جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
شرکت سام در دهه ۸۰ نماینده انحصاری سامسونگ در ایران شد به این عنوان که تولید، توزیع و خدمات پس از فروش سامسونگ در ایران را اخذ کرد و سام سرویس به عنوان یک مزیت رقابتی برای محصولات این برند جهانی، در کشور راه اندازی شد.
کد خبر: ۵۱۳۸۷
چرا ایران هاب منطقه‌ای سامسونگ نشد؟
تیتر20 - احسان فدایی، مدیر ارتباطات شرکت سام با بیان اینکه پیمانکاران و تامین کنندگان شرکت سام الکترونیک برای حضور در پروسه تولید نهایی محصول باید استاندارد لازم سامسونگ را رعایت می‌کردند، گفت: شرکت سام در دهه ۸۰ نماینده انحصاری سامسونگ در ایران شد به این عنوان که تولید، توزیع و خدمات پس از فروش سامسونگ در ایران را اخذ کرد و سام سرویس به عنوان یک مزیت رقابتی برای محصولات این برند جهانی، در کشور راه اندازی شد.

فدایی با بیان اینکه این کار باعث افزایش اشتغال مستقیم سام از چند صد نفر در دهه هفتاد به بالغ بر چهار هزار نفر در خطوط تولید طی چند سال شد، گفت: در اواخر دهه ۸۰ مجلس مشوق‌هایی را تحت عنوان قانون رفع موانع تولید مصوب کرد و بدین ترتیب سام وارد بخش تولید لوازم خانگی نیز شد؛ در حالی که پیش از این در بخش تولید تلویزیون و لوازم صوتی و تصویری فعال بود. بدین ترتیب خط تولید گروه برودتی‌ها و شوینده‌ها در گروه سام با خرید دستگاه‌های مدرن و به روز از کمپانی سامسونگ با نام «خطوط تولید امام رضا (ع)» راه اندازی شد.

مدیر ارتباطات شرکت سام با بیان اینکه کنترل کیفی محصولات شرکت سام در اختیار نمایندگان سامسونگ در ایران بود،گفت: نمایندگان سامسونگ در ایران اجازه نمی‌دادند که در شرکت سام، محصول خارج از استاندارد جهانی این شرکت تولید و عرضه شود و ما در صورتی اجازه داشتیم از پیمانکاران داخلی استفاده کنیم که استاندارد‌های مورد تایید سامسونگ را داشته باشند و همین موضوع باعث شد، سال‌ها مصرف کننده ایرانی کالای سامسونگ را با بالاترین کیفیت، استاندارد جهانی و خدمات پس از فروش قانونی در کشور خود تهیه کند؛ اتفاقی که متاسفانه به دلیل عدم کنترل کیفی در صنعت خودرو اتفاق نیفتاد.

فدایی با بیان اینکه با راه اندازی خطوط تولید لوازم خانگی در شرکت سام، قرار بود ایران هاب منطقه‌ای سامسونگ شود، گفت: در سال ۹۸ در کنار کارخانه تکوین (گروه شوینده و برودتی سام) زمین لازم خریداری و سوله‌ها نصب شد تا خطوط تولید اسپلیت شرکت سام نیز راه اندازی شود، اما این خطوط تولید هرگز افتتاح نشد، زیرا تحریم دامان ایران را گرفت./اقتصاد 24
ارسال نظرات
موضوعات روز