پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
تولیدکننده ایرانی برای تأمین مواد اولیه در داخل و خارج دچار مشکل است و با این حال باید با حجم بالای پوشاک قاچاق و استوک که به صورت کیلویی و ارزان وارد کشور می شود نیز رقابت کند.
با توجه به اینکه حداقل یک هزار واحد تولیدی پوشاک در ایران فعال است ظرفیت به نسبت خوبی برای برندسازی وجود دارد اما همچنان شاهد فروش پوشاک ایرانی با برچسب خارجی در بازار هستیم.
چین با ۱۶۵ میلیارد دلار، بنگلادش با ۳۸ میلیارد دلار، ویتنام با ۳۱ میلیارد دلار، ترکیه با ۱۹ میلیارد دلار و هند با ۱۵ میلیارد دلار در فهرست بزرگترین صادرکنندگان پوشاک دنیا در ۲۰۲۳ قرار دارند.
رئیس انجمن صنایع نساجی ایران گفت: واردات بیرویه، بازسازی و نوسازی صنایع و تخصیص ارز بخشی از چالشهای واحدهای نساجی است که انتظار داریم دولت جدید این موانع را از سر راه تولید بردارد.
مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت گفت در سال گذشته ۴۵۲ میلیون دلار ماشین آلات در حوزه صنعت پوشاک و منسوجات وارد کشور شده که این رقم نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۱ درصدی داشته است.
سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه مشاهدات میدانی نشان میدهد حدود ۱۰ درصد بازار پوشاک به کالای قاچاق اختصاص دارد، گفت: بخشی از لوازم خانگی کرهای موجود در بازار، تقلبی هستند و فروش کارتن خالی یخچال و فریزرهای کرهای حتی تا چند میلیون تومان در فروشگاههای اینترنتی هم ادعای تقلبی بودن کالاها را تایید میکند.
ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز لیست ۱۲۵ نشان تجاری پوشاک خارجی قاچاق محرز را اعلام کرد و از مالها (فروشگاهها و مراکز خرید) خواست که از عرضه کالاهای قاچاق جلوگیری کنند.