پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
در بسیاری از شرکتهای فناوری سرمایهگذاری زیادی روی توسعه باتریهای لیتیومی شرکتهای خودروسازی و اتومبیلهای الکتریکی صورت گرفته است. اما هیوندایی باتریهای خاص خود را تولید کرده و توسعه میدهد و در این راستا با شرکتهای فناورانه همکاری ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۰۸
تیتر 20 - مدل الکتریکی اتوبوس هیوندایی تحت توسعه است و قرار است اولین نمونههای آن در اواخر سال جاری فاز آزمایشی خود را طی کنند.
هیوندایی اولین خودروساز کره جنوبی است که از سال 2010 به توسعه اتوبوسهای برقیمیپردازد. اگرچه هیوندایی از اولین نمونه آزمایشی این اتوبوس پردهبرداری کرده اما این اتوبوس بسیار گران است و در چارچوبهای اقتصادی نمیگنجد.
از آنجا که خودروسازان جهان در حال جایگزین کردن هر منبعی به جز آلایندههای محیط زیستی هستند، قیمت باتریها نیز کاهش یافته است. هیوندایی نیز اعلام کرده که با استفاده از این ترفندها تولید انبوه این خودروی عمومی را آغاز خواهد کرد. باتریها این اتوبوس در یک ساعت شارژ خواهند شد.
یک تیم کامل برای توسعه باتریهای این پروژه اختصاص داده شده است. هدف این تیم جایگزین کردن باتریهای لیتیومی به جای مدلهای جامد است. باتریهای جامد امنتر به نظر میرسد و کمتر داغ شده یا آتش میگیرند.
در بسیاری از شرکتهای فناوری سرمایهگذاری زیادی روی توسعه باتریهای لیتیومی شرکتهای خودروسازی و اتومبیلهای الکتریکی صورت گرفته است. اما هیوندایی باتریهای خاص خود را تولید کرده و توسعه میدهد و در این راستا با شرکتهای فناورانه همکاری ندارد./عصر ایران