دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
تیتر20/ آمارها نشان می‌دهد:
با اعلام نتایج رضایتمندی از خدمات پس از فروش خودروها در سال 97، مشخص شد ایساکو (شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو) توانسته در صدر جدول مربوطه قرار بگیرد. این اما تنها موفقیت این شرکت نبوده، چه آنکه این مجموعه در برخی بخش‌های جنبی گزارش موردنظر نیز توانسته صاحب رتبه برتر شود.
کد خبر: ۳۶۱۶۶
کاهش معطلی مشتریان خدمات پس از فروش ایران‌خودرو

تیتر20 - یکی از این بخش‌ها، ارزیابی رضایت مشتریان است که طبعا چون با نظر مستقیم مردم در ارتباط است، اهمیت فراوانی در مقایسه با سایر زیرشاخه‌های موجود دارد. طبق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو توانسته در این بخش بهبود نسبی را حاصل کند که این موضوع ناشی از سه آیتم اصلی شامل نوبت‌دهی، مدت‌زمان صرف شده جهت پذیرش خودرو و مدت‌زمان تعمیر و تحویل بوده است.

طبق ارزیابی به‌عمل‌آمده از شاخص‌های ادراکی و عملکردی دوره‌ای خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، این شرکت توانسته طی خرداد امسال در بخش نوبت‌دهی امتیاز 789 را به دست بیاورد که در مقایسه با سال گذشته 37 نمره بیشتر کسب کرده است. این شرکت در خرداد سال گذشته امتیاز 752 را کسب کرده بود. بهبود حاصل‌شده در این بخش، یکی از فاکتورهای بسیار مهم و اثرگذار در حوزه کسب رضایت مشتریان این شرکت بوده، چه آنکه به‌هرحال تسریع در نوبت‌دهی و مکانیزه کردن آن تا حد زیادی از دغدغه مردم کاسته است.

کاهش معطلی مشتریان خدمات پس از فروش ایران‌خودرو
درواقع این شرکت توانسته در بخش نوبت‌دهی، سرعت کار را بالا ببرد و از صف انتظار مشتریان بکاهد. مکانیزه شدن نوبت‌دهی قطعا کمک بزرگی به ایساکو در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان کرده است، چه آنکه آن‌ها را از دردسر و رنج مراجعه حضوری می‌رهاند.

مسئله دیگری که به شرکت شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو کمک کرده رضایت بیشتری را از سوی مشتریان کسب کند، مدت‌زمان صرف شده برای پذیرش خودروها است. طبق آمارها، نمره شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو در این بخش و طی خرداد سال گذشته عدد 733 بوده، اما در خرداد امسال 28 نمره ارتقا پیدا کرده و به 761 رسیده است. این روند صعودی نشان می‌دهد این شرکت توانسته در وقت مشتریان جهت پذیرش خودروهایشان در تعمیرگاه‌ها صرفه‌جویی کند. به عبارت بهتر، مشتریان زمان کمتری را در مقایسه با گذشته صرف پذیرش خودروهای خودکرده‌اند که طبعا عاملی بسیار اثرگذار در جلب رضایت بیشتر آن‌ها بوده است.

در نهایت اما شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو توانسته خودروهای پذیرش‌شده را در مدت‌زمان کمتری نسبت به گذشته تحویل مشتریان بدهد. طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، مدت‌زمان تعمیر و تحویل خودرو در خرداد امسال نمره 757 را ثبت کرده، حال‌آنکه طی خرداد 97، این عدد 734 بوده است؛ بنابراین ایساکو توانسته در این شاخص نیز 23 نمره صعود کند. اهمیت این آیتم ازآن‌جهت است که دیر تحویل دادن خودروهای پذیرش‌شده در تعمیرگاه‌های مجاز خودروسازان، همواره یکی از موارد اعتراض و نارضایتی مشتریان بوده که اصل خدمات پس از فروش را زیر سوال برده است. 

کاهش معطلی مشتریان خدمات پس از فروش ایران‌خودرو
این دیر تحویل دادن‌ها ریشه در مسائل مختلفی داشته، به‌خصوص کمبود قطعات، کمبود نیروهای متخصص و همچنین زیاد بودن خودروهای پذیرشی که هم کیفیت و هم کمیت کار را پایین آورده است. ازآنجاکه شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو توانسته در این آیتم پیشرفت کند، می‌توان ادعا کرد زیرشاخه‌هایی مانند تامین قطعات و وجود نیروهای متخصص نیز با بهبود مواجه شده‌اند.

در مجموع، اختصاص رتبه نخست به شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو در بخش ارزیابی رضایت مشتریان، نشان‌دهنده این است که شاخص معطلی مشتریان برای پذیرش خودروهایشان در نمایندگی و همچنین تحویل آن‌ها بهبود یافته است. درواقع مشتریان کمتر از گذشته برای دریافت خدمات تعمیرگاهی از ایساکو، معطل شده‌اند.

ارسال نظرات
موضوعات روز