دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
تیتر20 طرح ارغوان بانک سینا را بررسی می کند؛
طرح ارغوان بانک سینا، طرح تسهیلاتی مبتنی بر سپرده است که مشتریان حقیقی می‌توانند با سپرده‌گذاری و ایجاد معدل لازم در سپرده، از تسهیلات این طرح بهره‌مند شوند و گروه هدف این طرح تمامی مشتریان حقیقی و صاحبان مشاغل و کسب وکارها هستند.
کد خبر: ۶۲۹۰۷
ارائه یک طرح تسهیلاتی جذاب از بانک سینا
تیتر20 - تسهیلات بانکی برای همه اقشار مختلف و کسب وکارها چه در بخش خرد وچه در بخش کلان همواره چاره ساز مشکلات مالی بوده است.

همواره بانک¬ها برای رفع نیازهای جامعه، جهت برخورداری از تسهیلات و یا دریافت سود بانکی و همچنین رفاه حال مشتریان خود، امکان افتتاح انواع سپرده های بانکی را فراهم نموده اند تا افراد متناسب با سرمایه، شرایط و نیاز خود یکی از این سپرده ها را انتخاب و سرمایه خود را به بانک بسپارند. اما این سوال ایجاد می شود که وضعیت سپرده گذاری طی این سال های اخیر به چه صورت بوده است؟

تاثیر نرخ سود بانکی در سپرده گذاری و تسهیلات
در سال گذشته نرخ سود سپرده گذاری بانک ها به حدی پایین بود که اغلب سپرده گذاران خرد و کلان بانکی، پول هایشان را برای سرمایه گذاری در بخش های دیگر که سوددهی بیشتری داشت، خارج می کردند. اما به تازگی اتفاق خوبی که برای بانک ها رخ داد، افزایش نرخ سود بانکی نشات گرفته از نرخ تورم بود که همین جذابیت بیشتری برای سپرده گذاران بانکی ایجاد کرد تا دوباره سرمایه هایشان را به سمت بانک ها بازگردانند.

هر چند که چنین مساله ای میل و کشش برخی عموم را به سمت سپرده گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد کرد اما هنوز بسیاری از مردم آنطور که پیش بینی می شد متمرکز سرمایه گذاری در بانک ها نشده اند که شاید دلیل اصلی آن یکنواخت و ثابت بودن وضعیت قراردادهای بانکی در سپرده گذاری ها بود. 

این موضوع فقط یک وجه از سرمایه گذاری در بانک ها بوده اما آنچه که بسیار حائز اهمیت است، تاثیر این میزان نرخ سود بانکی برای دریافت وام مشتریان از بانک بوده و از آنجایی که لازمه دریافت تسهیلات، داشتن سپرده های بلند مدت است، میل و رغبت بسیاری از متقاضیان وام را در دریافت تسهیلات کاهش داده است.

پس از این جریان، سپرده های طرح دار، جذابیتی برای سرمایه گذاران ایجاد کرد. در واقع سپرده¬های طرح دار، یکی از انواع سپرده های بانکی است که معمولا شرایط افتتاح و میزان نرخ سود آن ها با سایر سپرده های رایج متفاوت است. شرایط این سپرده ها، بسته به بانک مورد نظر، متفاوت بوده که از مهم ترین این شرایط ، می توان به رعایت حداقل و سقف میزان سپرده گذاری، اشاره نمود.

شرایط طرح تسهیلاتی ارغوان 
در این جا بانک سینا با طرح جدید خود به نام طرح تسهیلاتی "ارغوان" جذاب تر از طرح های سایر بانک ها در این خصوص وارد میدان شد. 

در این طرح بر اساس میانگین موجودی حساب و مدت زمان سپرده گذاری ظرف مدت 2 ماه سرمایه اولیه مشتریان 2.5 برابر خواهد شد. 

در واقع طرح ارغوان طرح تسهیلاتی مبتنی بر سپرده است که مشتریان حقیقی می‌توانند با سپرده‌گذاری و ایجاد معدل لازم در سپرده، از تسهیلات این طرح بهره‌مند شوند و گروه هدف این طرح تمامی مشتریان حقیقی و صاحبان مشاغل و کسب وکارها هستند.

نرخ تسهیلات این طرح در قالب عقد مرابحه و با نرخ های 18، 20 ، 22 و 23 درصد است که مدت سپرده گذاری بین 2 تا 6 ماه زمان لازم دارد.

 همچنین حداکثر مبلغ ارائه تسهیلات خرد مصرفی تا سقف 200 میلیون تومان و برای صاحبان مشاغل و کسب وکار تا سقف 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن دوره بازپرداخت این تسهیلات از حداقل 12 ماه تا حداکثر 36 ماه در نظر گرفته شده است که به ازای هر ماه سپرده گذاری ، 6 ماه به مدت بازپرداخت اضافه می شود.
 

ارسال نظرات
موضوعات روز