سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
تیتر ۲۰ محصول لوکس بی ام کارز را بررسی کرد
گروه بهمن در حالی محصولات نشان لوکس ساز فاو (FAW) را به سبد محصولات بازوی وارداتی خود، بی ام کارز اضافه کرده است که با توجه به پیشینه این گروه و همچنین جایگاه این برند چینی باید شاهد شکل گیری سمت و سوی جدیدی در بازار خودرو‌های لوکس در کشور باشیم.
کد خبر: ۶۵۷۹۸

تیتر20  -  در حال حاضر بنا به دلایل متعددی از جمله تحریم ها بسیاری از شرکت ها نمی توانند به طور مستقیم از شرکت مادر نمایندگی اخذ کرده و یا اینکه برای خرید محصول سفارش گذاری کنند. گروه بهمن نیز از این امر استثناء نیست.


به نظر می رسد به همین علت آنها همچنان قصد ادامه همکاری با شرکت معتبر مزدای ژاپن را ندارند . آنها ترجیح می دهند که فقط دنبال فروش محصول نباشند. بلکه به دنبال راهی هستند که بتوانند تجربه ای جدید را در اختیار مصرف کننده قرار بدهند.


این نوع نگاه باعث شده است که این شرکت در انتخاب محصول به شدت با دقت و وسواس عمل کند. سراغ بخش هایی از بازار می رود که در آن نیاز و خلاء دیده می شود. اما به نظر می رسد قیمت گذاری ها به گونه ای بوده است که سوءاستفاده ای از این وضعیت در آن به چشم نمی خورد.


در این فضا بهمن موتور با بازوی وارداتی خود سراغ برند لوکس یکی از شرکای تجاری خود رفته است. برندی که در سال های پیش از تحریم به عنوان یکی از شرکای گروه بهمن به رغم چینی بودن محصولات خوبی را روانه بازار کرده بود. بی 30 یکی از این خودروها بود.خودرویی که حاصل همکاری گروه بهمن و فاو(FAW) چین به شمار می رود.


اما این برند با توجه به حساسیت های گروه بهمن و همچنین جایگاهی که دارد،جزء برترین های بازار خودرو شناخته می شود و در زمان عرضه استقبال خوبی از آن به عمل آمد.


این موضوع از جایی مهم می شود که عرضه محصولات فاو درایران به دوران پیش از تحریم مرتبط می شود. 


به عبارت بهتر بهمن زمانی سراغ فاو رفت که درهای کشور به روی تمام برندها (غیر از آمریکایی ها و انگلیسی ها) باز بود و محصولاتی از آلمان ،ژاپن ، کره و فرانسه به وفور در بازار خودرو وجود داشتند.


با توجه به این موضوع و همچنین تکیه بر تجربه و نوع حرکت و فعالیت بهمن موتور مخصوصا پس از واگذاری به بخش خصوصی به نظر می رسد که انتخاب محصول در این گروه از روی استیصال نبوده و حاضر نیست به هر شرطی فقط عرضه داشته باشد.


انتخاب هونگچی نیز با همین دیدگاه صورت گرفته است.از یک سو بهمن موتور همچنان با شرکت مادر قرارداد جاری دارد و از سوی دیگر به توان خرید و سفارش گذاری از مبداء را دارد.


ضمن اینکه طی دو سه سال اخیر انتخاب ،عرضه و استقبالی که صورت گرفته است محصولات بهمن موتور را به یکی از شاخص های بازار بدل کرده است.
هونگچی نیز می تواند در ایران شرایط خوبی را تجربه کند. چون این شرکت نیز در حال حاضر به عنوان یکی از برترین خودروسازان چین به شمار می رود.به نحوی که معتبرترین رسانه ها خودرویی جهان نیز به آن پرداخته اند. 


به بیان دیگر این برند هرگز نمی خواهد که اعتبار خود را در همکاری با یک شرکت دیگر به خطر بیاندازد.
چون همانطور که اشاره شد هونگچی نشان لوکس ساز فاو است. از نظر کیفیت و سطح لوکس بودن در رده ای بالاتر نسبت به دیگر خودروهای چینی قرار می گیرد نام این برند به معنی پرچم سرخ است و اکنون نیز رئیس جمهور کشور چین با محصولات ویژه و حفاظتی از برند هونگچی تردد دارد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که این برند با بررسی شرایط بی ام کارز اجازه فعالیت روی محصولات خود را داده است.
در همین شرایط با توجه به نحوه فعالیت بهمن موتور می توان از همین حالا روزهای پر تب و تابی را برای رده خودروهای لوکس پیش بینی کرد.
هر چند لوکس بودن در ایران معنای متفاوتی پیدا کرده است.اما به نظر می رسد با بررسی مشخصات فنی و سطحی از رفاه که به مصرف کنندگان می دهد، می تواند نظر بسیاری از علاقمندان به خودروهای لوکس را به خود جلب کند.


در همین حال به توجه به رقابتی که طی سال های اخیر میان خودروسازان بخش خصوصی وجود داشته است به احتمال زیاد سایر رقبا نیز سعی می کنند که این نوع خودرو را به سبد محصولات خود اضافه کنند.امری که می تواند در نهایت و در صورتی که پیش آمدهای غیر مترقبه پیش نیاید، باعث کاهش قیمت های بازار نیز شود.
در حال حاضرقیمت نهایی هونگچی H5 دو میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.  

ارسال نظرات
موضوعات روز