يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۷
اینک سیستم های هوشمند مراقب و درمان و کنترل از راه دور به کمک شبکه سلامت کشورها از جمله کشور ما آمده است تا بتوان از مسیرهای دور به اعمال نظارت، کنترل و درمان پرداخت، بدون این که نیاز به حضورشان در محل بیمارستان کاملا الزامی باشد. این مساله حتی در خصوص عمل های جراحی از راه دور هم در حال تسری است.
کد خبر: ۹۰۶۵

تیتر20 - در میان مزایا و خصلت های بسیار سیستم های هوشمند و یکپارچه بیمارستانی که از سوی شرکت هایی چون صاایران در قالب سامانه و راهکار بیمارستان های هوشمند ارائه می شود، یک نمونه بسیار مهم و حیاتی به چشم می خورد که آن هم امکان معاینه از راه دور و اعمال نظارت ها و تصمیمات پزشکی از طریق راه های ارتباطی تحت شبکه است. 
این امر کاملا بدیهی است که پزشک و پرستار به عنوان یک انسان که محدودیت های خاص خود را در زمینه زندگی و شخصی و خانوادگی دارند، نمی توانند تمام اوقات شبانه روز را در محل بیمارستان و در حین نظارت و یا مراقبت از بیمار سپری کنند. 
از طرف دیگر به دلیل محدودیت هایی که پزشکان متخصص در زمینه وقت خود دارند، دور بودن این افراد از بیماران شان که در مراکز درمانی بستری هستند، امری متعارف است. همین طور هنگام حضور پرستاران و پزشکان در مرکز درمانی، تردد آن ها در بخش های مختلف کاملا بدیهی است. 
اینک سیستم های هوشمند مراقب و درمان و کنترل از راه دور به کمک شبکه سلامت کشورها از جمله کشور ما آمده است تا بتوان از مسیرهای دور به اعمال نظارت، کنترل و درمان پرداخت، بدون این که نیاز به حضورشان در محل بیمارستان کاملا الزامی باشد. این مساله حتی در خصوص عمل های جراحی از راه دور هم در حال تسری است. 
هوشمند سازی کنترل اتاق عمل که تحت سامانه بیمارستان های هوشمند شکل می گیرد، سبب کاهش نرخ خطای انسانی و تضمین کیفیت شرایط مطلوب شده و در نهایت کیفیت خدمات ارائه شده در اتاق عمل را بهبود می بخشد. با این حال یکی از خصوصیت های بارز این هوشمندی علاوه بر کنترل هوشمند شرایط محیط، کنترل تجهیزات و دستگاه های موجود در اتاق عمل، مدیریت زمان، اخطارها، هشدارها، کنترل هوشمند شرایط بیمار و همکاری در اتخاذ تصمیمات متناسب با علایم حیاتی بیمار و نظایر آن، به امکان ارتباط از راه دور با پزشک و حتی پرستار مرتبط با بیمار باز می گردد. 
استفاده از مانیتورینگ 24 ساعته علائم حیاتی، دسترسي به جزئیات مراقبت و سير بيماري و اطلاعات باليني بيمار با كمك فناوری های نوین تله مدیسین (پزشكی از راه دور) قابلیتی است که می توان آن را حتی در بستر وسایلی چون تبلت ها و گوشی های تلفن همراه هوشمند، در قالب حضور مجازی پزشکان در بخش های مختلف بیمارستان در هر ساعتی از شبانه روز، حتی در دوره تعطیلات و مسافرت پزشکان امکان پذیر کرد.
نکته جالب این است که پزشک می تواند با دسترسی به اطلاعات پرونده الکترونیک پزشکی بیمار، از طریق وب با تبادلات تصویری و امکانات صوتی بیمار را ویزیت  نموده و داروهای مورد نظرش را برای بیمار تجویز نماید.
امکان به اشتراک گذاری داده های حساس بیمار با پزشکان و سایر مراکز درمان برای اخذ تصمیم های فوری و حیاتی بخش دیگری از قابلیت های سیستم هوشمند بیمارستانی است که خوشبختانه شرکت های داخلی ما از جمله شرکت صاایران توانسته اند گام هایی اساسی در مسیر توسعه این راهکارهای نوین بیمارستانی بردارند. 
این شبکه سازی هوشمند در مسیر استفاده بهینه و ایجاد نظام بهره وری در خصوص خدمات پرستاری در محل نیز کاملا کارآمد است. 
امکان احضار پرستار از طریق کلیدهای متعدد نصب شده در محل های حضور بیمار، امکان احضار پرستار از طریق iptv  قابلیت احضار پرستار از طریق تبلت یا گوشی همراه بیمار و قابلیت ایجاد تماس صوتی و تصویری بیمار با پرستار، بخشی از این قابلیت های مدرن و جدید است. 
پیداست که نتیجه این همه منجر به آرامش و امنتیت خاطر بیمار و کاهش خطاهای انسانی و کاستی های مربوط به سرویس دهی های درمانی است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز