يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد؛
رشد درآمد بانک تجارت از ابتدای سال جاری آغاز شده و توانسته در ۹ ماهه حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد و از طرف دیگر رشد قابل توجهی در واگذاری دارایی‌های مازاد خود ثبت کند و همین مساله منجر به افزایش درآمد عملیاتی بانک شده است.
کد خبر: ۶۷۱۱۲

تیتر ۲۰- در گزارش عملکرد ۹ ماهه بانک تجارت منتهی به ۳۰ آذر سال‌جاری  خالص درآمد تسهیلاتش ۵۲۸۹۹ میلیارد تومان بوده که ۶۳۱۴۹ میلیارد تومان آن مربوط به آذر ماه بوده است. همچنین در این دوره بانک توانسته ۲۸۵۴ میلیارد تومان از محل سپرده گزاری درآمد کسب کند که ۳۹۴ میلیارد تومان آن مربوط به آذر ماه بوده است.


درآمد بخش اوراق این بانک در ۹ ماهه هم به ۲۱۴۰ میلیارد تومان رسیده که حدود ۱۷۵.۹ میلیارد تومان آن مربوط به آذر ماه بوده و در بخش سرمایه گذاری نیز توانسته در ۹ ماهه ۳۱۳۰ میلیارد تومان درآمد ثبت کند که ۱۳.۸ میلیارد تومان آن برای آذر ماه ثبت شده است.


 از محل درآمد حاصل از کارمزدها نیز بانک تجارت ۹۶۶۰.۵ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که سهم آذر ماه از آن ۱۱۶۸.۶ میلیارد تومان بوده است.


رشد درآمد بانک تجارت از ابتدای سال جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد، به طوری که در گزارش عملکرد شش ماهه بانک تجارت منتهی به ۳۱ شهریور سال‌جاری در درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری، نسبت به سال ۱۴۰۱، رشدی ۴۹ درصد برخوردار بوده در حالی است که رشد درآمدهای کارمزدی بانک تجارت هم در این مقطع زمانی با رشد ۷۸ درصدی از ۲۷ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال به ۴۹ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال رسیده بود.


یکی از دلایل موفقیت بانک تجارت در سال ۱۴۰۲ به اولویت های بانک بر می گردد که همچنان حمایت از تولید و تسهیل گری فعالیت کسب‌وکارها را در دستور کار قرار داده و نتیجه آن رشدی محسوس در درآمدهای بانک است و در سال جاری سود عملیاتی بانک تجارت شاخص‌تر از سال قبل بوده و در شش ماهه رشد ۴۳۷ درصدی داشته است. 


همچنین همسو با آن سود حاصل از فعالیت‌های ارزی بانک تجارت رشد کرده به گونه ای که در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۶۵ درصدی تاثیر مثبتی بر عملکرد آن داشت.


در سال جاری بانک تجارت روی فروش املاک و وثایق تملیکی به عنوان یک اولویت تمرکز کرده و منابع وصول شده را در مسیر رونق تولید و اعطای تسهیلات به شرکت‌های مولد بکار گرفته است در این راستا، شش ماهه اول سال مبلغ فروش و واگذاری های بانک به ۱۴۴۰ میلیارد تومان افزایش داد در حالی که نسبت در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۹ میلیارد تومان واگذاری داشته است.


از نظر رتبه نقدشوندگی هم سهام بانک تجارت در پایان سال ۱۴۰۱ در رتبه ۹۹ قرار داشت و هم اکنون در رتبه ۸۳ قرار دارد.


این موضوع تحت تاثیر افزایش رشد سود خالص بانک  بوده که تحت تاثیر اقدامات عملیاتی و افزایش ارائه خدمات و کسب درآمدهای کارمزدی بوده است.


سود هر سهم بانک تجارت از ۷۱ ریال در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ به ۲۳۱ ریال در پایان شهریورماه امسال افزایش پیدا کرده است.


 سود انباشته بانک نیز در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۴۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در پایان شهریورماه سال‌جاری به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که رشد ۲۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.


نرخ بازدهی مصارف و هزینه پول به عنوان دو عامل تعیین کننده در سود عملیاتی در شش ماهه اول جاری رشدی یک درصدی داشته و از ۱۴.۵ درصد سال گذشته به به ۱۵.۵ درصد رسیده است. همچنین باوجود افزایش قیمت تمام شده پول در بانک‌ها نرخ هزینه پول بانک بانک تجارت با رشد اندک ۶ دهم درصدی از ۹.۶ درصد به ۱۰.۲ درصد رسیده که نشان دهنده سیاست های موفق مدیران بانک در کنترل هزینه ها بوده است.

قیمت سهام این بانک در پایان اسفند سال ۱۴۰۱، به ازای هر سهم ۲۰۲۷ ریال بود که این عدد در تاریخ ۱۷ دی امسال به ۲۲۵۵ ریال افزایش پیدا کرده است که با توجه به اینکه بازار روند اصلاحی طولانی داشته حفظ این قیمت اهمیت بسیار بالایی دارد و با توجه به اینکه خبر افزایش سرمایه بانک به شدت مورد توجه سهامداران قرار گرفته پیش بینی می شود یک روند صعودی دیگر تا پایان سال و قبل از اجرای افزایش سرمایه در تابلوی نماد شاهد باشیم.

ارسال نظرات
موضوعات روز