دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۱
افشارزاده چند روز پیش در جمع هواداران معترض استقلال مدعی شده بود كار پیوستن امیری به جمع آبی‌پوشان تمام شده و او به‌زودی قراردادش را خواهد بست، اما این اتفاق رخ نداد و حتی سابقه دوستی با منصوریان هم باعث نشد او برای لیگ شانزدهم آبی‌پوش شود وبا پیوستن امیری به پرسپولیس اولین شکست نقل وانتقلاتی استقلال رقم خورد.
کد خبر: ۷۵۷۹

تیتر20 - فصل نقل‌وانتقالات به روزهای پر تب و تابش رسیده است. همان‌طور كه انتظار می‌رفت بعد از پایان یافتن اردوی تیم ملی، تكلیف برخی از ستارگان این تیم به تدریج در حال روشن شدن است. فعلا پرسپولیس دو ستاره بزرگ ملی‌پوش را جذب كرده است. اولی سیدجلال حسینی بود كه از مدت‌ها قبل هم قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید. دومی اما حكایت خاص خودش را داشت. وحید امیری دیروز در حالی راهی باشگاه پرسپولیس شد و قراردادش با این تیم را به مدت دو سال به امضا رساند كه طی سه هفته اخیر بیشترین جنجال‌ها در مورد تعیین تیم بعدی این بازیكن به‌وجود آمده بود. پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها به‌طور همزمان در حال تلاش برای جذب این بازیكن بودند و مدام با او مذاكره می‌كردند. علیرضا منصوریان در نخستین نشست خبری‌اش به‌عنوان سرمربی استقلال آشكارا اعلام كرد این باشگاه حتی قیمت پیشنهادی‌اش به امیری را هم افزایش داده است. با این همه اما چنان كه از چند روز قبل شایعه شده بود، این بازیكن ظهر دیروز راهی دفتر باشگاه پرسپولیس شد و قراردادش با این تیم را به‌طور رسمی به امضا رساند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد كه افشارزاده چند روز پیش در جمع هواداران معترض استقلال مدعی شده بود كار پیوستن امیری به جمع آبی‌پوشان تمام شده و او به‌زودی قراردادش را خواهد بست، اما این اتفاق رخ نداد و حتی سابقه دوستی منصوریان و امیری هم باعث نشد او برای لیگ شانزدهم آبی‌پوش شود.

 

رقابت سینوسی سرخابی‌ها

پرسپولیس و استقلال كه فصل گذشته را با قرار گرفتن روی پله‌های دوم و سوم به پایان برده بودند، از آغاز فصل نقل‌‎وانتقالات سعی كردند به سرعت نفرات مد نظرشان را جذب كنند و از یكدیگر سبقت بگیرند. شاید سال‌ها بود كه رقابت در یارگیری بین این دو باشگاه، چنین شكل جدی و تنگاتنگی نداشت. ابتدا این قرمزها بودند كه كل لیگ و از جمله حریف دیرینه را غافلگیر كردند. آنها با جذب علیرضا بیرانوند در فاصله بسیار كوتاهی از پایان لیگ، نشان دادند با توپ پر آمده‌اند. با این همه اما تب تند پرسپولیس خیلی زود فروكش كرد تا هواداران نگران شوند. پرسپولیس به خواب فرو رفت تا استقلال مسابقه فینال جام حذفی‌اش را برگزار كند، كادرفنی‌اش را تغییر بدهد و در نهایت با جذب دو بازیكن مهم، به اردوگاه سرخپوشان پاتك بزند. بختیار رحمانی و وریا غفوری دو ستاره‌ای بودند كه در فاصله‌ای كوتاه آبی‌پوش شدند.

در كنار آنها، فرشید باقری كه هافبك دفاعی كمتر شناخته‌شده صبا بود هم استقلالی شد تا معلوم شود علیمنصور اسبش را برای دگرگون كردن استقلال زین كرده است. با وجود این به شكلی عجیب این بار استقلالی‌ها بودند كه دوباره به خواب رفتند و فرصت تاخت و تاز را به پرسپولیس دادند. معطوف شدن حواس اركان این باشگاه به مسائل مربوط به تغییرات مدیریتی و سایر حاشیه‌ها، ابتكار عمل را یك بار دیگر به پرسپولیس داد؛ باشگاهی كه با جذب سه ستاره مهم به نام‌های جلال حسینی، ساسان انصاری و وحید امیری، هواداران حریف را عمیقا نگران كرد. استقلال هم بین خریدهای پرسروصدای پرسپولیس، علی قربانی را از نفت جذب كرد؛ خریدی كه البته آن‌قدرها نتوانست هواداران را خوشحال كند. نفت تهران كه در مرحله واگذاری به سر می‌برد، به شكل عجیبی در حال به تاراج رفتن است. در این بین حداقل روی كاغذ این‌طور به نظر می‌رسد كه بازیكنان اثرگذارتر نفت به پرسپولیس پیوسته‌اند و منصوریان تنها توانسته شاگردان كم‌نام‌ونشان‌ترش را با خودش به استقلال ببرد؛ بازیكنانی همچون همین قربانی یا زكی‌پور كه البته هنوز هم حضورش در جمع آبی‌ها قطعی نشده است. جالب‌تر اینكه منصوریان دیروز از جذب عزت پورقاز، مدافع ملی‌پوش ملوان خبر داده بود، در حالی كه این بازیكن هم از او عذر خواسته و گفته با استقلال خوزستان به توافق رسیده است!

 

مشكل شیرین برانكو

پرسپولیس حضور موثر و پررنگی در بازار نقل‌وانتقالات داشت و مهره‌های مهمی گرفت، اما همان‌قدر كه جذب این بازیكنان سخت بود، نوع بازی گرفتن از آنها هم دشوار به نظر می‌رسد. مثلا همین وحید امیری دقیقا در همان پستی بازی می‌كند كه امید عالیشاه برای سرخپوشان به میدان می‌رفته است. امید پارسال عملكرد درخشانی داشت و توانست عنوان بهترین پاسور گل لیگ پانزدهم را به خودش اختصاص بدهد، اما حالا حضورش در تركیب اصلی سرخپوشان را در خطر می‌بیند. به نوعی ساسان انصاری هم همین وضعیت را دارد. بازیكن موثر فولاد خوزستان كه پارسال 10گل برای تیمش زده، ممكن است امسال پشت خط مسلمان باقی بماند و كمتر به او فرصت بازی برسد. تازه یادمان باشد كه تلاش پرسپولیسی‌ها برای جذب مهرداد محمدی و یك مهاجم دیگر هم هنوز ادامه دارد. با این همه بازیكن باكیفیت و مدعی، برانكو حالا در معرض انتخاب‌های دشواری است و باید بتواند تعادل فنی را البته در كنار نظم و دیسیپلین در تیمش جا بیندازد؛ یك ماموریت سخت كه هنر مربیگری پروفسور را از زاویه‌ای دیگر به چالش می‌كشد./دنیای اقتصاد
ارسال نظرات
موضوعات روز