چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به ازای هر سهم  معادل ۸۰ریال معادل ۱۰۰ درصد  سود تقسیمی داشت.
کد خبر: ۶۹۷۲۶

تیتر20 - مجمع عمومی عادی سالیه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به منظور تصویب صورت های مالی سال ۱۴۰۲ و انتخاب اعضای هیات مدیره با حضور ۹۴.۱۴درصد سهامداران در مجموعه فرهنگی و ورزشی کار و امور اجتماعی - سالن تلاش برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به ازای هر سهم  معادل ۸۰ریال معادل ۱۰۰ درصد  سود تقسیمی داشت.
هیات رئیسه مجمع:
محمود حسین قائمی راد نماینده معادن و فلزات : رئيس مجمع 
امير غلامی نماینده چادر ملو : ناظرمجمع
سيد محسن نبوی نماینده گل گهر  : ناظرمجمع 
مرتضی علی اكبری : دبيرمجمع و مدیرعامل


مرتضی علی اکبری مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ارائه گزارشی از  فعالیت ها و دستاوردهای این شرکت در سال گذشته و اقدامات و برنامه های شرکت برای سال مالی جاری گفت: از اهداف مهم تجلی است که،  با مشارکت و جمع آوری نقدینگی آحاد جامعه یکی از برترین ، بزرگترین ، ارزش آفرین ترین و نوآورترین سرمایه گذار در حوزه معادن، فلزات ، عناصر کمیاب وحیاتی باشیم. 


وی با اشاره به چشم انداز  خوب  اجرای پروژه های شرکت گفت: ما اميدواريم با مسیری که در پیش گرفته ایم بزرگترین سرمایه گذار ، ارزش آفرین، تولید کننده و صادر کننده در زنجیره فلزات آهنی و غیر آهنی ، عناصر نادر خاکی و سایر عناصر ارزشمند در بین ۳ شرکت اصلی و برتر ایران شویم‌.


بازدهی ۸۰درصدی از مجمع تا مجمع «تجلی»
علی اکبری با اشاره به اینکه شرکت تجلی پس از  توسعه معادن و فلزات بیشترین تعداد سهام معامله شده بین شرکت‌های همگروه را در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داده در خصوص بازدهی سهم نیز  بیان داشت:شرکت تجلی در سال ۱۴۰۲ با ۵۶.۶ درصد بازدهی، عملکردی بسیار بهتر از شاخص کل، شاخص شرکت‌های سرمایه‌گذاری و شاخص صنعت داشته است.همچنین بازدهی سهم از ابتدای ۱۴۰۲ تا زمان برگزاری مجمع ۸۰ درصد بوده است.

مدیر عامل تجلی توسعه معادن و فلزات  با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ گفت:بررسی ۴۰۰۰ محدوده معدنی در کمیته فنی و معدنی و تملک محدوده های برتر،بررسی بیش از ۲۰ مورد گزارشهای اقتصادی و مالی تحقیق و تهیه گزارش سرمایه گذاری در معادن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی معدنی،بررسی بیش از ۱۰ مورد پیشنهادهای ارائه شده جهت سرمایه گذاری از طرف سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی ،بررسی و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر ،مشارکت و سرمایه گذاری در معادن جدید ،کنترل کمی فعالیتهای ۱۱ پروژه مطابق با فرآیند اجرا و برنامه ، گسترش تعداد ناظر عالی برای محدوده های معدنی،بیش از ۲۰ مورد بازدیدهای مستمر کارگاهی به صورت ماهیانه ارزیابی عملکرد ۱۲ شرکت و تدوین شاخص های ارزیابی و  تهیه به موقع گزارش‌های مالی و انجام اطلاع رسانی در سامانه کدال در مقاطع ۳، ۶ ، ۹ و ۱۲ ماهه اقدامات مهمی بود که در سال گذشته انجام شد.
از پروژه «جانجا»چه خبر؟ 
علی اکبری با بیان اینکه پروژه های شرکت در  شرایط مناسبی ریل گذاری شده به پروژه بزرگ جانجا اشاره کرد و گفت:  شرکت مس جانجا یکی از زیرمجموعه‌های شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات است که در حال حاضر در حال احداث و توسعه معدن مس و طلای جانجا در استان سیستان و بلوچستان است. این معدن با ذخیره قابل برداشت ۳۱۲ میلیون تن سنگ مس و طلا، یکی از بزرگترین معادن مس و طلای کشور به شمار می‌رود.


به گفته وی، تاکنون اقدامات زیادی در این پروژه انجام شده است که از جمله آنها می‌توان به اخذ گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری، انجام عملیات حفاری اکتشافی به میزان ۲۷ هزار متر، ورود ماشین‌آلات جدید به معدن، و اخذ جواز تاسیس و تولید مدارک مهندسی پایه در بخش احداث کارخانه تغلیظ اشاره کرد. همچنین در بخش لیچینگ، پیمانکار بخش بستر سازی انتخاب و مشغول به کار بوده و اسناد مناقصه جهت انتخاب پیمانکار برای احداث کارخانه لیچینگ نیز در دست اقدام است.طبق برنامه‌ریزی انجام شده، عملیات معدنی در این پروژه از سال آینده آغاز خواهد شد و تولید کنسانتره مس با عیار ۲۶ درصد از سال ۱۴۰۶ آغاز خواهد شد. همچنین ظرفیت کارخانه فلوتاسیون این پروژه ۱۳۰ هزار تن در سال و ظرفیت کارخانه لیچینگ آن ۳۰۰۰ تن در سال خواهد بود.


وی در خصوص پروژه فولاد سرمد ابرکوه گفت:   فولاد سرمد یکی از زیرمجموعه‌های شرکت با تولید ۶۰۰ هزار تن فولاد در استان یزد است. این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های فولادی کشور به شمار می‌رود و با تکمیل آن، ظرفیت تولید فولاد کشور به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.این پروژه با پیشرفت ۶۱ درصد  تا پایان  1404 به بهره برداری می‌رسد.


به گفته وی، پروژه ۱.۲ میلیون تنی آهن اسفنجی شرکت فولاد سرمد که از سال ۱۴۰۱ آغاز شده در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد‌ که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح ۴۲ درصد است.


پروژه های «تجلی» در مسیر پیشرفت
علی اکبری با اشاره به سایر پروژه های مهم شرکت در کردستان،خراسان و ... خاطر نشان کرد: پروژه ۱.۶ میلیون تنی آهن اسفنجی شرکت صنايع فولاد کردستان ، در سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد و پیشرفت فیزیکی ۴۱ درصدی دارد.همچنین شرکت شرق فولاد خراسان با تولید ۲.۵ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در حال حاضر ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد.


به گفته علی اکبری، پروژه ۹۲۰ هزار تنی گندله سنگ آهن شرکت صبا امید غرب خاورمیانه در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد این پروژه هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.پروژه ۱.۷۲ تنی آهن اسفنجی  ستاره سیمین هرمز که سال ۱۴۰۱ آغاز شد در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می رسد. این پروژه در حال حاضر ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


کارخانه پایلوت به منظور فرآوری عناصر نادر خاکی در حال احداث 
مدیر عامل تجلی با بیان اینکه پرتفوی محدوده های معدنی شرکت شامل عناصر نادر خاکی، عناصر استراتژیک و پلی متال و فلزات رنگین است ، از اقدامات در بخش عناصر  نادر خاکی گفت: در حوزه عناصر نادر خاکی  ۵ معدن به مساحت کل  ۶۸۰ کیلومتر مربع کشف و ۲فقره پروانه بهره‌برداری در محدوده مونازیت با ذخیره کل ۳۲.۸میلیون تن داده شده و در حال حاضر کارخانه پایلوت به منظور فرآوری عناصر نادر خاکی در حال احداث  است. در حال حاضر در مرحله استعلام از ارگان های ذیربط برای اخذ پروانه اکتشاف  برای ۳ محدوده هستیم. کاربردهای عمده این عناصر در  کاتالیست فلزی خاص شیشه و سرامیک، آهن رباهای قوی و لوازم الکترونیکی ترانزیستورها تراشه ها و هوا و فضا است.


وی با اشاره به اهم فعالیت ها در حوزه عناصر استراتژیک گفت: ۸محدوده با پتانسیل لیتیم وجود دارد که  و  ۵ فقره پروانه اکتشاف اخذ و  اخذ ۳ پروانه اکتشاف در شرف است. هم اکنون گردآوری مطالعات صورت گرفته در حوزه فرآوری، تدوین طرح اکتشاف مقدماتی و تفصیلی، اتمام عملیات اکتشاف سیستماتیک مرحله شناسایی و پی جویی، بررسی فرآیند استحصال و مرحله دوم تست آزمایشگاهی نیز انجام شده است. 


اهم برنامه های سال ۴۰۳
وی در خصوی برنامه هیأت مدیره برای سال ۱۴۰۳ توضیح داد: افزایش میزان مشارکت در حوزه اکتشاف و بهره برداری از معدن و محدوده های معدنی پر پتانسیل، افزایش سرمایه گذاری در حوزه عناصر غیر فلزی،افزایش سرمایه گذاری در حوزه عناصر نادر خاکی، افزایش سرمایه گذاری و تحقیق و توسعه در حوزه عناصر استراتژیک،مشارکت با دانشگاههای معتبر و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه صنایع معدنی و فلزی،پیشنهاد افزایش سرمایه جدید،افزایش سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی مهمترین برنامه های سال جاری شرکت است.


مصوبات مجمع: 
شرکت  معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، صنعتی و معدنی چادر ملو، سرمایه گذاری پرتو تابان معادن و فلزات و توسعه معدنی و صنعتی صبانور به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره انتخاب شدند.
تجلی توسعه معادن و فلزات به ازای هر سهم ۱۰۰درصد معادل ۸۰ریال سود تقسیم کرد. 
روزنامه های دنیای اقتصاد و تابان به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار انتخاب شدند. 
صورت‌های مالی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات   تصویب شد./ روابط عمومی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات

ارسال نظرات
موضوعات روز