دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
تیتر20 گزارش می دهد؛
در حالی که از یک سو تحریم ها و از سوی دیگر ورشکستگی شرکت مادر مانع از حضور محصولات بورگوارد در ایران شدند،اما کیان موتور وارنا همچنان متعهد به مشتریان بورگوارد مانده است.
کد خبر: ۶۳۶۷۲
کیان موتور وارنا؛ همچنان متعهد به مشتریان بورگوارد
تیتر20  -  پس از برجام خودروسازان و شرکت های وارد کننده متعددی به جمع صنعت خودروسازی کشور افزوده شدند.هر یک از این شرکت ها با توجه به شناسایی نیاز و خلاء های بازار محصولاتی متنوعی را در نظر گرفتند.

کیان موتور وارنا نیز با توجه نوع کیفیت ، تنوع و اصالتی که داشت سراغ یک برند قدیمی و کهنه کار آلمانی  به نام بورگوارد رفتند. بورگوارد از جمله شرکت ها و تولید کننده های قدیمی در آلمان به شمار می آید که بیشتر مسائلی خارج از حیطه این صنعت باعث ورشکستگی آن شدند.

با این حال طی مدت زمانی که کیان موتور وارنا به عنوان نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش این شرکت فعالیت می کرد،توانست فروش و ضریب نفوذ مناسبی را ثبت کند.

این برند با اصالتی آلمانی  به رغم نوپا بودن در ایران توانست در بازار به شدت رقابتی بعد از برجام پا به پای رقبا پیشرفته و سهم مناسبی را کسب کند.

بااین حال،کیان موتور وارنا مانند سایر فعالان بازارخودرو با تحریم ها با شوک و توقف فعالیت های خود مواجه شد. البته این مساله برای این شرکت به توقف فروش معطوف شد و ارائه خدمات پس از فروش در این شرکت هیچ گاه قطع نشد. 

در واقع از یک سو تعهد به مشتری و از سوی دیگر برنامه های بلند مدت این شرکت را باعث شد که کیان موتور وارنا به رغم شرایط سختی که پیش آمده بود،با تمام توان تلاش کند تا بتواند مسئولیت خود را به بهترین شکل ایفا کند.

در کنار وظیفه ای که این شرکت برای خود تعریف کرده بود، آنها با عبور از شوک اولیه و بحران ها ناشی از تحریم ها،برنامه بلند مدت خود را در مسیری دیگر پیگیری کردند.

در واقع قرار بود که این شرکت با توجه به استقبال و فراهم کردن زیرساخت ها مقدمات تولید بورگوارد در ایران را فراهم کند.اما با تحریم مستقیم صنعت خودروسازی کشور، این روند متوقف شد.

اما برنامه های تولید محور این شرکت متوقف نماند و با توجه به وضعیت پیش آمده اینبار کیان موتوروارنا به عنوان شرکت مادر، بازوی تولیدی خود به نام صنایع خودروسازی ایلیا  را ایجاد کرد.

صنایع خودروسازی ایلیا  به عنوان نماینده رسمی خودروهای سبک برند دایون در ایران به عنوان اولین محصول تولیدی خود، دایون Y5 را به عنوان کراس اوور با قابلیت آفرود به خط تولید برد. 

یعنی کارخانه ای که قرار بود به خط تولید بورگوارد تبدیل شود،با توجه به حوادث پیش آمده اقدام به تولید محصول جدید دیگری کرد.محصولی که مانند بورگوارد توانست به راه خود به بازار را پیدا کرده و در مقابل رقبا با سرعت مناسبی حرکت کند.

البته کارخانه تولیدی صنایع خودروسازی ایلیا که در شهر صنعتی کاوه در استان مرکزی واقع شده ، قادراست  تمامی خودروهای گروه M1 و N1 از قبیل خودروهای سواری سدان، CUV، SUV و وانت را با ظرفیت اسمی سالانه ۱۵۰۰۰ دستگاه بر اساس بالاترین استانداردهای تولید کند.

در این میان کیان موتور وارنا علاوه بر ادامه ارائه خدمات به دارندگان بورگوارد، با افزایش عاملیت ها و تجهیز آنها فروش و خدمات پس از فروش محصولات دایون تولید شده توسط ایلیا موتور را برعهده دارد.

البته این شرکت به رغم تمام تلاشی که برای ارائه خدمات به دارندگان محصولات بورگوارد به کار بسته است، وبه نظر می رسد با توجه به استانداردهای سختگیرانه ای که برای خود تعریف کرده است، سعی می کند که نحوه ارائه این خدمات را با کیفیت بیشتری همراه کند. ضمن اینکه بر اساس گزارش ها دارندگان خودروی دایون نیز میزان رضایت قابل ملاحظه ای را از این شرکت به ثبت رسانده اند.

با این حال کیان موتور وارنا که در حال حاضر مسئولیت ارائه خدمات پس از فروش به بورگوارد و همچنین فروش و خدمات پس از فروش دایون را به صورت انحصاری در اختیار دارد، با توسعه شبکه نمایندگی ها و افزایش عاملیت ها به دنبال جلب رضایت حداکثری مشتریان خود است.

دراین شرایط باید در نظر داشت در شرایطی که عمر این شرکت هنوز به 10 سال نرسیده و بسیاری از شرکت های باسابقه از دور خارج شده اند،کیان موتور وارنا توانسته است نه تنها خود را سرپا نگهدارد،بلکه با تاسیس صنایع خودروسازی ایلیا موتور روند توسعه و تکامل خود را ادامه بدهد.

با این شرایط به نظر می رسد که باید در آینده نه چندان دور در انتظار شنیدن اخبار جدیدی از کیان موتور وارنا باشیم.

ارسال نظرات
موضوعات روز