پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم درباره یکی از ردیفهای قبض موبایل خود پرسیده. در پاسخ، همراه اول جزئیات ردیفهایی با عنوان «خدمات مبتنی بر محتوا» و «سایر هزینهها» را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۶۰۷
تیتر 20 - روی قبوض برخی مشترکان موبایل اپراتور همراه اول، ردیفی با عنوان خدمات مبتنی بر محتوا، وارد شده است. یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره نوشته: سلام لطفا در مورد هزینه اضافی که همراه اول برای تمام گوشی های هوشمند تحت عنوان خدمات مبتنی بر محتوا پیگیری کنید. باید همراه اول دقیقا مشخص کند که چه محتوایی به حتی گوشی هایی که از اینترنت استفاده نمی کنند افزوده است.
توضیحات همراه اول
در پاسخ، همراه اول جزئیات بیشتری از خدمات مبتنی بر محتوا را اعلام کرد.
اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: با توجه به اینکه در روزهای اخیر تعدادی از مشترکین در برخی از رسانه ها و شبکه های احتماعی از ویژگی های خدمات مبتنی بر محتوا اظهار بی اطلاعی کرده اند، جزئیات بیشتری از این خدمات ارائه می شود تا موجبات رفع ابهام کاربران تلفن همراه بوجود آید.
بر اساس این اطلاعیه، خدمات مبتنی بر محتوا نام جدید خدمات ارزش افزوده است که فقط از سوی خود مشترک می تواند فعال شود. اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع رسانی، بهداشت و سلامت جزو خدمات مبتنی بر محتوا یا ارزش افزوده پیامکی قرار میگیرند و پیمانکار ارائه کننده خدمات محتوایی طرف قرارداد با اپراتور تلفن همراه قبل از شروع ارائه این خدمات، از طریق ارسال پیامک در مورد ارائه خدمات از مشترک سوال کرده و درصورت تائید مشترک، آن را فعال می کند. سرویس هایی همچون پیش بینی مسابقات و حمایت از تیم های ورزشی، دریافت جملات کوتاه، آزمون ها و دانستنی ها از جمله خدمات مبتنی بر محتوا محسوب می شوند.
مشترکین همراه اول می توانند با ارسال پیامک بدون متن به شماره ۸۰۰ و یا شماره گیری کد #۸۰۰* (ستاره هشتصد مربع)، سرویس های محتوایی فعال خود را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به قطع آنها اقدام کنند.
همراه اولی ها در صورت بروز هرگونه خطا در فعال سازی و یا غیر فعال سازی این سرویس ها می توانند از طریق خط همراه اول با شماره ۹۹۹۰ (بصورت رایگان) و با سایر خطوط با شماره ۹۱۲۹۹۹۰ تماس بگیرند.
گفتنی است خدمات دولت الکترونیک نیز جزو خدمات مبتنی بر محتوا محسوب شده ولی از طریق سامانه #۸۰۰* فعلاً قابل مشاهده نبوده و بعلت موردی بودن دریافت اینگونه خدمات، بیشتر کاربرانی که گمان می کنند هیچ سرویس را فعال نکرده اند از اینگونه خدمات استفاده کرده اند. به عنوان مثال سرویس هایی همچون «اعلام خلافی خودرو (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)»، «اعلام وضعیت گواهینامه (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)»، «استعلام تصادفات رانندگی (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)»، «پیگیری مرسولات پستی» و «خدمات شهرداری و سازمان ثبت» هزینه دار بوده و بسیاری از مشترکین از این موضوع بی اطلاع هستند.
لازم به ذکر است پیامک های خدمات مبتنی بر محتوا با پیامک های تبلیغاتی فرق دارد؛ پیامک های تبلیغاتی گونه ای از تبلیغات بر بستر موبایل است که در آن بصورت کاملاً رایگان از بستر پیامک برای مشترکین، محتوای تبلیغاتی ارسال می گردد. همچنین از این طریق نیز سازمان ها، موسسات، شرکت ها و ... می توانند با مخاطبان خود ارتباط دو سویه برقرار کنند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه تصریح شده است، ردیفی که در قبوض تحت عنوان «سایر هزینه ها» مشاهده می شود، بیانگر مبلغ خدماتی است که مشترکین از دفاتر خدماتی یا سامانه های پاسخگویی دریافت می کنند که با کد عددی مشخص شده و مشترکین اپراتور اول می توانند با مراجعه به پرتال این شرکت (سایت همراه اول /تعرفه/سیم کارت دائمی) و یا سامانه «همراه من» از جزئیات هزینه مورد نظر اطلاع یابند. هزینه خدماتی نظیر «تغییر و اصلاح آدرس»، «قطع و وصل سیم کارت»، «چاپ قبض المثنی» و «آوای انتظار» در قالب «سایر هزینه ها» در نظر گرفته می شود.
همراه اولی ها می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات قبض تلفن همراه خود به پرتال اینترنتی یا سامانه «همراه من» مراجعه کرده و یا با مرکز تماس مشترکین (۹۹۹۰) این اپراتور تماس بگیرند./خبرآنلاین