دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد: 
شرکت فولاد هرمزگان با برگزاری رویداد «فولادشو» در تلاش است تا بزرگترین فرصت برای تعامل میان شرکت‌های دانش بنیان و فولادسازان را در جنوب کشور فراهم کرده و با حمایت از این بخش فصل جدیدی را در صنعت فولاد کشور رقم زند.  
کد خبر: ۶۶۰۰۴

تیتر 20- شرکت فولاد هرمزگان در چند سال اخیر تلاش کرده است دانش را به موازات تولید افزایش داده و از این بخش غافل نماند ، زیرا مدیران این مجموعه به این نتیجه رسیده اند که برای افزایش بهره وری باید سرمایه گذاری در واحد تحقیق توسعه افزایش یافته و دانش و تکنولوژی در خطوط تولید به روز باشد. 


در سال های اخیر با تاکید بر بومی سازی قطعات، توجه به این بخش زیاد و بسیاری از نیازهای فولادسازان از جمله فولاد هرمزگان در داخل کشور تامین شد که نقش مهمی در کاهش ارز بری داشت. 


اما فولاد هرمزگان به این موضوع اکتفا نکرد و در راستای اهمیت این موضوع، میزان همکاری های خود با شرکت های دانش بنیان را افزایش و یکی از واحدهایی است که بیشتری تعامل را با این مجموعه ها دارد. 


درواقع چندین سیاست در پشت این همکاری وجود دارد، که یکی از آنها رفع نیازهای فولاد هرمزگان است. در بخشی دیگر فولاد هرمزگان با توسعه این همکاری ها اشتغال آفرین می شود و در نهایت از میزان ارزبری این صنعت می کاهد.


اما فولاد هرمزگان تنها به تعریف پروژه های مشترک اکتفا نکرده و به دنبال ایجاد بزرگترین فرصت تعامل میان فعالان  زیست بوم کشور با فولادی ها است. 
اتفاقی که می تواند نقش  فولادسازان جنوب کشور را در ایجاد قطبی مهم در این صنعت، پررنگ تر از قبل کند.

با چنین نگاهی قرار است رویداد "فولادشو"  اواسط آذر ماه به همت فولاد هرمزگان در پارک فناوری هرمزگان برگزار شود تا نقش آفرینی استان هرمزگان در توسعه صنعت فولاد بیش از گذشته شود. 


پیش تر نیز مجموعه فولاد هرمزگان همکاری های گسترده ای با پارک علم و فناوری این استان داشت که نمی توان آن را درارتقای تکنولوژی و بهبود فرآیند تولید بی تاثیر دانست. 


درواقع فولاد هرمزگان تلاش می کند تا از ظرفیت دانش بنیان ها در توسعه هرچه بیشتر صنعت فولاد استفاده کند و این سرمایه گذاری را باید سرمایه گذاری با سوددهی بالا دانست. زیرا در نهایت هزینه های تولید در واحدهای فولاد به همت دانش بنیان ها کاهش یافته و در مواردی حتی منجر به صادرات قطعات و خدمات فنی و مهندسی می شود. 


اما در آن سوی ماجرا ، نگاه مدیران مجموعه فولاد هرمزگان منجر به حمایت هرچه بیشتر از شرکت های دانش بنیان و افزایش سرمایه گذاری در این بخش خواهد شد. این همایش بزرگ‌ ترین فرصت برای تعامل شرکت ‌های دانش ‌بنیان و فعالین زیست ‌بوم نوآوری جنوب کشور خواهد بود که به میزبانی پارک علم و فناوری هرمزگان و با حمایت فولاد هرمزگان برگزار می‌ شود. 


به هر میزان که شرکت های فولادی تعامل و همکاری های خود با دانش بنیان ها را افزایش دهند بی شک به تغییرات جهانی این صنعت از منظر تکنولوژی نزدیک تر خواهند شد و حالا این اتفاق به همت فولاد هرمزگان در حال شکل گیری است  می تواند سرآغاز اتفاقاتی مهم در صنعت فولاد کشور باشد.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز