شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۳ - 2024 December 07
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: از کل عوامل آلاینده هوای تهران سهم خودروهای سواری و تاکسی و وانت در مجموع ۵۶ درصد و به‌طور مجزا سهم خودروهای فرسوده و کاربراتوری ۲۱.۳ درصد است بنابراین معضل اصلی ما منابع متحرک هستند؛ چه ناوگان شخصی و چه ناوگان‌عمومی.
کد خبر: ۷۲۸۲۶

تیتر۲۰- محمدصابر باغخانی پور در اولین پیش نشست تخصصی رویداد «هوای پاک از ایده تا عمل با نخبگان شهری» که امروز در شهرداری منطقه ۲ برگزار شد، افزود: امروزه استفاده از گروه‌های اندیشه‌ورز جهت ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی همواره در مدیریت شهری احساس می‌شود. یکی از مهم ترین مشکلات محیط زیستی ، افزایش آلودگی بوده است که مهم‌ترین آن‌ها آلودگی هوا است و دلایل مختلف و زیادی را دارد. حل این مشکل از جمله دغدغه‌های امروز مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران با هدف جلب مشارکت مردمی و استفاده از تجربه‌های نخبگان علمی و اجرایی، این سلسله نشست‌ها را تدارک دیده است که امیدواریم با کمک اساتید اتفاق خوب و خوشایندی در این زمینه روی دهد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به مساله سهم آلودگی منابع ثابت و متحرک در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در آخرین سیاهه انتشار که سال ۹۶ منتشر شد در آلاینده‌های گازی سهم منابع ثابت ۱۷درصد و منابع متحرک ۸۳ درصد همچنین در آلاینده ذرات معلق سهم منابع متحرک ۶۰ درصد و منابع ثابت ۴۰ درصد است.

باغخانی پور ادامه داد: نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که از کل عوامل آلاینده هوای تهران سهم خودروهای سواری و تاکسی و وانت در مجموع ۵۶ درصد و به‌طور مجزا سهم خودروهای فرسوده و کاربراتوری ۲۱.۳ درصد است. این آمار نشان می‌دهد معضل اصلی ما منابع متحرک هستند؛ چه ناوگان شخصی و چه ناوگان‌عمومی. اگر طرح و پیشنهاد تاثیرگذاری در این زمینه ارائه شود، قطعا سهم بزرگی از آلودگی شهری را خواهد کاست.

لازم به ذکر است از جمله محورهای مورد بحث و ارائه شده در این نشست  کاربرد هوش مصنوعی و تحلیل داده درسیاستگذاری و کاهش آلودگی هوا، مدیریت منابع آلاینده ثابت(صنفی و خدماتی) شهر تهران با تمرکز بر کاهش آلودگی هوا، بررسی طرح‌های محدودیت ترافیکی مناطق کم انتشار و ارائه راهکار اجرایی برای بهبود آن، ارزشگذاری اکولوژیک خدمات مدیریت شهری با توجه به اقتصاد کم کربن، اثربخشی ایده‌های مدیریتی با تمرکز بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه فضای سبز می‌توان اشاره کرد.

گفتنی است پیش نشست های تخصصی با سه گروه اساتید دانشگاهی، نخبگان علمی و پژوهشی و خبرگان اجرایی از امروز آغاز شد و پنج محور تعیین شده توسط کمیته علمی رویداد به سه گروه مخاطب منتقل و تا ۱۵ دی ماه ایده ها جمع‌آوری می‌شود و پس از فرایند داوری، از آثار منتخب، ایده‌ها و طرحهای برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اولین رویداد «هوای پاک، از ایده تا عمل با نخبگان شهری» با همکاری اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار، شرکت کنترل کیفیت هوا و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران اولین روز بهمن ماه برگزار خواهد شد./ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز