دوشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
مد و پوشاک

سه گلوگاه صنعت نساجی

سه گلوگاه صنعت نساجی
نگاهی به شامخ پوشاک و نساجی از ابتدای امسال تا مهرماه رکود را بیش از رونق به ذهن متبادر می‌کند. شامخ کلی این رشته فعالیت صنعتی در فروردین‌ماه سال‌جاری به طور فزاینده‌‌‌ای دچار افت شده و به ۶/ ۲۸واحد رسیده است. البته، مدیران این صنایع در اردیبهشت‌ماه احساس کردند که وضعیت این حوزه مساعدتر شده و شاخص مدیران خرید در این ماه به ۸/ ۸۱واحد رسید؛ ولی این رونق، چندان داوم نداشت و در ماه بعدی شامخ آن به یک‌‌‌باره ۳/ ۶۲واحد شد.

معیارهای قیمت‌گذاری پوشاک از زبان رئیس اتاق اصناف

معیارهای قیمت‌گذاری پوشاک از زبان رئیس اتاق اصناف
رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه در تعیین قیمت پوشاک، مولفه‌های زیادی نظیر کیفیت، مواد اولیه و برند، تاثیر‌گذار است، گفت: ضرایب سود عمده‌فروشی و خرده‌فروشی کالا در صنوف مختلف توسط سازمان حمایت تعیین می‌شود و تعیین سود خرده‌فروش توسط عمده‌فروش، تخلف است.

قاچاق کالا همچنان بزرگترین گلوگاه تولید و بازار

قاچاق کالا همچنان بزرگترین گلوگاه تولید و بازار
بر اساس پژوهش و نظرسنجی جدیدی که دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری با وزارت صمت در تابستان ۱۴۰۱ انجام داده است، مردم نیز امید چندانی نسبت به برخورد با پدیده شوم قاچاق در کشور ندارند.

جزئیات برنامه دستگاه های نظارتی برای مقابله با قاچاق پوشاک

جزئیات برنامه دستگاه های نظارتی برای مقابله با قاچاق پوشاک
مدیر کل دفتر هماهنگی مقابله و رصد جریان مالی ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به زودی ضربه مهلکی به سرشبکه باندهای قاچاق پوشاک در کشور خواهیم زد.

برنامه کلان برای صنعت پوشاک در سال ۱۴۰۱

برنامه کلان برای صنعت پوشاک در سال ۱۴۰۱
سخنگوی وزارت صمت از هدف‌گذاری ۸۴ میلیون دلاری صادرات پوشاک برای سال جاری خبر داد و این در حالی است که اتحادیه پوشاک قبلا ارزش صادرات سالانه پوشاک را ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون دلار اعلام کرده و گفته بود که این رقم با روی کار آمدن طالبان کاهش پیدا کرده است.

دلایل کاهش تقاضا برای نخ در صنعت نساجی ایران

دلایل کاهش تقاضا برای نخ در صنعت نساجی ایران
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، کاهش قیمت جهانی نخ و افت تقاضا در صنایع نساجی را از عوامل کاهش قیمت نخ عنوان کرد.

افت بازار پوشاک تنها در فضای مجازی نیست

افت بازار پوشاک تنها در فضای مجازی نیست
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از افت حداقل ۷۰ درصدی فروش آنلاین پوشاک و حدود ۵۰ درصدی در فضای فروشگاهی در پی اختلال در اینترنت و ناآرامی‌های اخیر خبر داد و گفت: در این شرایط باید بسته‌های حمایتی کوتاه‌مدت برای کسب و کارها در نظر گرفته شود.

رشد ۲۰ درصدی صادرات پوشاک در ۶ ماهه ۱۴۰۱

رشد ۲۰ درصدی صادرات پوشاک در ۶ ماهه ۱۴۰۱
نائب رییس اتحادیه تولید و صادرات محصولات نساجی و پوشاک ایران گفت: آمارهای موجود حاکی از رشد حدود ۲۰ درصدی صادرات پوشاک در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

۹۹ درصد پوشاک وارداتی از طریق قاچاق وارد کشور شده است

۹۹ درصد پوشاک وارداتی از طریق قاچاق وارد کشور شده است
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان پوشاک گفت: ۹۹ درصد پوشاک وارداتی از طریق قاچاق وارد کشور شده و این شرایط هر روز بدتر می‌شود.

افت ۵۰ درصدی در بازار پوشاک ایران

افت ۵۰ درصدی در بازار پوشاک ایران
یک عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک با بیان "در زمان حاضر واحدهای تولیدی پوشاک تحت تأثیر اتفاقات و اغتشاشات اخیر جامعه با شوک عجیب رکود روبه‌رو شده‌اند"، گفت: این شوک حتی قابل مقایسه با دوماهه اول کرونا نیست.

دردسرهای تولیدکنندگان پوشاک در تأمین مواد اولیه

دردسرهای تولیدکنندگان پوشاک در تأمین مواد اولیه
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه در الیاف پنبه نیاز داخل حدودا ۱۷۰ هزار تن است در حالیکه تولید ۷۰ هزار تن بیشتر نیست، گفت: تولیدکنندگان برای تامین همین مواد اولیه مجبور هستند تعرفه‌های بسیار بالا را پرداخت کنند.

وضعیت پارچه در بازار ایران چگونه است ؟

وضعیت پارچه در بازار ایران چگونه است ؟
عضو انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به توان تولیدکنندگان ایرانی در تولید پارچه رومبلی و بی‌نیازی کشور از واردات این کالا، چین را رقیبی قدرتمند برای صادرات این کالا در محدوده اوراسیا و به‌ویژه بازار جدید روسیه برشمرد.

قاچاقچیان پوشاک در شبکه های اجتماعی صفحه فروش دارند

قاچاقچیان پوشاک در شبکه های اجتماعی صفحه فروش دارند
مجید افتخاری اظهار کرد: قاچاقچیان در فضای مجازی صفحه دارند و تبلیغ می‌کنند و قیمت و کالا ارائه می‌دهند. حتی انتقال کالای قاچاق کانتینری را در صفحات خود به نمایش می‌گذارند و کم کم بلاگرهای قاچاق ایجاد می‌شوند.

میزان قاچاق پوشاک از ترکیه به ایران

میزان قاچاق پوشاک از ترکیه به ایران
عضو هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان پوشاک با انتقاد از انفعال دستگاه های نظارتی در مبارزه با قاچاق پوشاک گفت: دو یا سه ساعته مسافر را می‌برند ترکیه و کالا می‌آورند. خرید از سایت هم مدلی جدید است که پس از سفارش سه روزه کالا از ترکیه ارسال می شود.

وضعیت قاچاقچیان پوشاک در فضای مجازی

وضعیت قاچاقچیان پوشاک در فضای مجازی
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک و نساجی و پوشاک ایران گفت: قاچاقچیان در فضای مجازی صفحه دارند، تبلیغ می‌کنند و حتی انتقال کالای قاچاق کانتینری را در صفحات خود به نمایش می‌گذارند و کم کم بلاگرهای قاچاق ایجاد می‌شوند.

افزایش شدید تقاضای لباس فرم مدرسه

افزایش شدید تقاضای لباس فرم مدرسه
عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران حداقل قیمت لباس فرم دخترانه در مقطع دبستان را ۳۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت لباس‌های سه تیکه با سارافون و جنس‌های خاص مثل جین به ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد و لباس‌های پسرانه مقطع دبستان نیز از حدود ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و حداکثر قیمت آن حدود ۸۰۰ هزار تومان است.

برخورد جدی با تولید و عرضه کنندگان پوشاک نامناسب

برخورد جدی با تولید و عرضه کنندگان پوشاک نامناسب
دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی گفت: وزارت صمت بر نحوه تولید کارگاه های تولید پوشاک و همچنین عرضه اصناف دارای پروانه کسب نظارت می کند و در هر جا که تولید و عرضه ای مغایر با شئونات اسلامی صورت گیرد برخورد مقتضی با آن انجام می شود.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس:

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس:
فروش لباس‌های مغایر با ارزش‌های ملی در کشور ممنوع شد

تاثیر افزایش تقاضا برای لباس های دست دوم بر صنعت پوشاک

تاثیر افزایش تقاضا برای لباس های دست دوم بر صنعت پوشاک
تولیدکنندگان پوشاک با ارسال نامه ای به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق ضمن انتقاد از گسترش حضور کالاهای قاچاق در بازار خواستار برخورد جدی با این موضوع شدند.

بازار پوشاک ایران چگونه به خارجی ها واگذار شد

بازار پوشاک ایران چگونه به خارجی ها واگذار شد
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه بازار ۸۵ میلیونی کشور دو دستی تقدیم ترکیه، چین و بنگلادش شده، گفت که در حال تبدیل شدن به مستعمره ترکیه در صنعت پوشاک هستیم؛ به طوری که شبکه‌های گسترده فروش آنلاین پوشاک ترکیه ظرف سه روز پوشاک ترک را در منزل تحویل می‌دهند.

سیاست های جدید دولت برای پلمب برخی مانتو فروشی ها

سیاست های جدید دولت برای پلمب برخی مانتو فروشی ها
نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران گفت: واحدهای تولید و عرضه مانتوهای مغایر با شئونات اسلامی پلمب می‌شوند.

رشد سرمایه گذاری در نساجی و پوشاک ایران

رشد سرمایه گذاری در نساجی و پوشاک ایران
سخنگوی وزارت صمت گفت: در سال ۱۴۰۰ رشد سرمایه گذاری در صنعت نساجی ۴۴.۸ درصد بوده است.

خط و نشان جدید اتحادیه برای مد و پوشاک

خط و نشان جدید اتحادیه برای مد و پوشاک
رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان پوشاک گفت: 90 درصد مانتوهای مغایر با شئونات اسلامی در مزون‌ها تولید می‌شود که نظارت بر این مزون‌ها بر عهده اتحادیه نیست.

تاریخچه تاثیر برندهای خارجی پوشاک در بازار ایران

تاریخچه تاثیر برندهای خارجی پوشاک در بازار ایران
برند خارجی از کی در ایران محبوب شد و بازار تولید ملی را کساد کرد؟ خیلی‌ها نمی‌دانند که از دوره قاجار بود که چنین بلایی بر سر اقتصاد و بازار ایران آمد و کار هم کار انگلیسی‌ها بود.

پوشاک ایرانی با برچسب محصولات خارجی

پوشاک ایرانی با برچسب محصولات خارجی
اغلب تولید کنندگان، هزینه کارگر، افزایش قیمت پارچه، هزینه های جانبی اداره کارگاه و... را از دلایل بالا بودن قیمت پوشاک داخلی بیان می کردند و معتقد بودند که با وجود اینکه پوشاک داخلی نسبت به پوشاک وارداتی گران تر است، بازهم به دلیل داشتن کیفیت بالاتر نسبت به محصولات وارداتی، برای مشتری صرفه اقتصادی دارد.