دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
تیتر20 بررسی می کند؛
یکی از کارکردهای مهم فروشگاه های زنجیره ای در حذف واسطه ها از فرآیند تامین کالای مورد نیاز مشتریان است.در کشور ما هم چند سالی است توسعه فروشگاه های زنجیره ای با هدف عرضه مستقیم کالاها با شتاب همراه بوده است.هر چند در حال حاضر انتقاداتی نیز نسبت به عملکرد برخی فروشگاه ها وجود دارد اما در کل برآوردها نشان می دهد اقدامات فروشگاه های زنجیره ای در توزیع و رساندن کالاهای مورد نیاز به دست مصرف کننده به خصوص در یک سال گذشته بسیار موثر بوده است.
کد خبر: ۴۸۶۳۲
مزایای توسعه فروشگاه های زنجیره ای(2)/ غمگین مانند دلال ها!
تیتر20 - در یک اقتصاد بیمار و ایستا واسطه ها یا همان دلال ها با استفاده از موج های ایجاد شده به عنوان یک سد و دیوار ،بین تولید کننده و مصرف کننده حائل ایجاد می کنند و با دور کردن این دو رکن مهم با کمترین زحمت و تلاش بیشترین سود را نصیب خود می کنند. بدون اینکه از این سود بادآورده ذره ای به تولید کننده برسد و یا اینکه کمکی در راه توسعه تولید انجام بدهند.

از سوی دیگر این واسطه ها خود را تبدیل به منبع کالاها کرده و گاها با انبار و یا بازی های روانی در بازار موجب افزایش قیمت و یا ایجاد جو روانی برای هجوم به کالایی را می کنند.

اینجا نیز با استفاده از قانون عرضه و تقاضا وقتی که هجوم و تقاضا بیش از عرضه به سمت کالایی هدایت شود به طورت طبیعی قیمت ها افزایش پیدا می کند .

در این میان مصرف کننده چاره ای جز مصرف ندارد و تولید کننده نیز به دلیل نداشتن بازاری مناسب چاره ای جز تماشا کردن ندارد.

طی سال های متمادی روش های تشویق و تنذیر نیز نتواستند پای این دلال ها را از اقتصاد ببرند و دستشان را کوتاه کنند.

اما با ظهور و حضور مجدد و پررنگ فروشگاه های زنجیره ای طی سال های اخیر ،به دلیل خریدهای کلان صورت گرفته و اعتمادی که بین طرفین این داد و ستد شکل گرفته است ، رفته رفته این بخش مخل اقتصاد رو به ضعف گذاشته است. 

نمونه تاثیر فروشگاه های زنجیره ای در دوران گستردگی ویروس کرونا کاملا قابل مشاهده است.توجه کنید اگر در یک سال گذشته قرار بود ،کالاهایی که از طریق فروشگاه زنجیره ای به دست مردم می رسید و می رسد بازهم می خواست از همان کانال سال های گذشته بگذرد؛به نظر نتیجه فاجعه بار می شد.

به عقیده بسیاری از ناظران فروشگاه های زنجیره ای در برهه های مختلف، بویژه در ایام شیوع ویروس کرونا، هیچگاه با کمبود اجناس و اقلام مواجه نشده و برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، قفسه های فروشگاه های زنجیره ای کشور خالی و یا شعبات فروشگاه ها مورد هجوم خریداران قرار نگرفت. 
ارسال نظرات
موضوعات روز