دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۸
حسین عبدالهی معاون شهردار تهران بار دیگر تاکید کرد شهرداری وظیفه قانونی و ابزار کافی برای مبارزه با آفت مگس سفید یا پشه سفید بالک ندارد.
کد خبر: ۶۱۷۷
تیتر20 - حسین عبدالهی معاون شهردار تهران بار دیگر تاکید کرد شهرداری وظیفه قانونی و ابزار کافی برای مبارزه با آفت مگس سفید یا پشه سفید بالک ندارد.
به گزارش خبرآنلاین، سال گذشته مردم تهران مانند دو سه سال اخیر با مزاحمتهای پشه سفید دست به گریبان بودند 

امسال نیز عباس جدیدی، عضو شورای شهر اعلام کرد اقدامات شهرداری در مبارزه با این آفت مردم آزار، کافی نبوده و با طغیان این حشره باز هم تهرانیها، اذیت می شوند.

حسین عبدالهی، معاون خدمات و فضای سبز شهرداری تهران در حاشیه جلسه شورای شهر، در گفتگویی کوتاه، درباره اقدامات شهرداری برای مبارزه با سفید بالک،  توضیح داد که در ادامه می خوانید:

شورای شهر می گوید اقدامات شهرداری برای مبارزه با مگس سفید کافی نبوده و مردم هم سال گذشته نارضایتی زیادی ابراز کردند. چرا اقدامات شهرداری در این باره، موثر نیست؟

شهرداری تهران جایگاه حقوقی و قانونی روی این بحث ندارد. موسسه ای با دعنوان موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور و موسسه حفظ نباتات و دفع آفات و وزارت جهاد کشاورزی مسئول مبارزه با این آفات است.

 این مسایل، مربوط به مگس سفید است، حالا اگر آفات دیگریا پشه های دیگری وارد شهر شد، شهرداری باید جواب بدهد؟ ما در شهرداری سازمان بوستانها را داریم که فضای سبز را نگهداری می کند. اگر یک آفت یا بیماری از اطراف، یا مزارع وارد شهر شد، مسئولیت قانونی مبارزه با آن به عهده ما نیست.

این که می گویید مسئول بوستانها هستید نه درختان سطح شهر، یعنی مبارزه با مگس سفید در بوستانها با شماست و در معابر با شما نیست؟

نه، در پارکها و بوستانها نیز مبارزه با این آفت با ما نیست. زمانی یک آفت جدیدی وارد شهر می شود. راه مبارزه، مطالعه و مسایل این آفت جدید، با سازمانهایی است که گفتم.

وزارت جهاد کشاورزی باید مقابله کند. ما به عنوان شهرداری نه جایگاه قانونی برای تشخیص نوع آفت داریم، نه قانونی برای روشهای پیشگیری داریم، نه ابزار مقابله و مبارزه در اختیار ما است. در عین حال آمادگی داریم با حوزه های مسئول وزارت جهاد کشاورزی همکاری لازم را کنیم.

کارشناسان می گویند طغیان مگس سفید در پایتخت، حتمی است، پیش بینی شما چه چیزی را نشان می دهد؟

اطلاعاتی در این مورد ندارم، شنیده ها حاکی از دوره 5 ساله مگس سفید است که ظاهرا امسال سال سوم یا چهارم است که مطرح می شود. ولی به هر حال ما حاضریم به وزارت جهاد در همه حوزه ها کمک کنیم.

ارسال نظرات
موضوعات روز