
تهران را دریابید پیش از آنکه دیر شود!
تهران، قلب تپنده کشور، امروز بیش از هر زمان دیگری زیر فشار چالشهای عظیم جمعیتی، زیستمحیطی و زیرساختی کمر خم کرده است.
تهران، قلب تپنده کشور، امروز بیش از هر زمان دیگری زیر فشار چالشهای عظیم جمعیتی، زیستمحیطی و زیرساختی کمر خم کرده است.
طی نیم قرن اخیر نمودار بارش تهران با فراز و نشیب روبرو بوده بهطوری که در سال آبی ۵۶-۵۷ بیشترین بارش باران و در سال ۷۵-۷۶ کمترین میزان بارش را تجربه کردیم.
آن طور که وزیر راه و شهرسازی وعده داده، تملک اراضی مسیر ریلی رشت - آستارا؛ پروژه ۲۰ سالهای که به عنوان حلقه نهایی کریدور شمال - جنوب شناخته میشود، تا پایان سال آینده به اتمام میرسد و طرف روسی هم، همزمان با تملک اراضی، مطالعات فنی را انجام میدهد تا ریلگذاری آغاز شود.
آلودگی هوا تهدیدی جدی برای سلامت، محیط زیست، صنایع و کشاورزی است. متخصصان بر لزوم تغییرات اساسی در سیاستها تأکید دارند، از جمله پیشرفت در انرژیهای تجدیدپذیر، بهبود کیفیت سوخت و خودروها، برقیسازی حملونقل و افزایش کارایی انرژی در صنایع. همچنین، کاهش مصرف انرژی و مقابله با آلایندههای صنعتی ضروری است. عدم اتخاذ این تدابیر و اراده سیاسی قوی میتواند بحرانها را ادامه داده و عواقب آن را تشدید کند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران جزییات گسترش شبکه ایستگاههای شارژ برقی در تهران برای ناوگان حمل و نقل عمومی را تشریح کرد و از بهرهبرداری ایستگاههای شارژ برقی در چند نقطه پایتخت تا پایان سال خبر داد.
رئیس بخش زلزلهشناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: کاهش منابع آب زیرزمینی، فرونشست زمین را به بحرانی ملی تبدیل کرده و ۴۰۰ شهر ایران را در معرض خطر قرار داده است.
بر اساس قانون وزارت راه مسئول ارزیابی ساختمانهای ناایمن در کشور است.در این راستا ایمنی ۴۹۶۰ ساختمان در تهران انجام شده که ۶۰درصد این ساختمانها ناایمن بودهاند.
نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: شهرداری نباید اقدام به واگذاری غرفه بهاره کند و اگر این کار را انجام دهد طبق قانون با او برخورد می شود.