سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
تیتر20 بررسی کرد
در حالی که گرانی خودرو و افزایش قیمت های بازار باعث شده است بسیاری از متقاضیان نتوانند برای خرید خودرو اقدام کنند به نظر می رسد ساینا اس سایپا ،بازگشت رویا خودرو دار شدن را دوباره زنده کرده است.
کد خبر: ۵۹۵۶۹
ساینا اس سایپا؛ بازگشت رویا خودرودار شدن
تیتر20 - در شرایطی که این روزها بازار خودرو پیش رو دارد،بسیاری از تقاضاهای خرید نه تنها جرات ابراز ندارند،بلکه روند به گونه ای است که آنها در حال فراموش کردن خواسته خود هستند.یعنی قیمت ها به نحوی سرسام آور و عجیب و غریب رشد پیدا کرده است که خودرودار شدن،برای بخشی از جامعه به یک رویا دست نیافتنی تبدیل شده است.در این شرایط به نظر می رسد که ساینا اس،نه تنها می تواند این رویا را به حیقت بدل کند،بلکه با توجه به مشخصاتی که دارد ،می تواند از جهات دیگر نیز به کمک حال و روز این روزها بیاید.

به بیان دیگر این محصول نارنجی پوشان با تغییراتی که در خود ایجاد کرده است توانسته است بر جذابیت و زیبایی خود بیافزاید.تغییرات در جلو پنجره و افزودن نوارهای کرومی و تغییر در چراغ ها بخش از این زیبایی هستند که می تواند نسل جوان را به خود جذب کند. از دیگر تغییرات ساینا اسس می توان به اضافه شدن دی لایت و اتولایت، گرافیک جدید چراغ های جلو و عقب جلوپنجره جدید با قاب استیل، رینگ آلومینیومی جدید ، فرمان جدید، تریم داخلی جدید و صفحه کیلومتر جدید اشاره کرد.

ساینا اس با توجه به حجم موتور۱۵۰۰ سی سی ۴ سیلندر یک خودروی شهری مناسب به شمار می آید. این موتور توان تولید ۸۷ اسب بخار گشتاور معادل ۱۲۸ نیوتن متر را دارد. جعبه دنده این خودرو ۵ سرعته و دستی است که توانسته است نسبت به قدرت و حجم موتور راحتی و سرعت مناسبی را در اختیار راننده قرار دهد. سرعت این خودرو در نهایت به 175 کیلومتر می رسد و توانسته است شتاب شتاب صفر تا ۱۰۰ را در زمانی معادل  ۱۲.۸ ثانیه برای خود ثبت کند.

از مزیت های دیگر ساینا اس می توان به مصرف سوخت این خودرو اشاره کرد.مصرف سوخت این خودرو 7 لیتر در 100 کیلو متر است که از نظر هزینه می تواند هم برای دارنده و هم برای اقتصاد کشور مفید باشد.ضمن اینکه این خودرو توانسته است تست های آلایندگی یورو 5 را پاس کند. همین مساله نیز در شرایط فعلی که آلودگی هوا به شدت بحرانی و خطرناک شده است می تواند به عنوان یکی از مزایای این خودرو کوچک شهری به شمار بیاید.

در همین حال دو گانه سوز بودن این خودرو را نباید از نظر دور داشت.چرا که در هنگام استفاده از گاز با افت چندانی مواجه نمی شود.یعنی ساینا اس دوگانه سوز که از همان موتور M15 همیشگی استفاده می کند در هنگام استفاده از گاز  72 اسب بخار قدرت تولید می کند که اختلاف کمی با سوخت بر پایه گاز دارد و خودرو با افت محسوسی مواجه نمی شود. یعنی در هر حالتی که راننده بخواهد از سوخت استفاده کند تقریبا با قدرت یک سانی همراه خواهد شد.

البته شاید برخی خودروهای دیگر در بازار وجود داشته باشند که دارای مشخصات مشابه یا یکسانی با ساینا اس باشند.اما این خودرو قابلیتی دارد که سایر همرده هایش در بازار،فاقد آن هستند.ساینا اس با توجه به حجم موتور،اندازه و مشخصاتی که دارد می تواند به عنوان یکی از خودروهای حمل و نقل درون شهری استفاد شود.

در واقع این خودرو با توجه به میزان مصرف سوخت،دو گانه سوز بودن،قیمت مناسب و همچنین قدرت تحرک بالا و کیفیت و امنیتی که دارد می تواند به یکی از اصلی ترین ابزارها در حمل و نقل درون شهری در قالب تاکسی استفاده شود.

در واقع در شرایطی که آلودگی و مصرف سوخت به یک بحران تبدیل شده است و از سوی دیگر بیکاری و ایجاد اشتغال نیز مشکلات و ضرورت های امروز کشور به شمار می آید،ساینا اس با قابلیت ها و مشخصاتی که دارد می تواند بخش عمده ای از این نیازها را برطرف کند.ضمن اینکه با توجه به درصد بالای داخلی سازی و همچنین وفور قطعات یدکی و گستردگی مراکز خدمات پس از فروش سایپا،هزینه تعمیر و نگهداری پائین تری نسبت به بسیاری از خودروهای دیگر دارد.

در این شرایط می تواند ساینا اس یکی از گزینه های مطرح و قابل دسترس برای بسیاری از مردم دانست.افرادی که تمایل چندانی به سرمایه گذاری در بازار خودرو ندارند ولی در عین حال می خواهند یک خودرو داشته باشند.  

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
شاسی ساینا ضعیفه حتی بدون تصادف ترک بر میداره
0
0
موضوعات روز