يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
سامانه تی‌تی پلاس، از مزیت‌های رقابتی و قابل اتکا برای تقویت ارتباطات بانک توسعه تعاون با مشتریان محسوب می‌شود
کد خبر: ۶۷۶۴۷

تیتر 20- گسترش پلتفرم‌های خدمت‌رسانی بانکی به مشتریان برای ارائه سرویس‌های شبانه‌روزی، نه تنها یک ضرورت، بلکه پیش‌نیاز عصر تحول دیجیتال در صنعت بانکداری است. تی‌تی پلاس (TT-PLUS)، سامانه هوشمند غیرحضوری بانک توسعه تعاون نیز در راستای پاسخگویی به دغدغه مشتریان، خردادماه امسال (1402) رونمایی شد تا مخاطبان هدف در قالب این اپلیکیشن موبایلی، طیف گسترده‌ای از خدمات را دریافت و مشتری‌مداری را بدون حضور فیزیکی در شعب، به معنای واقعی تجریه کنند. 


مسیر پیوستن به سامانه تی‌تی‌ پلاس آسان است. متقاضیان می‌توانند بعد از دانلود اپلیکیشن از سایت بانک و عضویت در سامانه، با ورود کد ملی، شماره تلفن همراه و کد پیامکی ارسال‌شده به اپلیکیشن، تکمیل اطلاعات کاربری و ارسال ویدئوی 15 ثانیه‌ای، سفر دلپذیر خود را برای بهره‌مندی از خدمات این پلتفرم موبایلی آغاز کنند.

 
سامانه هوشمند تی‌تی پلاس دارای ظرفیت‌های بی‌شماری برای مشتریان است. احراز هویت صددرصد آنلاین، تطبیق اطلاعات ثبت احوال، تشخیص کاربر با جدیدترین تکنولوژی روز، فعال شدن حساب در کمتر از 24 ساعت، افتتاح حساب کوتاه مدت کمتر از ۷ دقیقه، افتتاح حساب پس‌انداز به صورت غیرحضوری، صدور رایگان کارت بانکی و ارسال رایگان به نشانی مشتریان در تهران و شهرستان‌ها، بخشی از جذابیت‌های دریافت سرویس از طریق این سامانه است. 


انتقال وجه کارت به کارت، پشتیبانی 7 در 24، پرداخت قبوض، خرید شارژ و بسته اینترنتی، استفاده از خدمات کیف پول و اطلاع از موقعیت جغرافیایی شعب و باجه‌های بانک توسعه تعاون، از دیگر خدمات تی‌تی پلاس محسوب می‌شود. به طور کلی، افتتاح حساب برخط و تسهیلات برخط، دو قابلیت اساسی این پلتفرم هوشمند غیرحضوری است. با این همه، پتانسیل‌های تی‌تی پلاس و آنچه این سامانه را نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های بانکی برجسته می‌سازد، در چند حوزه، به طور خاص، قابل بررسی است: 


الف- ارائه گزارش اعتبارسنجی: مشتریان می‌توانند از طریق این سامانه از وضعیت رتبه اعتباری خود در بانک مرکزی و در نتیجه، میزان و امکان دریافت تسهیلات مطلع شوند.


ب- درخواست اعطای وام قرض‌الحسنه: در حال حاضر، مردم در شرایط دشوار اقتصادی، شدیدا درگیر دریافت تسهیلات حتی با کارمزدهای بالاتری هستند که برخی بانک‌ها، موسسات مالی و فین‌تک‌ها ارائه می‌دهند. در این وضعیت، سامانه تی‌تی‌ پلاس امکان اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه را به صورت برخط فراهم می‌کند.


ج- تسهیلات ویژه کسب‌وکار خانگی: از ابتکارات جذاب در تی‌تی پلاس، سرویس‌دهی برای رشد کسب‌وکارها خصوصا مشاغل خانگی است که این موضوع در گزینه «درخواست افتتاح حساب طرح مائده» در سامانه مشاهده می‌شود. بر این اساس، افرادی که قصد ایجاد مشاغل خانگی دارند یا تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند،‌ می‌توانند در قالب طرح مائده، تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد صفر تا چهار درصد دریافت کنند. البته سقف وام برای شرکت‌‌‌های حقوقی دانش‌بنیان، ۷۵۰ میلیون تومان است. برای ثبت‌نام در طرح مائده، بدون تشریفات حضوری، ضامن رسمی، اعتبار شغلی و سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه 3 تا 6 ماهه نیاز است. حداکثر زمان پرداخت وام، 60 ماه و کل سود آن نیز 36 میلیون تومان است.


د- امکان اخذ تضامین و سفته الکترونیک: با رونمایی از سفته الکترونیک در بانک توسعه تعاون، به عنوان پنجمین بانک کشور در این حوزه، یکی از چالش‌های ارائه تسهیلات به متقاضیان، یعنی حضور ضامن و ارائه وثیقه به صورت فیزیکی از طریق تی‌تی پلاس مرتفع شده و این کار به صورت برخط انجام می‌شود؛ اقدامی که گام ارزشمندی برای پیشروی به سمت تحول دیجیتال است. به گفته مسئولان بانک توسعه تعاون، امضای دیجیتال، سفته الکترونیک و احراز هویت برای تکمیل امکانات و قابلیت‌های تی‌تی پلاس به عنوان مگا اپلیکیشن بانکی اجرایی شده‌اند. نکته قابل توجه اینکه، بانک توسعه تعاون، به عنوان اولین بانک از وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجوز صدور سفته الکترونیک برای اشخاص حقوقی را دریافت کرده است.


البته ظرفیت‌های پلتفرم تی‌تی پلاس در حوزه طرح‌های تسهیلاتی و خدمات بانکی به این موارد ختم نمی‌شود، بلکه این پلتفرم هوشمند، تسهیلات مبتنی بر عقود اسلامی و بخشی از تسهیلات خرد شعب را به صورت غیرحضوری به جامعه هدف ارائه می‌کند.

 
سامانه تی‌تی‌پلاس به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فناورانه بانک توسعه تعاون برای خدمت به مشتریان، علاوه بر تنوع خدمات و ارائه سرویس‌های ویژه و متمایز، نکاتی همچون ارتقای ضریب امنیتی، سهولت دسترسی و سرعت استفاده از این اپلیکیشن را برای رفع دغدغه‌های مشتریان بانکی، سرلوحه کار خویش قرار داده است. این سامانه با وجود سازوکار تسهیل‌گرانه برای دسترسی سریع مشتریان به خدمات، مقررات ویژه‌ و زیرساخت فنی لازم را برای پیشگیری از هرگونه آسیب امنیتی پیش‌بینی کرده است.

 
با هدف‌گذاری بانک توسعه تعاون، بسیاری از سرویس‌ها و ابزارهای تامین مالی خصوصا ابزارهای تامین مالی زنجیره‌ای (SCF) نیز در آینده در قالب سکوها و پلتفرم‌های دیجیتال قرار می‌گیرد. این امر، بیانگر نگاه هوشمندانه در قالب توسعه فناورانه به آینده، از سوی مسئولان این بانک است. 


با این اقدامات، سامانه تی‌تی پلاس، از مزیت‌های رقابتی و قابل اتکا برای تقویت ارتباطات بانک توسعه تعاون با مشتریان محسوب می‌شود و بیشتر تفاهم‌نامه‌ها، طرح‌های تسهیلاتی و اعتباری بانک از جمله پیشگامی در ارائه خدمات به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در افق 1404، با این پلتفرم موبایلی، به صورت کاملا غیرحضوری و برخط، قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز