جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
کریمی که سال‌ها تجربه در صنعت خرده‌فروشی به خصوص در بخش بازرگانی دارد به نظر می‌رسد راه پر پیچ وخمی برای رساندن این مجموعه بزرگ اقتصادی به ساحل آرامش دارد.
کد خبر: ۶۴۶۸۹

تحولات جدید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه / دود عدم هماهنگی لازم هیات مدیره و سهامداران به چشم چه کسانی می‌رود؟

تیتر20 - مزدک جمشیدی -  بعد از آنکه محمدرضا نمازی مدیرعامل پیشین فروشگاه های زنجیره ای رفاه در پی اجرای اصلاحات ساختاری با مشکلات مختلفی روبرو شد ترجیح داد با نوشتن استعفا از این سمت کناره گیری کند.


از جمله اقدامات او می توان به آماده سازی برنامه سفارش گذاری سیستمی و خرید متناسب کالا با میزان فروش برای جلوگیری از خواب سنگین سرمایه تولیدکنندگان و تامین کنندگان و بروز نارضایتی آنها اشاره کرد.


یکی دیگر از اقدامات مهم نمازی جمع آوری برند زیان ده "وین مارکت" از مجموعه فروشگاه های سوپرمارکتی متعلق به رفاه است که گامی در جهت چابک سازی مجموعه محسوب می شود.


اما روش در پیش گرفته شده توسط سهامداران این فروشگاه  و بی توجهی نسبت به تصمیمات هیات مدیره و مدیرعامل و ناهماهنگی های بوجود آمده عاملی شد تا بعد از حدود 15 ماه، نمازی عطای کار را به لقایش ببخشد و استعفا دهد.


او در متن استعفای خود با اشاره به عدم هماهنگی لازم هیات مدیره و سهامداران و همچنین عدم کنترل و نظارت بر نقدینگی شرکت و مسایل و مشکلات موجود در معاونت مالی روند اصلاحی را بی فایده دید و کناره گیری کرد.


در واقع دود عدم هماهنگی لازم هیات مدیره و سهامداران ومشکلات ناشی از آن  به چشم همه ذینفعان از تولید کننده گرفته تا مصرف کننده خواهد رفت.


فروشگاه های زنجیره ای رفاه در اواخر دهه 90 رشد انفجار گونه ای را در توسعه کمی شعب تجربه کرد و توانست تعداد فروشگاه های خود را تا آن زمان به حدود 1500 شعبه برساند اما بدون توجه به شرایط پرنوسان اقتصادی ونبود استراتژی کارآمد باعث شد در ادامه به تعطیلی بسیاری از شعب فروشگاهی رفاه وافزایش نارضایتی تولید کنندگان و شرکت های پخش و... منجرشود.


کریمی مدیرعامل جدید رفاه 
پس از استعفای چند روز پیش نمازی ، خبری آمد مبنی بر اینکه ابوالفضل کریمی ، معاون بازرگانی این فروشگاه به سمت مدیرعامل جدید منصوب شده است.


کریمی که سال‌ها تجربه در صنعت خرده‌فروشی به خصوص در بخش بازرگانی دارد از نزدیک با مشکلات این شرکت آشناست وبه نظر می رسد راه سختی برای رساندن این مجموعه بزرگ اقتصادی به ساحل آرامش دارد.


او اگر بتواند سهامداران اصلی شرکت را متقاعد به همراهی در سیاست های مالی نماید آنوقت است که می تواند برای رسیدن به چشم انداز روشن رفاه گام های مهمی بردارد.

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز