دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۰
عضو انجمن قطعه سازان خودرو پاسخ داد:
عضو انجمن قطعه سازان خودرو معتقد است با توجه به شرایط موجود نمی توان پیش بینی کرد که درآینده ای نزدیک قیمت خودرو کاهش می یابد زیرا هم اکنون خودروسازهای داخلی بهره های بانکی سنگینی برای تولید خودرو می پردازند.
کد خبر: ۶۵۴۴

تیتر20 - عضو انجمن قطعه سازان خودرو معتقد است با توجه به شرایط موجود نمی توان پیش بینی کرد که درآینده ای نزدیک قیمت خودرو کاهش می یابد زیرا هم اکنون خودروسازهای داخلی بهره های بانکی سنگینی برای تولید خودرو می پردازند.

بهرام شهریاری، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی سایت تیتر 20، با بیان اینکه تعیین قیمت خودرو بر اساس مباحث نظری انجام می شود و در این راستا سلیقه افراد تاثیرگذار نیست، گفت: باید تاکید کرد تا زمانی که عوامل موثر در قیمت تمام شده یک خودرو اصلاح نشود، نمی توان انتظار تغییر قیمت خودرو داشت.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از مواد اولیه بکار رفته در صنعت خودرو به صورت دولتی عرضه می شود، اظهار کرد: بسیاری از مواد اولیه ای که توسط کارخانجات دولتی تهیه و بفروش می رسد، عموما در صنایع پایین دستی مانند خودرو سازی بکار می روند از این رو چنین مواردی باید با قیمت متعارف تری به دست خودروسازها برسد تا بتوان شاهد کاهش قیمت شویم.
شهریاری ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر رقبای خارجی خودروسازهای کشورمان بخشی از بازار صنعت خودرو را تصاحب کرده اند، افزود: باید یادآور شد که این خودروسازها بدلیل اینکه مشکلات خودروسازهای داخلی را ندارند، محصولات خود را با قیمت پایین تری به مردم عرضه می کنند.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه فروش ارزان تر خودروهای خارجی در کشورمان به معنای شکست اقتصادی است، ادامه داد: باید به صنایع استراتژیک مانند خودرو سازی توجه شود زیرا این صنعت می تواند باعث رشد اقتصادی کشورمان شود.
وی با اشاره به اینکه در این میان موضوع رقابت بین خودروسازهای داخلی نیز عاملی تاثیر گذار در تعیین قیمت خودرو و کاهش قیمت تمام شده است، تصریح کرد: باید هزینه های تولید را کاهش داد؛ به عنوان مثال میزان دستمزد نیروی کار در کشورمان پایین است ولی به دلیل تورم نیروی کار و استخدام های سفارشی کارخانجات مجبور به ارائه هزینه های گزاف می شوند که هیمن امر در افزایش قیمت خودرو اثر می گذارد.
شهریاری ضمن تاکید بر اینکه نباید از یاد برد که صنعت خودروسازی باید به بخش خصوصی واگذار شود تا افراد برای رقابت کردن و حضور در بازار تلاش بیشتری کنند، گفت: در صورت تحقق این امر خودرو سازهای کشورمان بجای تبدیل شدن به مونتاژکار می توانند با شرکاء خارجی خود اقدام به تولید محصولاتی کنند که آنها هم در سود و زیان آن سهیم باشند.
وی با اشاره به اینکه دولت باید با برنامه ریزی های مستمر موجب تغییر جهت مسیر قیمت گذاری خودرو شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون وجود رکود در بازار بر ثبات قیمت خودرو تاثیر گذار است از این رو دولت باید به نظارت بپردازد تا بتوان شاهد رشد و رونق و البته کاهش قیمت خودرو بود.

ارسال نظرات
موضوعات روز