جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
سال ۲۰۱۹ از نظر ادغام و تصاحب، سال پرباری بود و بسیاری از شرکت‌ها از این طریق به توسعه‌ی خدمات مشتری خود پرداختند.
کد خبر: ۳۹۱۹۳
تیتر20-  ازجمله بزرگ‌ترین خرید‌های شرکت‌های فناوری در سال ۲۰۱۹ می‌توان به خرید فیت بیت توسط گوگل، خرید Tableau و ClickSoftware توسط Salesforce و خرید مودم تلفن هوشمند اینتل توسط اپل اشاره کرد. در سال ۲۰۱۸، تصاحب ردهت توسط IBM به مبلغ ۳۳ میلیارد دلار و خرید CA Technologies توسط Broadcom به مبلغ ۱۸/۹ میلیارد دلار، در رأس فعالیت‌های M&A (ادغام و تصاحب) حوزه‌ی فناوری اطلاعات قرار داشتند.

طبق بررسی سالیانه‌ی شرکت دلویت درباره‌ی فعالیت‌های M&A (ادغام و تصاحب)، ۷۳ درصد از مدیران اجرایی بخش فناوری، معامله‌های بزرگ‌تری را برای سال آینده پیش‌بینی می‌کنند؛ اما به‌نظر می‌رسد استراتژی‌های خرید در حال تغییرند. براساس این گزارش: «طبق آخرین بررسی‌ها، هدف شرکت‌ها از تصاحب شرکتی دیگر، صرفا فناوری نیست. بلکه هدف سازمان‌ها از خرید شرکت‌های دیگر، توسعه‌ی آن شرکت خواهد بود.»

در ادامه به چشمگیرترین خریدهای شرکت‌های فناوری در سال ۲۰۱۹ اشاره شده است.

۱. پی پال به مبلغ ۴ میلیارد دلار، Honey را تصاحب می‌کند

پی‌ پال در ماه نوامبر از تصاحب سازمان علمی Honey خبر داد. این شرکت، تولیدکننده‌ی افزونه‌ی مرورگر معامله‌یاب محبوبی به اسم Honey است. این معامله به مبلغ ۴ میلیارد دلار، بزرگ‌ترین تصاحب پی پال است. به‌گفته‌ی دان اسکولمن، رئیس و مدیرعامل پی پال در بیانیه‌ای:

    Honey، یکی از انقلابی‌ترین تصاحب‌ها در طول تاریخچه‌ی پی پال است. این شرکت با هدف ساده‌سازی تجربه‌ی خرید مشتری، مجموعه‌ای از خدمات را در اختیار او قرار می‌دهد و فرایند خرید را به فرآیندی مقرون‌به‌صرفه از نظر زمانی تبدیل می‌کند و پاداشی را برای مشتری در نظر می‌گیرد. ترکیب محصولات هانی با پلتفرم ما می‌تواند قابلیت مشارکت و ایفای نقش معنادار در زندگی روزمره‌ی مصرف‌کنندگان را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

جورج روآن و رایان هودسون، بنیان‌گذاران هانی همراه‌با ۳۵۰ کارمند به پی پال می‌پیوندند و در شعبه‌های لوس آنجلس باقی می‌مانند.

۲. میرانتیس، Docker Enterprise را تصاحب می‌کند

Docker از فروش شرکت خود به میرانتیس با مبلغی نامعلوم خبر داد. نتیجه‌ی این معامله ارائه‌ی خدمات بهتر به جامعه‌ی توسعه‌دهندگان است. این تصاحب، انتخاب خوبی برای میرانتیس است زیرا به شرکت‌ها در راه‌اندازی Kubernetes و OpenStack (پلتفرم‌های متن‌باز برای رایانش ابری) کمک می‌کند و با یکپارچه‌سازی قابلیت‌های کوبرنیتز با پلتفرم Docker Enterprise Container، دو ابزار استاندارد صنعتی را در عصر کلاد ارائه کند.

تقریبا ۳۰۰ کارمند Docker همراه‌با مصرف‌کنندگان و شرکای این شرکت به میرانتیس منتقل شدند. اسکات جانسون به فعالیت‌ خود به‌عنوان مدیرعامل Docker ادامه خواهد داد. وی جایگزین راب بیردن، مدیرعامل سابق داکر است که در ماه مه از شرکت Hortonworks به این شرکت پیوسته بود به‌گفته‌ی آدرین یونل، مدیرعامل میرانتیس در طی بیانیه‌ای:

    کارمندان Docker Enterprise از بااستعدادترین متخصصان کلاد در دنیا هستند و می‌توانند به دستاوردهای خود افتخار کنند. ما برای ساخت آینده‌ی هیجان‌انگیز با یکدیگر همکاری می‌کنیم و با خوشامدگویی به تیم Docker Enterprise به استقبال کارکنان، مشتریان، شرکا و به‌طورکلی جامعه‌ی این شرکت خواهیم رفت.

۳. Workday به مبلغ ۵۴۰ میلیون دلار، Scout را تصاحب می‌کند

Workday، فروشنده‌ی SaaS (مدل نرم‌افزار به مثابه خدمت) و HR (منابع انسانی)، در ماه نوامبر از تصاحب Scout RFP، به مبلغ ۵۴۰ میلیون دلار خبر داد. اسکوت، استارتاپی مستقر در سانفرانسیسکو است که به تولید سیستم ابری برای خرید اداری می‌پردازد.

این سیستم به مشتریان در مدیریت تأمین کمک می‌کند. Workday قبلا در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بود و از دیدگاه کلی ERP (برنامه‌ریزی منابع سازمان)، با بهبود قابلیت‌های خرید گامی دیگر را در جهت رقابت با شرکت SAP (تولیدکننده‌ی نرم‌افزارهای سازمانی) بردارد. به‌گفته‌ی پتروس درمتزیس، مدیر محصول ارشد Workday:

    برای پشتیبانی از تقاضای خرید مشتریان، Workday Procurement و Workday Inventory را به‌عنوان بخشی از سیستم واحد خود با هدف مدیریت فرایند خرید تا پرداخت و بهبود کارایی عملیاتی، کاهش هزینه‌ها و در عین حال بهبود مشارکت تأمین‌کننده طراحی کرده‌ایم. حالا بیش از ۶۵۰ مشتری در بخش Workday Procurement داریم که بیش از نیمی از آن‌ها به‌صورت زنده (live) فعالیت می‌کنند.

۴.  Sumo Logic، JASK را تصاحب می‌کند

شرکت نظارتی Sumo Logic در ماه نوامبر با تصاحب آزمایشگاه JASK، به توسعه‌ی قابلیت‌های امنیتی خود پرداخت. شرایط مالی این معامله هنوز افشا نشده است اما JASK تاکنون موفق به جذب سرمایه‌‌ی ۳۹ میلیون دلاری شده است.

JASK، شرکتی مستقر در آستین تگزاس است که با تولید نرم‌افزار ASOC (مخفف مرکز عملیات امنیتی خودکار کلاد)، مجموعه‌ی گسترده‌تری از امکانات را در اختیار Sumo Logic قرار می‌دهد و به رقابت بهتر این شرکت با شرکت‌هایی مثل Splunk کمک می‌کند. هدف اصلی این نرم‌افزار خودکارسازی عملیات کلیدی تحلیل‌گر امنیتی و حل مشکل حجم بالای هشدارهای امنیتی است. به‌گفته‌ی رامین سیار، مدیرعامل و رئیس سامولاجیک:

    مشکل امنیت در دنیای مدرن از مقیاس انسانی به مقیاس ماشینی در حال حرکت است. مشتریان به‌دنبال روشی جدید برای غلبه بر پیچیدگی‌های بالای دنیای نامحدود هستند. تیم JASK از کارشناسانی تشکیل شده است که مشتریان را در این دنیای جدید هدایت می‌کنند. تلاش‌های ما در جهت توسعه‌ی هوش امنیت، برای تمام مردم دنیا است.

۵.  گوگل با مبلغ ۲/۱ میلیارد دلار، فیت بیت را تصاحب می‌کند

گوگل، از تصاحب فیت‌بیت به قیمت ۲/۱ میلیارد دلار خبر داده است. انتظار می‌رود این معامله در اوایل سال ۲۰۲۰ پس از طی مراحل لازم، تصویب انجام شود. براساس بیانیه‌ی گوگل، فعالیت فیت بیت در اندروید و iOS ادامه خواهد یافت.

فیت‌بیت شرکتی مستقر در سانفرانسیسکو است که با طراحی و تولید ردیاب‌های دیجیتالی تناسب اندام و همچنین توسعه‌ی ساعت‌های هوشمند همگام با رقبایی مثل اپل و سامسونگ به پیش رفته است. فیت‌بیت همچنین اپلیکیشن‌های متعدد سلامت را برای کسب‌وکارها و یک مجموعه اپلیکیشن برای ردیابی تناسب‌ اندام، منتشر کرده است. جیمز پارک، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل فیت‌ بیت، طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

    گوگل، شریک ایده‌آلی برای پیشبرد مأموریت ما است. فیت بیت با منابع و پلتفرم جهانی گوگل می‌تواند سرعت نوآوری در زمینه‌ی پوشیدنی‌ها و سرعت توسعه را افزایش دهد و دسترسی به امکانات سلامتی را برای همه میسر سازد. به همین دلیل برای پیشرفت‌های آینده به‌شدت هیجان‌زده هستم.

گوگل هم پلتفرم نرم‌افزاری خود را برای پوشیدنی‌ها طراحی کرده است: Wear OS. ریک استرلو معاون ارشد دستگاه‌ها و سرویس‌ها در گوگل در پستی به این پلتفرم اشاره کرده است:

    از طریق همکاری با تیم متخصصان فیت بیت و استفاده از بهترین سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و هوش مصنوعی می‌توانیم سرعت نوآوری در تولید محصولات پوشیدنی را بالا ببریم و به افراد بیشتری در سراسر دنیا منفعت برسانیم. گوگل همچنین به پلتفرم Wear OS و شرکای این اکوسیستم متعهد خواهد ماند. ما می‌خواهیم از طریق همکاری نزدیک با فیت‌بیت به ترکیب بهترین ساعت‌های هوشمند با پلتفرم‌های ردیاب تناسب اندام بپردازیم.

۶. فیسبوک، CTRL-Labs را تصاحب می‌کند

 به نقل از CNBC، فیسبوک در ماه سپتامبر از تصاحب CTRL-Labs با مبلغی بین ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار خبر داد. CTRL-Labs، استارتاپی مستقر در نیویورک و متمرکز بر توسعه‌ی «واسطه‌ی مغز کامپیوتری» از طریق پلتفرم دست‌بند و پلتفرم نرم‌افزاری اختصاصی است. در چند سال گذشته این پلتفرم توجه مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک را به خود جلب کرده است. این استارتاپ به‌زودی به بخش آزمایشگاه Reality فیسبوک خواهد پیوست. به‌گفته‌ی آندرو باز بوسورث، معاون بخش AR/VR فیسبوک در پستی:

    این فناوری پتانسیل ارائه‌ی قابلیت‌های خلاقانه و بازسازی اختراعات قرن نوزدهم در دنیای قرن 21 را دارد. این فناوری چشم‌انداز آینده‌ی AR و VR است و می‌تواند روش‌های برقراری ارتباط را متحول کند.

۷.  گیت هاب، Semmle را تصاحب خواهد کرد

گیت‌هاب، در ماه سپتامبر از تصاحب Semmle (سمل)، استارتاپی مستقر در سان‌فرانسیسکو خبر داد که تخصص آن تولید ابزارهای تحلیلی برای مدیریت توسعه‌ی نرم‌افزار است. مبلغ این معامله هنوز افشا نشده است. گیت‌هاب که قبلا توسط مایکروسافت خریداری شده است، به‌دنبال تعبیه‌ی قابلیت‌های تحلیل کد سمل در ابزار GitHub Actions است. نت فریدمن، مدیرعامل گیت هاب در پستی نوشته است:

    یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که توسعه‌دهندگان کنونی با آن روبه‌رو هستند، نحوه‌ی تولید و کاربرد متن باز به شیوه‌ای امن و مطمئن است.

به‌گفته‌ی فریدمن، سمل با «موتور تحلیل کد معنایی، امکان نوشتن پرس‌وجوهایی را به توسعه‌دهندگان می‌دهد که الگوهای کد را در پایگاه‌های کد بزرگ شناسایی می‌کنند و می‌توانند آسیب‌ها و متغیرهای مختلف را جست‌وجو کنند.» مشتریان فعلی سمل عبارت‌اند از: اوبر، ناسا، مایکروسافت و گوگل.

۸. مک دونالد، شرکت‌های Apprente و Dynamic Yield را تصاحب می‌کند

مک دونالد، غول فست‌ فود جهان، پس از تصاحب شرکت فناوری دینامیک یلد (Dynamic Yield) در ماه مارس به قیمت ۳۰۰ میلیون دلار، در ماه سپتامبر استارتاپ اپرنت (Apprente) را تصاحب کرد. مک‌دونالد با خرید این دو شرکت، خدمات خود را ماشین‌محور خواهد کرد و با جذب سفارش‌ها از طریق پایانه، زمان و خطای انسانی را کاهش خواهد داد. اتامار آرل و موش لوکز، هم‌بنیان‌گذاران اپرنت در پستی نوشته‌اند:

    اپرنت را در سال ۲۰۱۷ با هدف ارائه‌ی بهترین سیستم محاوره‌ای صوتی دنیا راه‌اندازی کردیم که وظیفه‌ی آن ارائه‌ی خدمات به مشتری انسانی است. اخذ سفارش برای خدمات حمل‌ونقل در رستوران‌های خدمات فوری (QSR-ها) یکی از مطالعات موردی جذاب برای فناوری هوش مصنوعی ما بود. ما چند سال گذشته را صرف کار روی این چالش کردیم و به توسعه‌ی فناوری‌های جدید درک گفتار و یادگیری ماشین پرداختیم که نتیجه‌ی آن‌ها راه‌حلی قابل توسعه، پایدار و پیشتاز در صنایع بود.

فناوری دینامیک یلد هم متمرکز بر خدمات حمل‌ونقل است. سیستم «منطق تصمیم» این شرکت برای سفارشی‌سازی صفحات نمایش دیجیتالی Drive Thru‌(خدمات سواره) براساس زمان روز، آب‌وهوا، ترافیک فعلی رستوران‌ها، آیتم‌های منو و انتخاب‌های گذشته‌ی مشتری به کار می‌رود. اپرنت به تیم فناوری جدید فناوری جهانی مک دونالد تحت عنوان McD Tech در سیلیکون‌ولی خواهد پیوست.

۹.  مایکروسافت، Movere را تصاحب می‌کند

مایکروسافت در ماه سپتامبر از تصاحب Movere شرکت انتقال ابری خبر داد؛ مبلغ این معامله هنوز افشا نشده است. جریم وینتر یکی از شرکای Azure Management می‌نویسد:

    ما متعهد به ارائه‌ی تجربه‌ای جامع برای انتقال اپلیکیشن‌ها و زیرساخت به آژور هستیم که شامل ابزار، فرآیندها و برنامه‌های مناسب است. به‌عنوان بخشی از این سرمایه‌گذاری از تجربه‌ی رهبری کسب‌وکار، استعداد، فناوری و تخصص عمیق Movere برای انتقال مشتری به کلاد در طول ۱۱ سال گذشته، استقبال می‌کنیم.

۱۰. VMware به تصاحب Pivotal و Carbon Black به مبلغ ۴/۸ میلیارد دلار می‌پردازد

VMware، شرکت متخصص در زمینه‌ی مجازی‌سازی، در ماه اوت از تصاحب Pivotal، یکی از ز اعضای خانواده‌ی Dell و تصاحب Carbon Black، شرکتی ضد باج‌افزار در ماساچوست خبر داد. مبلغ این معامله ۴/۸ میلیارد دلار اعلام شده است.

معامله‌ی ۲/۱ میلیارد دلاری کربن بلک، کل تیم این شرکت را به VMware منتقل می‌کند و از راه‌حل‌های آن در مجموعه‌ی امنیتی VMware استفاده خواهد شد که شامل AppDefense، NSX، SecureState و Workspace ONE است. به‌گفته‌ی پت گلسینگر، مدیرعامل VMware در بیانیه‌ای:

    صنعت امنیت با وجود راه‌حل‌های متعدد و پراکنده و نبود معماری پلتفرم جامع، به‌شدت تجزیه شده است و کارایی خود را از دست داده است. با جذب کربن بلک به خانواده‌ی VMware می‌توانیم گامی بزرگ به سمت امنیت و ارائه‌ی پلتفرم در سطح سازمانی برای ادمین‌ها برداریم و از حجم کاری، برنامه‌ها و شبکه‌ها محافظت کنیم.

معامله‌ی Pivotal کمی پیچیده‌تر است. معامله‌ی پیشنهادی شامل خرید سهام کلاس A به مبلغ ۱۵ دلار به ازای هر سهم است و سهام کلاس B در مقابل سهام VMware با نرخ ۰/۰۵۵۰  معامله می‌شود. ارزش بازار برای این معامله۲/۷ میلیارد دلار برآورد شده است. گفته‌ی راب می، مدیرعامل پایوتا در بیانیه‌ای: «زمان برای ادغام دو شرکت با VMware مناسب است، شرکتی که در تعهد ما برای ارائه‌ی امکانات متن باز و تمرکز برای افزایش ارزش توسعه‌دهنده در کنار کوبرنیتز، دارای اشتراک است»

۱۱. Temenos به مبلغ ۵۵۹ میلیون دلار، Kony را تصاحب می‌کند

شرکت فناوری بانک‌داری سوییسی، Temenos در ماه اوت از تصاحب شرکت Kony به مبلغ ۵۵۹ میلیون دلار خبر داد. شرکت Kony در زمینه‌ی تولید اپلیکیشن موبایل تخصص دارد. تمنوس به‌دنبال توسعه‌ی دسترسی به بازار ایالات‌ متحده است و امیدوار است معامله با شرکت تگزاسی Kony راهگشای این هدف باشد. هدف تمنوس، بهبود امکانات محصولات پرچم‌دار خود از طریق سیستم بانکداری دیجیتال کنی (Kony DBX) است. مکس چوارد، مدیرعامل تمنوس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «با تصاحب Kony می‌توانیم سرعت رشد شعبه‌های دیجیتالی و شعب ایالات متحده را افزایش دهیم در عین حال بر توسعه‌ی دیگر بخش‌های کسب‌وکار تمرکز کنیم.»

۱۲. Splunk به‌دنبال تصاحب SignalFX به مبلغ ۱/۰۵ میلیارد دلار است

Splunk ، شرکت متخصص در کلان داده، بر سر تصاحب شرکت رقیق خود SignalFx که در زمینه‌ی زیرساخت کلاد زمان واقعی، خدمات خرد و نظارت بر نرم‌افزار تخصص دارد، به توافق رسیده است. مبلغ این معامله ۰۵/۱ میلیارد دلار است که ۶۰ درصد آن نقدی و ۴۰ درصد آن سهام است. هدف اسپلانک، استفاده از تخصص ابری SignalFx در مجموعه ابزار نظارتی و پوشش کل محیط‌های IT است. به‌گفته‌ی داگ مریت، مدیرعامل اسپلانک در بیانیه‌ای:

    داده، سوخت کسب‌وکارهای مدرن است و تصاحب SignalFx، اسپلانک را به پیشتاز نظارت و رصد بر مقیاس انبوه تبدیل می‌کند. SignalFx از تعهد پیوسته‌ی ما نسبت به ارائه‌ی پلتفرم نظارتی برای کل چرخه‌ی برنامه‌های سازمانی کمک خواهد کرد. ما تحت تأثیر تیم SignalFx و رهبری آن قرار گرفتیم که تخصص و حرفه‌ی آن‌ها نسبتی قوی با خانواده‌ی اسپلانک دارد.

۱۳. Salesforce به مبلغ ۱/۳۵ میلیارد دلار، ClickSoftware را تصاحب می‌کند

شرکت سلس‌فورس در ماه اوت از دومین تصاحب خود با مبلغ بیش از یک میلیارد دلار خبر داد؛ این شرکت، ClickSoftware را به مبلغ ۱/۳۵ میلیارد دلار تصاحب کرد. ClickSoftware که در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد، تولیدکننده‌ی نرم‌افزار Field Service است؛ این نرم‌افزار، امکاناتی را برای مدیریت نیروهای کار ارائه می‌کند. بیل پترسون، معاون اجرایی و مدیرکل سلس فورس طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

    تصاحب ClickSoftware نه‌تنها روند رشد Service Cloud را تسریع می‌کند بلکه نوآوری Field Service Lightning را برای تأمین نیازهای مشتری بهبود می‌دهد.

۱۴.  Mastercard به‌دنبال تصاحب Nets به مبلغ ۲/۸۵ میلیارد یورو است

مسترکارت، پیشنهاد ۲/۸۵ میلیارد یورویی خود را برای تصاحب پلتفرم پرداخت دانمارکی Nets، در ماه اوت ارائه کرد. این معامله با نزدیک شدن به پرداخت‌های زمان واقعی برای مشتریان، مزایایی مثل افزایش شفافیت سازمانی، خدمات پرداخت فوری و نرم‌افزار پرداخت قبض الکترونیکی را به‌دنبال خواهد داشت.

۱۵. HPE منابع MapR را تصاحب می‌کند

شرکت هیولت پکارد (HPE) از تصاحب منابع کسب‌وکار شرکت MaPR، فروشنده‌ی تجاری Hadoop (نوعی چارچوب نرم‌افزاری متن‌باز) خبر داد؛ این شرکت اخیرا دچار مشکلاتی شده است. این معامله، خبر خوبی برای مشتریان MapR است که نگران سرمایه‌ی خود هستند؛ زیرا HPE به پشتیبانی از توسعه‌های فعلی ادامه خواهد داد و از اکوسیستم شریک خود حمایت خواهد کرد.

HPE در این معامله، مالکیت فکری و تخصص شرکت MapR را به‌ویژه در زمینه‌ی ذخیره‌سازی داده‌ها برای کاربردهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تصاحب خواهد کرد. به این ترتیب MapR به بخشی از چشم‌انداز Intelligent Data Platform‌(پلتفرم داده‌ای هوشمند) تبدیل خواهد شد. فیل دیویس رئیس IT ترکیبی در هیولت پکارد در بیانیه‌ای گفت:

    هدف ما در HPE، ساده‌سازی تطبیق هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای مشتریان است. سیستم فایل سازمانی MapR و خدمات ذخیره‌سازی کلاد آن مکملی برای پلتفرم Blue Data در HPE هستند و مزایای منحصر‌به‌فردی را در اختیار مشتری قرار می‌دهند. ما از ورود تیم جهانی MapR به خانواده‌ی HPE استقبال می‌کنیم و به آن‌ها خوشامد می‌گوییم.

۱۶. مایکروسافت، PromotelQ را تصاحب می‌کند

مایکروسافت در ماه اوت اعلام کرد به‌دنبال تصاحب PromoteIQ است. مبلغ این معامله هنوز مشخص نیست. PromotelQ شرکت خرده‌فروشی فناوری مستقر در نیویورک است که به نقل از Crunchbase، تاکنون موفق به جذب سرمایه‌ی ۶/۵ میلیون دلار شده است. شرکت‌هایی مثل B&H، Kohls، Kroger و Office Depot از مشتری‌های آن بوده‌اند.

همان‌طور که والمارت امروز مشتری بزرگ آژور است، مایکروسافت امیدوار است با کمک گرفتن از فناوری و تخصص بخش خرده‌فروشی PromtelQ، همکاری با شرکت‌های خرده‌فروشی به‌ویژه در بخش کلاد عمومی را بهبود دهند. به‌گفته‌ی ریک وان در کوی در پستی:

    PromotelQ، پیشتاز تبدیل بازار خصوصی به بازاریابی دیجیتالی است. فناوری PromotelQ از نظر استراتژیک، مکملی برای پیشنهاد‌های تبلیغاتی خرده‌فروشی مایکروسافت است و به‌طور کلی می‌توانیم مجموعه‌ای از راه‌حل‌های فناوری را برای مدرن‌سازی پلتفرم‌های تجارت‌ الکترونیک و حداکثر‌سازی فرصت درآمدزایی، ارائه کنیم.

۱۷. London Stock Exchange برای خرید Refinitiv به توافق رسید

London Stock Exchange، در ماه اوت از تصاحب Refinitive، شرکتی در زمینه‌ی داده‌های مالی خبر داد. به گزارش رویترز در ماه ژوئیه، گفتگوی مالک مبادله‌ی سهام برای تصاحب Refinitive در مراحل نهایی قرار دارد. شرکت Refinitive، پشتیبان پلتفرم‌های تجاری و داده‌ای شرکت تامسون رویترز یکی از غول‌های کسب‌وکار مالی است.

این معامله که منجر به افزایش سهام پانزده درصدی London Stock Exchange، می‌تواند به بهبود رقابت این شرکت با بلومبرگ و فناوری پایانه‌ی محبوب آن کمک کند و همچنین موقعیت این شرکت در زمینه‌ی داده را تقویت کند.

۱۸. اپل کسب‌وکار مودم اینتل را به مبلغ ۱ میلیارد دلار تصاحب خواهد کرد

اپل در ماه ژوئیه از تصاحب کسب‌وکار مودم تلفن هوشمند اینتل خبر داد. اپل با این معامله به شرکت تابع اینتل در کاهش هزینه‌های دستگاه، پوشیدنی‌ها و دستگاه‌های متصل به 5G کمک خواهد کرد. حدود ۲۲۰۰ کارمند اینتل هم پس از این معامله به اپل می‌پیوندند.

این معامله تأثیری بر مشتریان نخواهد داشت زیرا اپل و کوالکوم علاوه بر معامله‌ی چندساله بر سر مجموعه‌ی تراشه‌ای در ماه آوریل، توافق لایسنس دیگری را به مدت شش سال امضا کرده‌اند. اپل با این قرارداد بخش زیادی از تخصص و مالکیت فکری را از آن خود خواهد کرد. جانی اسروچی، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزاری اپل، طی بیانیه‌ای گفت:

    اپل از پیوستن مهندسان به گروه فناوری‌های سلولی استقبال می‌کند زیرا این قرارداد به رونق محیط دینامیک و خلاق اپل کمک خواهد کرد. این ادغام با مالکیت فکری نوآورانه به توسعه‌ی محصولات آینده و تمایز اپل در میان رقبا کمک خواهد کرد.

۱۹. گوگل، Elastifile را تصاحب می‌کند

مدیرعامل جدید بخش کلاد گوگل، توماس کوریان در ماه ژوئیه از دومین تصاحب این شرکت یعنی خرید شرکت ذخیره‌سازی ابری Elastifile خبر داد. مبلغ این قرارداد هنوز افشا نشده است. Elastifile که در سال ۲۰۱۳ در سان‌فرانسیسکو تأسیس شد، متمرکز بر ذخیره‌سازی فایل‌های سازمانی کلاد است. این شرکت تاکنون موفق به جذب سرمایه‌ی ۷۴ میلیون دلاری از سوی شرکت‌های Dell Technologies Capital، Western Digital Capital، Lightspeed Venture Partners و Battery Ventures شده است. کوریان در پستی گفت:

    Elastifile، در حل چالش‌های مرتبط با ذخیره‌سازی فایل برای اپلیکیشن‌های سازمانی که در مقیاس ابری راه‌اندازی می‌شوند، پیشتاز است. آن‌ها روش نرم‌افزاری منحصر‌به فردی را برای ذخیره‌سازی اتصالی شبکه‌ای (NAS) ابداع کرده‌اند که امکان توسعه‌ی عملکرد و ظرفیت بدون سربار سنگین را به شرکت‌ها می‌دهد. تیم‌های ما از ادغام Elastifile با Google Cloud Filestore استقبال می‌کنند.

۲۰. QA، شرکت Cloud Academy را تصاحب می‌کند

QA، شرکت آموزشی بریتانیایی در ماه ژوئیه از تصاحب شرکت Cloud Academy خبر داد که در سان‌فرانسیسکو قرار داد. Cloud Academy ارائه‌دهنده‌ی بیش از ۵۰۰ دوره‌ی گواهی و ۱۵۰۰ دوره‌ی مربی‌محور به پلتفرم QA است که شامل زمینه‌هایی مثل توسعه عملیاتی و امنیت سایبری در کل پلتفرم‌های رایانش ابری است. ویلیام ماکفرسون، مدیرعامل QA با اشاره به این بیانیه می‌گوید:

    قرار گرفتن تخصص QA و Cloud Academy در کنار یکدیگر به‌معنی تحولی چشمگیری در روش انتقال آموزش سازمانی است. کسب‌وکارها به‌دنبال تجربه‌ی یادگیری جامعی هستند که آموزش حضوری را با تجربه‌ی دیجیتالی مشارکتی و شهودی ترکیب می‌کند.

۲۱. CloudBees به تصاحب Rollout و Electric Cloud می‌پردازد

شرکت تحویل مداوم Cloudbees در فاصله‌ی کمی از تصاحب Electric Cloud در ماه آوریل، از خرید Rollout در ماه ژوئن خبر داد. تحویل مداوم (CD) روشی برای تولید نرم‌افزار در چرخه‌های کوتاه با تضمین قابلیت اطمینان و صرفه‌جویی در زمان است. Rollout، در مدیریت امکانات امن برای توسعه‌دهندگان تخصص دارد. Electric Cloud هم راه‌حل تحویل مداوم خود به‌نام Electric Flow را ساخته است که حالا به CloudBees Flow تغییر یافته است. بن ویلیامز، معاون مدیریت محصول CloudBees، درباره‌ی Rollout می‌نویسد:

    در درجه‌ی اول، Rollout محصولی مهم در سازمانی بزرگ است و با سرمایه‌گذاری بیشتر به محبوبیت بیشتری خواهد رسید. کاربران Rollout می‌توانند از تخصص CloudBees در ساخت و پشتیبانی از محصولات دواپس سود ببرند.

۲۲. Blue Prism به مبلغ ۸۰ میلیون پوند، Thoughtonomy را تصاحب خواهد کرد

Blue Prism، فروشنده‌ی اتوماسیون فرایند روباتیک (RPA)، در تاریخ ۱۹ ژوئن از تصاحب رقیب بریتانیایی خود Thoughtonomy به مبلغ ۸۰ میلیون پوند خبر داد. Blue Prism با پیشنهاد اتوماسیون فرایند روباتیک موسوم به «SaaS جامع» و جذب مشتریان بیشتری از بازار میانی به‌دنبال بهبود شرکت تاتونومی است. به‌گفته‌ی آلاستیر بثگیت، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار Blue Prism در نشستی مطبوعاتی:

    تصاحب تاتونومی، به ارائه‌ی دانش و تجربه‌ی ارزشمند در زمینه‌ی توسعه و پیاده‌سازی کارکنان دیجیتالی مبتنی بر کلاد کمک می‌کند و با سابقه‌ی ردیابی موفق، راه‌حل‌های خود را به بخش‌های مختلف صنعتی منتقل می‌کند و به این ترتیب به‌عنوان مکملی برای حوزه‌های مختلف بازار Blue Prism عمل می‌کند.

۲۳.  Salesforce، به‌دنبال تصاحب Tableau به مبلغ ۱۵/۷ میلیارد دلار است

درست یک هفته پس از آنکه Google Cloud، شرکت تحلیل نرم‌افزاری Looker را به مبلغ ۲/۶ میلیارد دلار تصاحب کرد، سلس فورس، شرکت متخصص در سیستم ارتباط با مشتری SaaS، از تصاحب رقیب تحلیلی خود، Tableau به مبلغ ۱۵/۷ میلیارد دلار خبر داد. این معامله به شکل مبادله‌ی سهام انجام شده است.

شرکت Tableau که در سال ۲۰۰۳ در مانتین ویو تأسیس شد در زمینه‌ی تحلیل‌های سلف‌سرویس و راه‌حل‌های بصری‌سازی داده‌ای تخصص دارد و موفق شد در بازار به‌شدت رقابتی به رشد چشمگیری دست پیدا کند. سرمایه‌گذاری روی این شرکت پس از جذب سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۳ افزایش یافت. به‌گفته‌ی مارک بنیوف رئیس و مدیرعامل سلس‌فورس در بیانیه‌ای:

    ما می‌خواهیم سیستم CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) شماره‌ی یک جهان را با پلتفرم تحلیلی برتر جهان ترکیب کنیم. Tableau به درک و بررسی داده‌ها کمک می‌کند و سلس‌فورس به مشارکت و درک مشتریان. دو شرکت برتر دنیا به مشتریان خدمت خواهند کرد و دو پلتفرم ضروری را عرضه می‌کنند که هر مشتری و کاربری برای درک جهان اطراف خود به آن‌ها نیاز دارد. من از آدام و تیم او برای ورود به سلس‌فورس استقبال خواهم کرد.

Tableau، تحت مدیریت آدام سلیپسکای به فعالیت مستقل خود ادامه می‌دهد. از طرفی با این ادغام، سلس‌فورس هم می‌تواند از تخصص این شرکت برای قابلیت‌های تحلیلی Customer 360 و Einstein استفاده کند.

۲۴. گوگل به مبلغ ۲/۶ میلیارد دلار، Looker را تصاحب می‌کند

بخش کلاد گوگل در تاریخ ۶ ژوئن، طی بیانیه‌ای از تصاحب Looker، شرکت ارائه‌کننده‌ی تحلیل و BI (هوش تجاری) به مبلغ ۲/۶ میلیارد دلار خبر داد. توماس کوریان، مدیرعامل Google Cloud درباره‌ی این خرید می‌نویسد:

    Looker با دو قابلیت مهم قادر به گسترش پیشنهادهای تحلیلی تجاری است: در درجه‌ی اول معیارهای تجاری را به شیوه‌ای سازگار در منابع داده‌ای تعریف می‌کند. درنتیجه اجرا پرس‌وجوهای داده‌ای برای همه آسان می‌شود و در عین‌ حال می‌توان با حفظ تعاریف سازگار در محاسبات، دقت نتایج را بالا برد. در درجه‌ی دوم، Looker، پلتفرم تحلیلی قدرتمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که ارائه‌دهنده‌ی راه‌حل‌های ویژه‌ی کاربردی و هوش تجاری ازجمله Sales Analytics برای کاربران و همچنین محصول تحلیل تعبیه‌شده برای همکاری در تصمیم‌های تجاری است. با اضافه شدن لوکر به Google Cloud می‌توانیم راه‌حل تحلیلی کامل‌تری شامل دریافت داده برای نمایش نتایج و تعبیه‌ی داده‌ها و دیدگاه‌ها در چارچوب‌های کاری روزانه را ارائه دهیم. همچنین می‌توانیم در حوزه‌های کلیدی به ارائه‌ی ابزارهای تحلیلی ویژه شامل تحلیل زنجیره‌ی تأمین در خرده‌فروشی، تحلیل رسانه در صنعت سرگرمی یا تحلیل بهداشت و درمان در مقیاس جهانی بپردازیم.

این استارتاپ مستقر در کالیفرنیا بخشی از جامعه‌‌ی بزرگ تحلیل و هوش تجاری است که از مشتریان وفاداری همچون Buzzfeed، Deliveroo و خرده‌فروشی Silkfred برخوردار است و با جذب سرمایه‌ی بیش از ۲۸۰ میلیون دلار به تک‌شاخ اقتصادی تبدیل شده است.

۲۵. HPE، شرکت Cray را به مبلغ ۱/۳ میلیارد دلار تصاحب می‌کند

HPE در ماه مه بر سر خرید شرکت ابرکامپیوتر مستقر در سیاتل به مبلغ ۱/۳ میلیارد دلار به توافق رسیده است. بیش از یک چهارم از ۱۰۰ ابرکامپیوتر قدرتمند جهان، توسط Cray ساخته شده‌اند. به‌گفته‌ی آنتونیو نری، رئیس و مدیرعامل HPE:

    Cray پیشتاز فناوری جهانی در تولید ابرکامپیوتر است و در تعهد عمیق ما به نوآوری سهیم است. با ترکیب تیم‌های جهانی و فناوری می‌توانیم نسل بعدی محاسبات دقیق را هدایت کنیم و نقش مهمی در پیشرفت زندگی و کار مردم داشته باشیم.

HPE امیدوار است بتواند برای ورود به بازار عظیم ۵ میلیارد دلاری محاسبات کامپیوتری به فرصت‌های بیشتری دست پیدا کند؛ به‌ویژه در شرایطی که توسعه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با سرعت بالایی ادامه دارد.

۲۶. Apptio، شرکت Cloudability را تصاحب می‌کند

هدف Apptio، ارائه‌ی چشم‌انداز کاملی از مخارج فناوری به رهبران IT است. در همین راستا، این شرکت در ماه مه در تصاحب Cloudability خبر داد که در زمینه‌ی مدیریت مالی مولتی کلاد در FinOps تخصص دارد. به‌گفته‌ی سانی گوپتا، مدیرعامل Apptio:

    کلاد به کلی مدل عملیاتی سنتی IT را تغییر داده است و انقلابی دیجیتالی را در تمام شرکت‌ها به وجود آورده است. خدمات کلاد نشان‌دهنده‌ی سرمایه‌گذاری قابل‌توجه هر شرکت هستند؛ بااین حال مدیریت، بهینه‌سازی و نظارت بر جزئیات عملیاتی و مالی کلاد بدون علم داده‌‌ها و یادگیری ماشین غیرممکن است. Apptio به کمک Cloudability می‌تواند یکی از پیشتازان شفافیت داده‌ای باشد و دیدگاه‌ها، ارزش تجاری و بهینه‌سازی را به کل سرمایه‌گذاری‌های فناوری از جمله خدمات عمومی کلاد و زیرساخت‌های ترکیبی ارائه کند.

 از طرفی، هدف Cloudability، بهبود یادگیری ماشین و ارائه‌ی دیدگاه به کاربران است. هدفی که کاملا با چشم‌انداز استراتژیک Apptio سازگار است. Apptio هم متمرکز بر تعبیه‌ی قابلیت‌های کلاد و دواپس شرکت Cloudability از جمله ابزار برنامه‌ریزی نمونه‌ی ذخیره‌شده، قابلیت پیشگویی، بهینه‌سازی گردش کار و ابزار CI/CD (مخفف یکپارچه‌سازی و توسعه‌ی مداوم) است.

۲۷. ServiceNow به تصاحب Appsee خواهد پرداخت

ServiceNow، در ماه مه از تصاحب استارتاپ Appsee با مبلغی نامعلوم خبر داد. شرکت ServcieNow، ارائه‌دهنده‌ی خدمات SaaS، از تصاحب Appsee دو انگیزه‌ی کلیدی دارد: استعداد و ابزار تحلیل موبایل درون برنامه‌ای. هدف ServiceNow در کوتاه‌مدت، افزودن سطح تحلیلی Appsee به پلتفرم Now است. به‌گفته‌ی بواز هچت، مدیر ارشد بخش مدیریت محصول در ServiceNow:

    ServiceNow با همکاری Appsee، قادر به بهینه‌‌سازی اپلیکیشن‌های موبایل خود و انتقال تجربیات وب دسکتاپ به واسطه‌های موبایل خواهد بود. مشتریان پلتفرم Now به مرور زمان می‌توانند روش تحلیل کاربران نهایی را بهبود دهند و تجربه‌ی کاربری پلتفرم Now را ساده‌تر سازند.

۲۸.  Pluralsight به مبلغ ۱۷۰ میلیون دلار، GetPrime را تصاحب می‌کند

پلتفرم آموزش آنلاین Pluralsight، در ابتدای ماه مه از تصاحب GitPrime، به مبلغ ۱۷۰ میلیون دلار نقدی خبر داد. GitPrime، با فراهم کردن دسترسی به کل منابع کد، چشم‌انداز خوبی از عملکرد، مهارت‌ها و کدهای پرطرفدار را در اختیار پلورال سایت قرار می‌دهد. به‌گفته‌ی آرون اسکانارد، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پلورال سایت:

    یکپارچه‌سازی GitPrime با پلتفرم مهارت‌های فناوری به سود مشتریان است و پلتفرم پلورال‌سایت را برای بالا بردن ارزش پیشتازان و توسعه‌دهندگان فناوری توسعه می‌دهد. ادغام امکانات پلورال‌سایت مثل توسعه‌ و ارزیابی مهارت با امکانات بهره‌وری توسعه‌دهنده از GetPrime می‌تواند رقابتی‌ترین پلتفرم‌ را در جهت بهبود کارایی، تسریع توسعه‌ی محصول و انتقال استراتژی‌های تحول دیجیتال در اختیار پیشتازان فناوری قرار بدهد.

۲۹.  CloudBees به مبلغی نامعلوم، Electric Cloud را تصاحب می‌کند

 CloudBees، ارائه‌دهنده‌ی خدمات دواپس، در ماه آوریل از تصاحب Electric Cloud خبر داد. این شرکت مستقر در کالیفرنیا در زمان تصاحب، موفق به جذب سرمایه‌ی ۶۰ میلیون دلاری شده بود. Cloudbees در زمینه‌ی تحویل مداوم و پلتفرم اتوماسیون Jenkins تخصص دارد و Electric Cloud در زمینه‌ی اتوماسیون انتشار اپلیکیشن تخصص دارد؛ بنابراین ترکیب این دو بسیار موفق خواهد بود. به‌گفته‌ی ساچا لابوری، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار CloudBees در طی بیانیه‌ای:

    امروز با تبدیل CloudBees به منبع قدرت خود، بهترین نرم‌افزارهای CI/CI را در اختیار مشتریان قرار خواهیم داد. با ترکیب نقاط قوت CloudBees، Electric Cloud، Jenkins و Jenkins X، می‌توانیم به ارائه‌ی بهترین راه‌حل‌های CI/CD برای برنامه‌های کلاسیک تا کوبرنیتز، قابل نصب تا کلاد، خود مدیریتی تا سلف سرویس بپردازیم.

۳۰.  اوبر با مبلغ ۳/۱ میلیارد دلار به تصاحب Careem، شرکت رقیب می‌پردازد

اوبر ،در حال تصاحب رقیب خاورمیانه‌ای خود Careem به قیمت ۳/۱ میلیارد دلار است. «کریم» با این معامله به یکی از توابع تحت مالکیت اوبر تبدیل خواهد شد. اوبر کل کسب‌وکارهای جابه‌جایی، تحویل و پرداخت این شرکت در سراسر منطقه‌ی بزرگ خاور میانه را تصاحب کرده است. این قرارداد در ۱۵ کشور به تصویب خواهد رسید و انتظار می‌رود در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ در کشورهای محل فعالیت کریم، تصویب شود. دکتر شوتا سینگا، استادیار دانشکده‌ی کسب‌وکار Warwick می‌گوید این معامله نشان‌دهنده‌ی جاه‌طلبی جهانی و فزاینده‌ی اوبر است. او می‌افزاید:

    اوبر قبلا Jump Bikes را تصاحب کرده است و حالا به تصاحب بزرگ‌ترین رقیب خود یعنی Careem پرداخته است. واضح است اوبر از شرکت ساده‌ی خودروی اشتراکی به شرکتی چندمنظوره تبدیل شده است که حمل‌ونقل انتها به انتها را فراهم می‌کند. زمان‌بندی این معامله برای Careem، درست چند روز پس از تصمیم اوبر برای عرضه‌ی اولیه‌ی سهام، اهمیت دارد. این معامله علاوه بر مزایای متداول، از جمله مزیت مقیاس و بهبود دسترسی به بازار، ارزش سهام بازار اوبر و قیمت اولیه‌ی سهام آن را افزایش می‌دهد؛ بنابراین، زمان‌بندی دارای بیشترین اهمیت است. تصاحب Careem در زمان مناسب نشان می‌دهد اوبر در هنر زمان‌بندی به مهارت رسیده است.

۳۱. آمازون، شرکت Eero، تولیدکننده‌ی روتر وای فای را تصاحب می‌کند

آمازون در ماه مارس از تصاحب شرکت Eero، تولیدکننده‌ی روتر وای فای خبر داد؛ شرایط مالی این معامله هنوز اعلام نشده است. آمازون اجازه‌ی می‌دهد Eero به‌عنوان واحدی مستقل توسط مدیرعامل خود، نیک ویور هدایت شود. این سیاست آمازون مشابه سیاست او برای تصاحب شرکت Ring در سال گذشته است. ویور در مصاحبه با The Verge، به شفاف‌سازی نگرانی‌های حریم خصوصی مشتریان پرداخت. او می‌گوید:

    ما بر تعهد خود نسبت به حریم خصوصی و امنیت تأکید می‌کنیم. همچنین به برخی اصول شفاف حریم شخصی دست یافته‌ایم که برای توسعه‌ی تمام محصولات از آن‌ها استفاده می‌کنیم. این اصول، مبنای همه چیز هستند و ثابت باقی می‌مانند.

Eero، عرضه‌کننده‌ی روترهایی با سهولت استفاده‌ی بالا است که کل محدوده‌ی خانه یا آپارتمان را پوشش می‌دهند. قیمت خرده‌فروشی این روترها ۴۰۰ دلار است. هدف آمازون از تصاحب این شرکت، توانایی این شرکت برای ساده‌سازی نصب دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند و اضافه کردن آن‌ها به بخش سخت‌افزاری خود است.

۳۲. انویدیا به‌دنبال خرید Mellanox به مبلغ تقریبا ۷ میلیارد دلار است

انویدیا با توافقی ۶/۹ میلیارد دلاری در ماه مارس به تصاحب Mellanox، شرکت تولید‌کننده‌ی تراشه و دیتاسنتر پرداخت. شرکت انویدیا متخصص در زمینه‌ی تراشه‌های گرافیکی، برای هر سهام، ۱۲۵ دلار نقدی پرداخت می‌کند؛ که نسبت به قیمت پایه‌ی ۱۰۹/۳۸ دلاری ملانوکس بیشتر است.

به نقل از بلومبرگ، تصور می‌شد انویدیا برای این مزایده در مقابل رقیب خود، اینتل، با مشکل روبه‌رو شود. ملانوکس تولیدکننده‌ی انواع سخت‌افزار از سوییچ تا کابل و سیلیکون برای محاسبات باکیفیت است؛ بنابراین سازوکار این شرکت متناسب با اهداف انویدیا در سال‌های اخیر است. انویدیا تلاش کرده است به سمت عرضه‌ی تراشه‌های گرافیکی برای دیتاسنترها به‌ویژه در حوزه‌ی تولید و تحلیل تصویر به کمک هوش مصنوعی حرکت کند. به‌گفته‌ی جنسن هوانگ، بنیان‌گذار انویدیا:

    ظهور هوش مصنوعی و علوم داده‌ای و در عین حال افزایش کاربرها، تقاضا برای دیتاسنترهای جهانی را افزایش داده است. برای برآورده‌ ساختن این تقاضا به معماری جامعی نیاز داریم که به اتصال تعداد انبوهی از گره‌های محاسباتی سریع روی شبکه‌های هوشمند بپردازد و موتور محاسباتی در مقیاس دیتاسنتری عظیم را ایجاد کند.

بنیان‌گذار و مدیرعامل ملانوکس، ایال والدمن هم در بیانیه‌ای گفت: «چشم‌انداز و انویدیا برای افزایش سرعت محاسبات، یکسان است. ترکیب دو شرکت به توسعه‌ی شراکت طولانی‌مدت کمک می‌کند و متناسب با فرهنگ مشترک مبتنی بر عملکرد است. این ترکیب منجر به رونق تولید فناوری قدرتمند و فرصت‌های بسیار خوبی برای کاربران خواهد شد.»

در بیانیه‌ی انویدیا به همکاری مشترک این دو شرکت برای تولید سیرا و سامیت، دو ابرکامپیوتر وزارت انرژی ایالات متحده، اشاره شده است.

۳۳. F5 شرکت NGINX را به مبلغ ۶۷۰ میلیون دلار خریداری می‌کند

F5 Networks، در ماه مارس از تصاحب شرکت NGINX به مبلغ ۶۷۰ میلیون دلار خبر داد. NGINX، ارائه‌دهنده‌ی سرور وب متن باز محبوبی است که تاکنون موفق به جذب سرمایه‌ی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار شده است. این شرکت به‌عنوان یکی از سرویس‌های وب F5 معرفی خواهد شد. به‌گفته‌ی فرانکویس لوکو دونو، رئیس و مدیرعامل F5 در بیانیه‌ای:

    تصاحب NGINX، با سرعت بخشیدن به انتقال مولتی‌کلاد و نرم‌افزاری به رشد ما کمک خواهد کرد. خدمات غنی اپلیکیشن و امنیتی F5 برای بهبود عملکرد، دسترسی و مدیریت در نظر گرفته شده‌اند. این خدمات در صورتی که با خدمات NGINX از جمله راه‌حل‌های مدیریت API و تحویل برنامه‌ی نرم‌افزاری، تشخیص برند و اعتبار غیرموازی در جامعه‌ی دواپس و پایگاه کاربری متن باز بزرگ همراه شوند، می‌توانند در محیط مولتی‌کلاد، پلی بین نت اپس (NetOps) و دواپس (DevOps) برقرار کنند.

۳۴. Ntinx با تصاحب EnableSoft، RPA را به خدمات اتوماسیون اضافه می‌کند

Nintex، شرکت اتوماسیون گردش کار، در ماه مارس از خریداری EnableSoft، فروشنده‌ی RPA (اتوماسیون فرایند رباتیک) خبر داد. مبلغ این معامله هنوز نامشخص است. EnableSoft، تولیدکننده‌ی Foxtrot، راه‌حل SaaS است که برای خودکارسازی سریع وظایف بدون نیاز به برنامه‌نویسی یا کدنویسی در اپلیکیشن‌های دسکتاپ، ورک بوک اکسل، اپلیکیشن‌های وب، فرم‌های PDF، شبیه‌سازهای ترمینال و اپلیکیشن‌های دیگر طراحی شده است.

با یکپارچه‌سازی Foxtrot با Nintex، ربات‌هایی برای اجرای وظایف اولیه به سیستم اتوماسیون گردش کار اضافه خواهند شد. به‌گفته‌ی اریک جانسون، مدیرعامل Ntinx در طی بیانیه‌ای:

    هدف ما تبدیل RPA به گزینه‌ای سودمند با دسترسی آسان برای سازمان‌ها است که همراه‌با دیگر خدمات اتوماسیون و مدیریت فرایند مثل نگاشت فرایند، اتوماسیون گردش کار، فرم‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل، تولید سند و امضاهای الکترونیکی ارائه خواهیم کرد.

۳۵. Qlik، به‌دنبال تصاحب Attunity به مبلغ ۵۶۰ میلیون دلار است

 شرکت Qlik، فروشنده‌ی نرم‌افزار هوش تجاری و تحلیل داده‌ای، در ماه فوریه از فرایند تصاحب Attunity (شرکت یکپارچه‌سازی داده) به مبلغ ۵۶۰ میلیون دلار خبر داد. Qilk، امیدوار است اضافه شدن قابلیت CDC یا Change Data Capture می‌تواند به هدف یکپارچه‌سازی داده‌ها کمک کند. شیمون آلون، رئیس و مدیرعامل Attunity از این معامله می‌گوید:

    از پیوستن به Qlik استقبال می‌کنیم، زیرا با ترکیب امکاناتی مثل مدیریت کلان داده و یکپارچه‌سازی داده‌ها با این شرکت پیشتاز در تحلیل، می‌توانیم سرعت موفقیت خود را بالا ببریم.

Qlik در ژانویه‌ی ۲۰۱۷، اقدام به خرید شرکت تحلیلی جغرافیایی Idevio کرد و در ژوئیه‌ی ۲۰۱۸ شرکت دسته‌بندی داده‌ای Podium Data را تصاحب کرد.

۳۶. Google شرکت Alooma را تصاحب خواهد کرد

بخش رایانش ابری گوگل، در ماه فوریه از برنامه‌ی خود برای خرید شرکت انتقال ابری Alooma خبر داد. جزئیات مالی این معامله هنوز افشا نشده‌اند، اما به نقل از Crunchbase، آلوما تاکنون موفق به جذب سرمایه‌ی ۱۵ میلیون دلاری شده است.

در گذشته، آلوما با Google Cloud Spanner در زمینه‌ی یکپارچه‌سازی داده‌ها به شراکت پرداخته است و به مشتریان در انتقال داده به فناوری‌های گوگل کمک کرده است. این معامله به Google Cloud در توسعه‌ی گزینه‌های مهم انتقال داده برای مشتریان جدید کمک خواهد کرد و دانش و تخصص جدیدی را برای این شرکت به ارمغان خواهد آورد.

۳۷. Palo Alto Network با مبلغ ۵۶۰ میلیون دلار، Demisto را تصاحب می‌کند

Palo Alto Network، در ماه فوریه از برنامه‌ی خرید Demisto، به مبلغ ۵۶۰ میلیون دلار خبر داد. شرکت دمیستو در زمینه‌ی هماهنگ‌سازی امنیتی، اتوماسیون و پاسخگویی (SOAR) تخصص دارد. هدف این تصاحب، ارائه‌ی قابلیت‌های بیشتری مثل یادگیری ماشین به مشتریان Palo Alto و بهبود پیشگیری و کشف تهدید و همچنین سرعت بخشیدن به زمان پاسخگویی به رویدادها است.

Palo Alto با این معامله به رقیب امنیت سایبری اسپلانک و شرکت نوکیسه‌ی بریتانیایی، Darktrace تبدیل خواهد شد. محصولات Demisto شامل همه‌چیز از ربات چت برای تیم‌های SOC تا پلی‌بوک‌های خودکار برای پاسخگویی به رویدادهای مشخص است.

۳۸. Spotify بر پادکست تأکید می‌کند

اسپاتیفای در ماه فوریه به تصاحب دو شرکت متمرکز بر پادکست پرداخت: پلتفرم ساخت پادکست Anchor و دیگری تولیدکننده‌ی محتوای Gimlet Media. شرایط قرار داد هنوز افشا نشده‌اند اما به گزارش CNBC، ارزش شرکت Gimlet قبل از تصاحب، ۲۰۰ میلیون دلار بوده است. از طرفی اسپاتیفای درباره‌ی هزینه‌ی ۵۰۰ میلیون دلاری M&A (ادغام و تصاحب) اختصاصی به پادکست در سال جاری خبر داده است. مدیرعامل اسپاتیفای، دنیل ایکی در مطلبی با عنوان «اولویت صدا» می‌نویسد:

    Gimlet یکی از بهترین تولیدکنندگان محتوای دنیا است و Anchor کاملا مسیر تولید صدا را دگرگون ساخته است و امکان تولید محتوا برای نسل آینده‌ی تولیدکنندگان پادکست در سراسر جهان را فراهم کرده است (۱۵ میلیارد ساعت محتوا در پلتفرم در طی سه‌ماهه‌ی چهارم). با همکاری Gimlet و Anchor می‌توانیم به پیشتاز تولید پادکست در جهان تبدیل شویم.

به عقیده‌ی ایکی، دو شرکت Gimlet و Anchor، زیر چتر اسپاتیفای می‌توانند خدمات اکتشافی، داده‌ای و درآمدزایی بهتری را به تولیدکنندگان اضافه شوند. با افزوده شدن Gimlet و Anchor، اسپاتیفای به انتشار‌دهنده‌ی برتر پادکست با بیشترین تعداد، در سراسر جهان تبدیل خواهد شد.

۳۹. Twilio به مبلغ ۳ میلیارد دلار، SendGrid را تصاحب می‌کند

 Twilio در آغاز سال، با خرید SendGrid به مبلغ تقریبا ۳ میلیارد دلار، دست به تصاحب بزرگی زد. این تصاحب در ماه اکتبر سال گذشته اعلام شد اما تا فوریه‌ی ۲۰۱۹ نهایی نشد. Twilio با ارائه‌ی خدمات در زمینه‌ی API-های ارتباطات ابری به شرکت‌ها امکان تعبیه‌ی پیام‌رسان و تماس در اپلیکیشن‌ها را می‌دهد؛ SendGrid هم در فناوری مشابهی تخصص دارد اما بیشتر، متمرکز بر API-های ایمیل است. جف لاوسون، مدیرعامل Twilio درباره‌ی این خرید می‌گوید:

    مشارکت مؤثر مشتری برای هر شرکت، مسئله‌ای استراتژیک است. حالا SendGrid به بخشی از Twilio تبدیل شده است و می‌توانیم پلتفرمی برای انواع مشارکت مشتری فراهم کنیم. با رویکرد اولویت توسعه‌دهنده‌ی مشترک، می‌توانیم تجربیات جادویی و منحصربه‌فرد را برای هر تراکنش به مشتری ارائه کنیم.

SendGrid به فعالیت خود به‌عنوان واحدی مستقل در Twilio ادامه خواهد داد و مدیرعامل آن سمیر دولاکیا هم به رهبری واحد کسب‌وکار ادامه خواهد داد.

۴۰. DropBox به مبلغ ۲۳۰ میلیون دلار، HelloSign را تصاحب خواهد کرد

Dropbox در ماه فوریه به تصاحب Hellosign، پلتفرم گردش کاری اسناد و امضای دیجیتالی به مبلغ ۲۳۰ میلیون دلار نقدی پرداخت. دراپ‌ باکس با این خرید، دیگر فقط یک شرکت ذخیره‌سازی ابری نیست بلکه می‌تواند برای کمک به ارسال و دیجیتالی‌سازی بخش زیادی از فرایند کسب‌وکارها، گذرگاهی دیجیتالی را در اختیار آن‌ها قرار دهد. با قابلیت امضای دیجیتالی، مشتریان می‌توانند وظایفی مثل امضای اسناد یا قرارداد از طریق دراپ باکس انجام دهند. درو هوستون، مدیرعامل دراپ باکس درباره‌ی این تصاحب می‌گوید:

    ما از ورود تیم بااستعداد HelloSign به دراپ باکس استقبال می‌کنیم و خدمات آن‌ها را به مجموعه‌ی محصول خود اضافه خواهیم کرد. HelloSign دست به ساخت کسب‌وکاری متمرکز بر امضای دیجیتالی و محصولات گردش کار اسناد زده است که موردپسند کاربران قرار گرفته است. روی‌هم‌رفته می‌توانیم تجربه‌ی کاربری بهتری را در اختیار کاربران دراپ باکس قرار دهیم و درعین‌حال با ساده‌سازی گردش کار آن‌ها بازار تحت خدمت خود را توسعه دهیم

۴۱. AWS به تصاحب CloudEndure خواهد پرداخت

Amazon Web Services با تصاحب شرکت رایانش ابری CloudEndure در ماه ژانویه، شروع سریعی داشت. جزئیات مالی این معامله هنوز اعلام نشده‌اند اما براساس گزارش‌ها، آمازون به‌دنبال خرید CloudEndure، به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار بوده است. براساس توییت این شرکت:

    CloudEndure حالا بخشی از AWS است. این تصاحب، توانایی ما برای ارائه‌ی خدمات انعطاف‌پذیر و نوآورانه، بازیابی از فاجعه و پشتیبان‌گیری را افزایش می‌دهد.

۴۲. مایکروسافت، Citus Data را تصاحب می‌کند

مایکروسافت در ماه ژانویه از تصاحب شرکت Citus Data خبر داد. این استارتاپ، ارائه‌دهنده‌ی نسخه‌ی تجاری محبوب پایگاه داده‌ی متن باز PostgreSQL است. شرایط مالی این معامله هنوز افشا نشده‌اند. خرید سیتوس دیتا، پس از خرید گیت هاب در سال گذشته، دومین گام مایکروسافت در جهت تغییر نگرش به دنیای متن باز است. به این ترتیب مایکروسافت با امکانات جدید سیتوس دیتا می‌تواند گزینه‌های بیشتری را به Azure Data Services اضافه کند. به نقل از مایکروسافت در پستی:

    مایکروسافت و سیتوس دیتا می‌توانند از قدرت داده‌ها رمزگشایی کنند و امکان توسعه‌ی اپلیکیشن‌های چندکاربری SaaS را به مشتریان بدهند. درنتیجه زمان بررسی و تحلیل زمان واقعی روی میلیاردها سطر را با ابزار PostreSQL کاهش دهند.

۴۳. فیسبوک، شرکت Chainspace را تصاحب می‌کند

فیسبوک، در ماه فوریه از تصاحب استارتاپ بلاکچین بریتانیایی، Chainspace خبر داد. Chainspace در آن زمان نیاز به جذب سرمایه داشت و به روش تملیک، استخدام تصاحب می‌‌شود (تصاحب شرکت صرفا با هدف استخدام کارکنان است). این شرکت توسط تیمی از پژوهشگران دانشگاه UCL لندن پایه‌گذاری شد و هدف آن توسعه‌ی سیستم بلاک‌چین با استفاده از قراردادهای هوشمند برای تسهیل پرداخت بود. هدف فیسبوک از این تصاحب هنوز مشخص نیست./ زومیت
ارسال نظرات
موضوعات روز