سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
«تیتر ۲۰» بررسی می‌کند:
شرکت پروژه محور تجلی به عنوان یکی از شرکت‌های موفق توانسته در چند سال اخیر حضور پر قدرتی در پروژه‌های معدنی و صنایع معدنی داشته باشد. حال امروز این مجموعه در صدد است تا در اواخر سال جاری بار دیگر اقدام به افزایش سرمایه کند که در صورت تصویب آن سال ۱۴۰۳  سال پرباری برای تجلی خواهد شد.  
کد خبر: ۶۹۶۵۶

تیتر20-  شرکت پروژه محور تجلی از زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری توسعه  معادن و فلزات که از زمان آغاز به کار خود در چند سال اخیر توانسته کارنامه ای موفق را از خود به ثبت برساند.


این مجموعه در چند سال اخیر فعالیت خود در بخش معدن و صنایع معدنی را گسترش داده است و توانسته با افزایش سرمایه میزان توانمندی خود برای سرمایه گذاری در این بخش را بالا ببرد. 


در حال حاضر 9  پروژه در دست اجرای تجلی قرار دارد و پروژه های دیگری در مرحله مطالعات اقتصادی هستند. دو، سه پروژه تجلی به فوریت و بعضا تا پایان سال 1403 راه‌اندازی می‌شود که نخستین آنها، کلاف سرمد است که نشان می دهد این مجموعه با تمام توان خود و براساس زمان بندی اعلام شده به سمت بهره برداری از پروژه ها رفته است و همین موضوع می تواند میزان حمایت سهامداران آن را افزایش دهد. 


درواقع سال 1403  را باید سال پر بار تجلی بدانیم که با بهره برداری از پروژه ها به سمت سوددهی بیشتری می رود. 


اما موضوع مهم آن است که مرتضی علی‌اکبری مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات از برنامه های این مجموعه برای افزایش سرمایه تا پایان سال خبر داده است. درواقع تجلی درصدد آن است که با نظر سهامداران خود این افزایش سرمایه را انجام و با قدرت بیشتری پروژهای معدنی و صنایع معدنی خود را دنبال کند. 


در حال حاضر سرمایه تجلی به میزان   6 هزار و دویست میلیارد تومان است که با  افزایش سرمایه اخیر خود سرمایه عدد 2 هزار و 400 میلیارد تومان  را به صورت سرمایه ثبت نشده در جریان است که از محل مطالبات و آورده های نقدی بدست آمده است. اما در کنار این موضوع ممکن است که تجلی تا پایان سال و از محلی همچون سود انباشته و آورده نقدی و مطالبات، پس از کسب مجوزهای لازم از سهامداران و سازمان بورس به سراغ افزایش سرمایه برود.


اما این افزایش سرمایه چه دستاوردی برای تجلی به همراه دارد؟
تجلی با نگاه پروژه محور به سراغ پروژه هایی رفت که نیمه تمام مانده بودند و یا حوزه هایی را در دستور کار قرار داد که آینده درخشانی در اختیار دارند. به عنوان مثال ورود به پروژه عناصر استراتژیک می تواند جایگاه تجلی را بیش از پیش ارتقا داده و منجر به توسعه هرچه بیشتر بخش معدن کشور شود. تجلی با این دیدگاه و با افزایش سرمایه می تواند از پرچم داران اصلی توسعه بخش معدن باشد و در ادامه به سراغ پروژه های بین المللی برود. 


افزایش سرمایه یک مجموعه را باید پشتوانه ای قوی برای حضور در پروژه های بزرگ دانست اتفاقی که هم به نفع تجلی و هم به نفع بخش معدن و صنایع معدنی کشور خواهد بود و بار دیگر ثابت می کند بخش خصوصی دارای اهلیت می تواند توسعه هرچه بیشتر با سوددهی بالا را محقق کند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز