
یارانه در قفسههای فروشگاههای زنجیرهای
استفاده از فروشگاههای زنجیرهای برای توزیع اقلام یارانهای، سیاستی است با ظرفیتهای مثبت قابل توجه؛ اما نیازمند به روز رسانی در نحوه طراحی، اجرا و نظارت است.
استفاده از فروشگاههای زنجیرهای برای توزیع اقلام یارانهای، سیاستی است با ظرفیتهای مثبت قابل توجه؛ اما نیازمند به روز رسانی در نحوه طراحی، اجرا و نظارت است.
نایب رئیس اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیرهای با تأکید بر وفور کالاهای اساسی در سراسر کشور، از ثبات قیمتها و خدماترسانی بیوقفه این مراکز خبر داد.
افق کوروش، پرچمدار رشد در بازار سهام
ظهور فروشگاههای زنجیرهای در دهه اخیر، بهویژه در کلانشهرها، نقطهعطفی در ساختار خردهفروشی ایران رقم زد. مدل توسعهای آنها مبتنی بر سرمایهگذاری متمرکز، مدیریت یکپارچه و لجستیک حرفهای است؛ مزیتی که سوپرمارکتهای سنتی از آن بیبهرهاند.
شرکت فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش، موفق شد فقط طی سال 1403، بالغ بر 1000 شعبه جدید در کشور افتتاح کند.
تعیین قیمت دستوری برنج، باعث شده که برخی فروشگاههای زنجیره ای که مجبور به رعایت قیمتهای مصوب هستند، از عرضه این محصول خودداری کنند و مدعی هستند، قیمتهای خرید آنها بالاتر از نرخ مصوب فعلی است.
یکی از چالشهای ارائه پکهای کالا به سازمانها، عدم تطابق آنها با نیازهای فردی پرسنل است. کوروشکارت با حل این مشکل، فرصت و انتخاب خرید کالاهای اساسی را به خود کارکنان میدهد، در حالی که همچنان کنترل سازمان بر نوع هزینهکرد حفظ میشود. تجربه نشان میدهد در صورت پرداخت نقدی به کارکنان، ممکن است این مبالغ صرف خرید کالاهای غیرضروری شود اما کوروشکارت با محدودیت خرید به کالاهای اساسی، از این مسئله جلوگیری میکند تا حمایت های سازمانی به اهداف موردنظر برسند.
در حالی که بسیاری از فروشگاهها و برندهای بزرگ، هنوز در حال جلب اعتماد مشتریان برای فروش آنلاین هستند، افق کوروش با حرکت هوشمندانه و به موقع، نشان داد نه تنها در فروش حضوری، بلکه در فروش آنلاین نیز قادر است جایگاه قابلتوجهی کسب کند.
شرکت افق کوروش، به عنوان «لیدر صنعت خردهفروشی ایران»، در تازهترین رتبهبندی IMI100، در میان 100 شرکت برتر کشور، برای نخستین بار رتبه 22 را کسب کرد.