جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
طرح جدید بیمه پاسارگاد نقطه عطفی در رفع دغدغه‌‌های دوران بازنشستگی
تیتر20- بیمه پاسارگاد چندی پیش از طرحی در زمینه بیمه عمر مربوط به دوران بازنشستگی تحت عنوان «بیمه عمر و تامین آتیه تکمیلی بازنشستگی» رونمایی کرد که می‌توان آن را نقطه عطفی در مرتفع‌سازی چالش‌ و دغدغه بازنشستگان دانست.

بدیهی است که در دوران بازنشستگی، افراد با دغدغه‌های مختلفی مواجه هستند از مشکلات مالی گرفته تا هزینه‌های درمانی.

این مشکلات ممکن است به دلیل کمبود درآمد، هزینه‌های بالای درمان و سایر هزینه‌های زندگی باشد. بسیاری از افراد در دوران بازنشستگی با نگرانی درباره آینده و عدم اطمینان از آینده خود مواجه می‌شوند. این نگرانی ناشی از عدم تضمین امنیت مالی در آینده و یا به دلیل عدم تضمین سلامت در آینده است.

دغدغه‌های گریبان‌گیر دوران بازنشستگی
با توجه به وضعیتی تورمی که در ایران طی سال‌های اخیر به وجود آمده،  همزمان پدیده‌ تامل‌ برانگیزی نیز درمورد بازنشستگان ایجاد شده است؛ به این صورت که حقوق بازنشستگی برای بسیاری از افراد کفاف نمی‌دهد و در نتیجه آن‌ها تمایل دارند بعد از بازنشستگی هم کار کنند.

یکی از عوامل اصلی ناکافی بودن حقوق بازنشستگی فاصله بین حقوق بازنشستگی و هزینه‌های زندگی است. با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی در جامعه، حقوق بازنشستگی برای بسیاری از افراد کافی نمی‌باشد و در نتیجه آن‌ها نیاز به کار کردن دارند. مرکز پژوهش‌های مجلس نیز اخیرا طی گزارشی به این موضوع اشاره کرده بود که بیش از نیمی از بازنشستگان تمایل به ادامه کار کردن دارند.

از سوی دیگر یکی از چالش‌های دوران بازنشستگی عدم توانایی افراد برای پرداخت هزینه‌های درمان و بهداشت است. در بسیاری از موارد، بازنشستگان با مشکلات بهداشتی مواجه هستند که نیاز به درمان دارند. اما با توجه به هزینه‌های بالای درمان و پرداخت هزینه‌های پزشکی، بسیاری از بازنشستگان نمی‌توانند هزینه‌های آن‌ها را تامین کنند. بنابراین این مساله  می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت جسمی و روانی او ایجاد کند.

عدم توانایی برای پرداخت هزینه‌های زندگی نیز یکی دیگر از چالش‌های بازنشستگان است. اکثر بازنشستگان با هزینه‌های زندگی بالایی مواجه هستند که حقوق بازنشستگی آن‌ها را نمی‌تواند تامین کند و اینجاست که بازنشسته ناچار است که به فکر شاغل شدن باشد.

اگر فرد بازنشسته نتواند هزینه‌های زندگی مثل اجاره و خرید مسکن، خرید مواد غذایی و نیازهای روزمره خود را پرداخت کند ممکن است به دام بدهکاری بیافتد. این مشکلات ممکن است باعث افزایش استرس، اضطراب و افسردگی در فرد بازنشسته شود و به نوبه خود برای سلامت روانی و جسمی او خطرناک باشد.

بیمه بازنشستگی پاسارگاد به افراد اطمینان می‌دهد که در دوران بازنشستگی نیازهای مالی آن‌ها را تامین کند. این اطمینان می‌تواند استرس و نگرانی روانی افراد را کاهش دهد و با خاطر آسوده‌تری به استقبال دوران بازنشستگی بروند و تجربه شیرینی در این دوران داشته باشند.

آتیه‌سازی پاسارگاد برای بازنشستگان
بیمه پاسارگاد با ارایه طرح «بیمه عمر و تامین آتیه تکمیلی بازنشستگی»، توانسته گامی مثبت در حل دغدغه بازنشستگان بردارد.

طرحی که یک نوع بیمه نامه عمر و تامین آتیه است که پرداخت مستمری در زمان بازنشستگی را نیز به همراه دارد. در این طرح پرداختی مستمری به افراد تا سن ۹۰ سالگی می‌تواند ادامه یابد.

 این طرح در واقع برای سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌ها و اصناف در جهت حمایت از سرمایه انسانی طراحی شده و این نهادها می‌توانند این طرح را در راستای مسئولیت اجتماعی خود نیز به کار گیرند.

نکته قابل توجه دیگری که وجود دارد این است که جمعیت کشور رو به پیری است و افزایش تعداد افراد بازنشسته می‌تواند بحران صندوق‌های ورشکسته بازنشستگی را بیشتر کند و این تهدیدی برای افراد خواهد بود. عدم اطمینانی که در خصوص صندوق‌های دولتی برای تعهد به وظایف، می‌تواند آینده مبهمی را برای بیمه‌گزاران ترسیم می‌کند.

طرح «بیمه عمر و تامین آتیه تکمیلی بازنشستگی» پاسارگاد موجب می‌شود افراد بازنشسته در کنار مستمری که دریافت می‌کنند به صورت موازی یک درآمد تکمیلی  و منبع درآمد دیگری را نیز داشته باشند. همین افزایش درآمد دغدغه افراد را شغل و فعالیت در دوران بازنشستگی را برطرف می‌کند که بخش مهمی از چالش افراد در دوران بازنشستگی است.

برای بازنشستگی از حالا باید به فکر بود
بازنشستگی یکی از مهمترین مراحل زندگی است که برای بسیاری از افراد به عنوان پایانی برای دوره فعالیت حرفه‌ای خود در نظر گرفته می‌شود. دورانی که جمعیت خانواده‌ها به واسطه حضور عروس، داماد و نوه‌ها افزایش یافته و توقعات فرد تغییر پیدا کرده و نیاز دارد در کنار خانواده دوران شیرینی را سپری کند اما، عدم توانایی مالی در دوران بازنشستگی می‌تواند برای فرد و خانواده‌اش عواقب منفی داشته باشد.

 کاهش سطح زندگی یکی از این عواقب است، افراد بازنشسته که توانایی مالی برای برآورده سازی توقعات خود را ندارند، ممکن است نتوانند به خواسته‌های خود در زمینه سفر، تفریح و خرید لوازم جانبی دست پیدا کنند. این مساله ممکن است باعث شود فرد بازنشسته به تدریج احساس سرخوردگی و نارضایتی کند.

بنابراین، حل مساله ناکافی بودن حقوق بازنشستگی باید به عنوان یک اولویت در جامعه مورد توجه قرار گیرد که بیمه پاسارگاد توانسته با طرح «بیمه عمر و تامین آتیه تکمیلی بازنشستگی» در این زمینه محصول قابل قبول با ویژگی‌های خاص را ارایه کند، محصولی که راهکاری موثر برای کاهش این احساس سرخوردگی و نارضایتی در فرد بازنشسته خواهد بود.

ارسال نظرات
موضوعات روز