پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
فروشگاههای زنجیرهای در ایران به یکی از اصلیترین کانالهای توزیع کالا تبدیل شدهاند. هرچند بسیاری از این فروشگاهها بر فروش به مصرفکنندگان نهایی تمرکز دارند، اما افزایش سهم بازار در حوزه فروش سازمانی با وجود چالشهای موجود، مسیر جدیدی برای افزایش درآمد و تقویت جایگاه فعالان صنعت خردهفروشی در بازار فراهم میکند.
فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش، به عنوان بزرگترین بازیگر بازار خردهفروشی ایران، با گسترش شبکه شعب به بیش از ۳۶۰۰ شعبه در ۳۱ استان و ۶۷۵ شهر، تاثیرات وسیعی بر اکوسیستم زنجیره تامین، جامعه و رفتار مصرفکنندگان داشته است. این موضوع، نه تنها برای این فروشگاه، بلکه برای نظام خردهفروشی کشور با وجود تنگناهای اقتصادی، یک اتفاق مثبت است.
این روزها بار دیگر بحث فروش اینترنتی دارو بالا گرفتهاست؛ این درحالیست که مشخص است سکوهای اینترنتی مانند هر کسب و کار دیگری با نگاه «فروش» و کسب درآمد، وارد مقوله «دارو» شدهاند؛ موضوعی که با نگاه داروسازان به «ارایه» دارو به عنوان کالایی سلامتمحور در تناقض است و همین هم مسبب بروز چالشها و نابسامانیهایی در بازار حساس و البته پیچیده دارو شده و گلایه داروسازان و دستاندرکاران حوزه دارو را در پی داشته است.
شرکت فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش در راستای صیانت از طبیعت و با شعار «برای زمین پاک»، پروژه «پاکسازی محیط زیست» را اینبار در استان گیلان، اجرا کرد.
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه مشکلات عدیده ای در حوزه توزیع کالاهای اساسی وجود دارد که از مافیای نظام توزیع نشأت گرفته است، گفت: نمونه موفقی برای عرضه کالاهای اساسی از سوی اصناف در کرمانشاه اجرا شده که میتواند به عنوان الگو به سایر اتاقها معرفی شود، اما لازم است توزیع کالای اساسی توسط اصناف از سوی ستاد تنظیم بازار کشور تصویب و ابلاغ شود.
فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش در یک دهه گذشته در دو مرحله رویکرد توسعه کمی و کیفی شعب فروشگاه را اجرایی کرده است. در مرحله سوم با تمرکز بر انبارداری و حمل و نقل در راستای متنوع سازی و ارزان کردن سبد محصولات افق کوروش گام برداشته است.