخاب محصول درست و پیش بینی نیاز مصرف کنندگان تا چه میزان بر اساس مطالعات بازار حرکت کرده و در شرایط نابسامان اقتصادی تا اندازه جسوارنه عمل کرده است.

این حرکت به این معنی است که این گروه تنها به فروش بر اساس نیاز جامعه مصرف فکر نمی کند و از سوی دیگر با درک رقابت در بازار و فهم نقش خود در آن همواره تلاش می کند که سطح خود را به طور متوازن بالا ببرد.

به نظر می رسد دیگنیتی پرستیژ نیز زاده همین تفکر است. نسخه اولیه این محصول به نام دیگنیتی پرایم از همان ابتدای ورود به بازار  با توجه به قیمت گذاری مناسب و نام و نشان بهمن موتور نه تنها به سرعت جایگاه بسیار مناسبی برای خود دست و پا کرد بلکه با ارزش افزوده نیز همراه شد.

 به بیان ساده در حالی وارد بازار شد که خریداران در این کلاس با تعدد و تنوع محصول مواجه بودند.با این حال به رغم بازار خوب و تثبیت شده دیگنیتی پرایم،بهمن موتور با توجه به نیاز بازار به تولید و عرضه نسخه جدید و ارتقاء یافته دیگنیتی پرایم به نام پرستیژ اقدام کرد.

دیگنیتی پرستیژ همانند نسخه اولیه با توجه به مشخصات فنی ای که دارد باز هم می تواند پیشتاز بازار شود.در واقع اولین گام در تغییر موتور این خودرو برداشته شده است.

یعنی در حالی که خودروهای موجود بازار از پیشرانه 1.5 لیتری بهره می برند،پرستیژ به موتوری 2 لیتری GDI توربوشاژ مجهز شده است.این موتور توان تولید 228 اسب بخار و335 نیوتن متر گشتاور دارد.در واقع پرستیژ را می توان جزء انگشت شمار محصولات بازار دانست که موتوری 2 لیتری دارد.
گیربکس اتوماتیک دیگنیتی پرستیژ را می توان یکی دیگر از ویژگی ها و تغییرات نسبت به نسخه پرایم دانست.این خودرو از گیربکس 5 سرعته اتوماتیک بهره می برد در حالی که نسخه پرایم از گیربکس دستی CVT استفاده می کرد.

افزایش آپشن ها و امکانات نیز از دیگر تغییرات دیگنیتی پرستیژ با موتور دو لیتری است که می تواند امکانات بیشتری را در اختیار مصرف کنندگان قرار بدهد.

به عنوان مثال می توان به سیستم صوتی دیگنیتی پرستیژ اشاره کرد.این خودرو به سیستم صوتی پایونیر با 8 اسپیکر و آمپلی فایر 150 وات مجهز شده است. صندلی برقی 10 حالته راننده نسبت به نسخه قبلی که 6 حالته بود راحتی بیشتری را در اختیار راننده قرار می دهد.ضمن اینکه نورپردازی داخلی هفت رنگ، صفحه کیلومتر تمام دیجیتال و شارژر وایرلس را می توان از دیگر امکانات جدیدی دانست که در دیگنیتی پرستیژ ایجاد شده است.

ظاهر این خودرو نیز نسبت به پرایم تغییر کرده است.باز طراحی سپرهای عقب و جلو،رینگ اسپرت 20 اینچی،اگزوز دو تایی و حذف چراغ مه شکن از سپر را می توان برخی از تغییرات دیگنیتی پرستیژ نسبت به نسخه پرایم دانست.این تغییرات علاوه بر تکیه بر علم روز طراحی،ظاهر خودرو را جذاب تر و زیبا تر کرده است.

اما در کنار این نکات اصلی ترین دلیل جذابیت این خودرو از منظر خریداران از یک سو قیمت گذاری مناسبی است که معمولا یکی از مزیت های رقابتی بهمن موتور به شمار می رود.از سوی دیگر خدمات پس از فروش گسترده و با کیفیت از دیگر دلایلی است که محصولات بهمن موتور را به یکی از جذاب ترین ها بازار تبدیل می کند.

در همین حال باید در نظر داشت که نحوه قیمت گذاری مناسب باعث شده است که همواره برای محصولات بهمن موتور در بازار تقاضاهای زیادی وجود داشته باشد.در این شرایط با توجه به مشخصات فنی قابل توجه و تغییرات ایجاد شده،بهمن پرستیژ به سرعت به یکی از پر طرفدارترین محصولات بازار بدل شده است.

به بیان ساده محصولات بهمن موتور از جهات مختلف برای بازار جذابیت دارد؛قیمت گذاری مناسب،تحویل به موقع،خدمات پس از فروش و اطمینان از برند بخشی از این موارد هستند.استقبال خریداران نیز این امر را ثابت کرده است.اما مساله اصلی که در هر محصول گروه بهمن به چشم می خورد،توانمندی بخش خصوصی است.بخشی که می داند چگونه و با چه مکانیزمی نیازهای بازار را برطرف کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز