دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد؛
بانک سینا چندی پیش در تفاهمنامه‌ای که با هلدینگ مالی و سرمایه‌گذاری سینا امضا کرده است به دنبال افزایش ارزش سهام بانک در بازار سرمایه است که با توجه به ظرفیت زیرمجموعه هلدینگ سینا این هدف از طریق شرکت‌های بازارگردانی و سرمایه گذاری محقق می‌شود.
کد خبر: ۶۵۵۵۶

اقدام مهم بانک سینا در تامین منافع سهامداران

تیتر 20 -  تفاهم‌نامه همکاری بین بانک سینا و هلدینگ مالی و سرمایه‌گذاری سینا  که چندی پیش امضا شده است مزیت هایی را برای هر دو مجموعه دارد که می تواند به سود بیشتر سهامداران این شرکت ها کمک کند، همانطوری که مدیران دو مجموعه همکاری خواهند داشت در کوتاه مدت و بلندمدت اثر این همکاری های در صورت های مالی شرکت ها نمایان خواهد شد و از طرف دیگر در تابلوی معاملات بورس هم به طور قطع تغییراتی ایجاد می شود، چراکه یکی از ظرفیت های همکاری با مجموعه های مالی حمایت از معاملات در سطوح حمایتی تکنیکالی خواهد بود.


بانک سینا با توجه به اینکه در سال های اخیر تراز مالی مثبتی که پیدا کرده است، از نظر عملیات قابلیت بالایی در ارائه خدمات مالی و تسهیلاتی پیدا کرده، بر اساس این ظرفیت‌ها، شرکت های زیر مجموعه هلدینگ مالی و سرمایه‌گذاری سینا از شرکت بازارگردانی گرفته تا شرکت سرمایه گذاری و کارگزاری می توانند از خدمات بانک سینا برای تامین مالی و همچنین فرایندهای مالی خود استفاده کنند.


در مقابل بانک سینا هم می توانند از ظرفیت شرکت های هلدینگ برای رشد ارزش سهام شرکت و همچنین رشد سودسازی سرمایه گذاری استفاده کند، به عبارت دیگر در مقطع کنونی بازارگردان سینا، کارگزاری سینا و صندوق سرمایه گذاری سینا از این قابلیت برخوردار هستند تا در شرایطی که جو منفی بر بازار غالب می شود از سهام بانک سینا حمایت کنند و باعث حفظ منابع در این بانک شوند و حتی کمک کنند منابع جدیدی از طریق معاملات سهام وارد این بانک شود و ظرفیت های سرمایه گذاری بانک را بهبود ببخشند.


از طرف دیگر در شرایط کنونی بازار سرمایه کشور با نوسانات منفی زیادی روبرو است که بخشی از این مساله تحت تاثیر فضای سیاسی بین الملل و بخشی هم ناشی از نوسانات تورمی و ... است، از این رو مدیریت معاملات سهام باید از طریق بازارگردانی و شرکت های سرمایه گذاری اتفاق بیفتد تا با حفظ ثبات در تابلوی معاملات، مانع از زیان سهامداران این شرکت بازار سرمایه شوند. از این رو تفاهمنامه همکاری بانک سینا با هلدینگ مالی سینا در راستای تامین منافع سهامداران بانک انجام شده و در بلندمدت هم می تواند به رشد سودسازی بانک از طریق سرمایه گذاری هم کمک کند.


همچنین بانک سینا در امضای این تفاهمنامه همکاری اعلام کرده به دنبال بهبود ارائه خدمات ارزی به مشتریان است، از این رو درآمدهای خدمات بانکی بین المللی سینا هم بهبود می یابد و کمک می کند تا سهامداران هم از سود بیشتری در مجامع عمومی بانک بهره مند شوند.


با توجه به اینکه هلدینگ مالی و سرمایه‌گذاری سینا دارای زیرمجموعه هایی برای تامین مالی است و در پروژهای مختلف سرمایه گذاری کرده اند، از این رو همکاری با بانک سینا می تواند به تامین مالی بهتر این پروژه ها ختم شود و از طرف دیگر بانک سینا هم بتوانند از منافع مشارکت در پروژه های مولد اقتصادی هم بهره ببرد .


به طور قطع بهبود کیفیت تأمین مالی و خلق ارزش افزوده از طریق هلدینگ سرمایه گذاری سینا دنبال می شود و همچنین مدیریت سهام بانک سینا در بازار سرمایه در سایه همکاری دو مجموعه محقق می شود و این موضوع هم به نفع سهامداران هر دو مجموعه خواهد بود.


در حال حاضر بانک سینا با پی بر ایی 6 توانسته در یک سال گذشته بازدهی مثبت 60 درصد ایجاد کند آنهم در شرایطی که بسیاری از نمادهای بانکی به کف های یک سال قبل خود رسیده اند، از این رو بانک سینا همواره تلاش کرده منافع سهامداران را حفظ کند تا بتواند در بلندمدت سو بیشتری در مجامع توزیع کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز