يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
تفکیک حساب شخصی و تجاری و اجرای آن علاوه بر شفافیت، رهگیری‌های مالی نیز امکان تحقق پیدا کرد همچنین مقوله مالیات نیز بیشتر در حول عدالت قرار گرفت.
کد خبر: ۶۶۰۳۶

تیتر۲۰- مهدی میرزایی کارشناس اقتصادی گفت: در خصوص تفکیک حساب شخصی از تجاری یک چالشی همواره وجود داشت و در این زمینه گاهی رهگیری‌های مالی با دشواری و کاستی همراه بود و بودند افرادی که وارد بازار‌هایی مانند دلار و... می‌شوند و علاوه بر ایجاد چالش در این بازار‌ها مالیاتی هم به شکل مشخص پرداخت نمی‌کردند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه بیان کرد: با تفکیک حساب شخصی و تجاری و اجرای آن علاوه بر شفافیت، رهگیری‌های مالی نیز امکان تحقق پیدا کرد همچنین مقوله مالیات نیز بیشتر در حول عدالت قرار گرفت.

میرزایی همچین عنوان کرد: در نهایت باید این‌گونه مطرح کرد که تفکیک حساب تجاری از شخصی اقدام کلیدی است که می‌تواند از شکل گیری سوداگری در بازار‌های مختلف به ویژه دارایی جلوگیری کند و نتیجه نهایی خود را در کاهش نوسانات قیمتی و شوک‌های قیمتی نشان دهد.

به تازگی هم رئیس کل بانک مرکزی محمد رضا فرزین اعلام کرد: در سال های اخیر ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار حساب تجاری از شخصی تفکیک شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار حساب متعلق به اشخاص حقوقی و ۱۰ میلیون حساب نیز متعلق به افراد حقیقی بوده است. تفکیک حساب های شخصی از تجاری، کمک خوبی به بانک مرکزی برای مبارزه با پولشویی داشته است./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
موضوعات روز