جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
در کشور ما تعداد کارخانه‌های تهیه و توزیع نمک زیاد است، اما به جدیت می‌توان گفت بیش از نیمی از مصرف نمک در کشور از سوی برند گلها تأمین می‌شود.
کد خبر: ۲۷۶۶۰
با نمک ترین برند ایرانی!

تیتر20 - دکتر مهدی کریمی تفرشی، رییس هیئت‌مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تیتر20 ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:صنایع غذایی گلها بزرگ‌ترین تولیدکننده و عرضه‌کننده نمک در کشور است و نمک‌های تولیدی این برند را به‌راحتی می‌توان در تمامی نقاط کشور مشاهده کرد.

وی افزود: درواقع می‌توان گفت نخستین پروانه بسته‌بندی و استاندارد نمک برای این کارخانه صادرشده است.

او در خصوص مضرات نمک تصفیه نشده در بازار خاطر نشان کرد:استفاده از نمک تصفیه نشده به‌طور حتم دارای مضرات و مشکلات فراوانی است که شامل ناخالصی‌ها، عناصر و فلزات سنگین است و باعث رسوب در کلیه، مثانه و .... شده و مصرف زیاد آن افزایش فشارخون را در پی دارد.

کریمی در ادامه افزود: تصفیه نمک باعث شده که محصولات عاری از کادمیم، روی، منگنز، منیزیم، رگه‌های گچی و آهنی و نفتی.... می‌شود. در این روش نمک وارد دستگاه شده، تقطیراسیون انجام می‌شود و از تقطیر بخار متصاعد شده نمک تصفیه‌شده و پاک تولید می‌شود. 

وی با اشاره به اهمیت نمک در برخی از کشورها گفت:اخیراً در برخی نقاط جهان بحثی با عنوان طلای سفید مطرح‌شده است. ژاپن هم یکی از این کشورهاست که توجه ویژه به طلای سفید دارد و دسترسی کم به نمک و ارزشمندی بیش‌ازحد آن باعث مصرف قاچاق گونه آن شده است. 

مدیر عامل مجتمع صنایع غذایی گلها تصریح کرد: در کشور ما قیمت نمک بسیار ناچیز است، ازاین‌رو مصرف آن به‌صورت بیش‌ازاندازه انجام می‌شود. کشور ژاپن به دلیل شکل جزیره ای  به دلیل عدم بهره‌مندی از معادن و وجود جزایر متعدد اقدام به واردات این محصول از سایر کشورها ازجمله عربستان، ایران، مکزیک و ... کرده است.

کریمی درخصوص نمک‌های موجود در بازار ایران گفت: نمک‌های موجود در بازار برخی به‌صورت فیزیکی و برخی شیمیایی تصفیه‌شده است. تصفیه فیزیکی نمک جزو نمک‌های پاک قرار ندارد. در این روش نمک در حوضچه‌های آب گرم ریخته می‌شود و پخت اولیه صورت می‌گیرد و در نهایت آبی از روی آن عبور می کن. اما تصفیه شیمیایی کار بسیار مهمی است و می‌بایست در پالایشگاه و به‌صورت تقطیر انجام شود.

وی توصیه کرد: تهیه نمک از سوی مردم  تنها از سوی شرکت‌های معتبر و افراد مطمئن صورت گیرد. کارخانه‌های دارای پروانه ساخت، پروانه بهره‌برداری و پروانه استاندارد جزو اعتبارات این محصول به شمار می‌آیند.

با نمک ترین برند ایرانی!

مدیر عامل شرکت  گلها در پاسخ به این پرسش که چند درصد از بازار در اختیار تولیدات کارخانه شما قرار دارد؟ گفت: در کشور ما تعداد کارخانه‌های تهیه و توزیع نمک زیاد است، اما به جدیت می‌توان گفت بیش از نیمی از مصرف نمک در کشور از سوی برند گلها تأمین می‌شود. کارخانه تولید نمک این برند در شهرهای سمنان و گرمسار واقع‌شده که مهد معادن نمک در کشور محسوب هستند.
ارسال نظرات
موضوعات روز